Intressant och trevligt att Maria Wetterstrand står på Åkessons sida och mot journalisterna som drevat om Åkessons spelande. Flera twitter-kommentarer tar samma ställning. Om Wetterstrand tycker att journalister går över gränsen, torde massor av väljare tycka på samma sätt. Spelgrejen och Exporessens drev kanske till och med boostar SD till nya höjder?
Tack till Maria Wetterstrand ett mycket nyktert konstaterande av henne.
Jag vill dock lägga till att jag hoppas att hennes parti får så få röster som möjligt
De 14 opinioner veckan innan valet 2010 gav SD ett medelvärde på 5,3%. En miss på 0,4%.
Dock så tror jag inte på något +13% i valet. Det brukar alltid vara opinioner som överskattar SD. Högsta är väl 12,7% eller något sånt senaste veckan?
Så att precis ALLA opinioner ska underskatta SD, det känns nästan omöjligt.
Lågoddsaren är just nu mellan 10-11%
Men jag vill bara se att SD blir tredje största parti, samt att F! faller på målsnöret.
Var ser du den siffran? Jag hittar den inte på Ada. Det hade varit intressant att titta på motsvarande siffror för de andra partierna.
Senast redigerad av Madagascar 2014-09-13 kl. 10:45.
Tror ni att SD fortfarande viktas ned? Vet att dom i åtminstone vissa viktades ned rejält tidigare.
Känns inte som att det finns något skäl att vikta ned SD i verkligheten. Dom borde snarare viktas upp (speciellt i telefonundersökningarna) pga det som vi tidigare pratat om gällande integritet och annat.
Vad som avses är att man har viktat ned SD med utgångspunkt i den tidigare gällande vikningen. Är mer korrekt att säga att opinionsinstituten har viktat tillbaka SD från den uppviktning de har haft tidigare. Instituten har inte varit helt öppna om att de har gjort denna tillbakaförändring.
Spelgrejen kommer definitivt boosta SD, däremot är det mer tveksamt om Expressens hatdrev gör det men det är inte omöjligt det heller.
Vad som är säkert är dock att dom ständiga rasist-skandalerna kommer skada partiet i längden och det försvårar avsevärt att nå över 20% och bli ett statsbärande parti. men på kort sikt kan det säkert trigga en och annan frustrerad från sofflocket
Spelskandalen väcker sympati och funderingar hos svenssons och övriga politiker. Hur har SR fått tillgång till Jimmies privata kontokort? Är rätt övertygad att inte någon varken politiker eller privatperson vill ha Stasi/SR snokande i deras privatliv.
Att SD utesluter de politiker som uttalar sig rasistisk borde ju inte vara något problem för en tänkande människa men jag har väl för höga tankar om det sovande folket...
Jag drömde om valresultatet inatt igen precis som jag gjorde dagarna innan eu-valet. Då drömde jag att vi skulle få 10,1 och var därmed 0,4% ifrån. Inatt drömde jag att vi fick 15,7%. Jag tar gärna det minus 0,4% igen.
Jag drömde om valresultatet inatt igen precis som jag gjorde dagarna innan eu-valet. Då drömde jag att vi skulle få 10,1 och var därmed 0,4% ifrån. Inatt drömde jag att vi fick 15,7%. Jag tar gärna det minus 0,4% igen.
Givetvis ska Expressen köra skit om SD idag med. Nu är spänningen stor: Ska de passera alla anständighets gräns och köra hetskampanjer även på valdagen?
Expressen brukar köra på valdagen, så det får vi nog räkna med. De är ena riktiga kräk.
Jag drömde om en jävligt läcker brud Vi håller tummarna må våra drömmar stämma.