2014-09-12, 21:22
Medlem
Nu har jag inte hunnit läsa igenom hela tråden från 18 och framåt, men ...

Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Nu börjar jag bli less på håglösheten i den här tråden.

Det är nästan som om folk här inne inte själva förstått innebörden av att media är fienden. Alltså på riktigt. De är INTE vinklade eller oseriösa eller något sådant. Det handlar om en grunden fanatisk sekt som tagit kontroll över institutionerna.

När man verkligen förstår att de är fiende, att det inte bara "okunniga som lever i sin bubbla", så är det inte särskilt chockerande med sådana här drev.

SVT konfronterar Åkesson med fejkade siffror. Expressen arbetar tillsammans med mordbrännare. Media rotar fram läkarjournaler. Statlig radio mutar sig förbi banksekretess. Uppgifter sparas i flera år, för att kunna användas när de gör som mest skada.

Samtidigt som det knappt nämns att toppnamn i andra partier dömts för rån mot gamlingar, torterat sitt barn, våldtagit barn, misshandlat fruar, så har tidningarna gemensamt frontat 10 dagar i streck med "SD-skandaler".

Så tror jag också. Tack för inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Min teori är att STASI (läs Expressen) och RG (läs kriminella extremvänstern) har "låtit" SR "få" detta "scoop", måhända via omvägar för att det inte skulle vara uppenbart att det var orkestrerat av Stasi-Mattsson & Co.

Sveriges Radio svalde betet med hull och hår var först med att publicera denna "världsnyhet", nu kan Expressen kan gå på pucken som glad "tvåa" och skaka av sig alla anklagelser om att dom förföljer SD och dess sympatisörer. Så genomskinligt av Ex-Pressen att man dör. Tror inte att detta kommer att påverka opinionen, men MSM vill naturligtvis detta. Tråkigt att inte SR såg igenom upplägget.

Vad som är allvarligare är hur JÅ:s kontoutrag har kommit på vift och hur den svenska personalen på de maltesiska spelbolagen uttalar sig vitt och brett, har inte deras kunder rätt till anonymitet?

Hoppas att spelbolaget "outas" och att de människor som spelar på sajten överger skiten.

Det där känns som den mest väsentliga frågan i "skandalen".
2014-09-12, 21:49
Medlem
Tre undersökningar idag alltså. SD hade elva procent i UM, 10,2 i demoskop samt 9,5 i Ipsos. Trots detta otroliga mediadrev som varit senaste veckan. Det vrkar bli runt tio procent i valet, för det är inte troligt att spelberoendet kommer att ta göra att resultatet blir lägre. Redan nu har det utvecklats till en debatt om hur ekot har hanterat detta och deras metoder. Detta kan mycket väl slå tillbaka på ekot.
2014-09-12, 22:13
Medlem
Den svensk som kan tänka själv (läs källkritisk) och inte agerar som en död fisk (läs följer strömmen) inser hur illa media agerar och att de uppenbarligen har en dold agenda.

SD kommer fortsätta växa, dessa drev kan bara liknas vid desperata försök att fördröja det oundvikliga om Sveriges politik fortsätter på dess inslagna spår.
2014-09-12, 22:27
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det är nästintill obegripligt, och det jävligaste är, som jag skrivit tidigare, att den här sortens karaktärsmord kan fungera väldigt bra när det görs tätt inpå ett val.

Jag tror att man är väl medvetna om att det är pressetiskt tveksamt, men de anser sig göra det för en god sak. Men det är skönt att se att även etablissemangstwittare har kritiserat förloppet.

Efter valet måste alla goda krafter samlas för motattacker. Kanske en stenhård kampanj från Avpixlat, Fria Tider och Exponerat för avanmälan av TV-avgiften. Gärna med tekniska lösningar för hur det kan hanteras lagligt.

Det hade kunnat fungera om det handlat om något annat parti än SD. En storspelande kommunist hade fått det svettigt, men nu handlar det om SD och Åkesson. Hans väljare har en annan grundinställning både till det aktuella fallet och politik i stort. Som någon redan sagt: många skulle rösta på SD om de så hade en död häst som partiledare. Hans eventuella spelande kommer inte påverka valutgången.
2014-09-12, 22:36
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/val2014/val/1.2486524-partiledarnas-slutdebatt-over

Röstat och skärmdumpat
2014-09-12, 22:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Snygg krishantering av Åkesson ang. spelgrejen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dementi av Åkesson
Sveriges Radio har valt att göra det här till allmängods i någon sorts försök till karaktärsmord, och då tycker jag det finns några saker som är viktiga att framhålla här:
Jag har inga spelskulder.
Jag har inte begått något brott.
Jag har inte handskats med några andra pengar än mina egna.
Det har inte påverkat mitt liv på något sätt.
Det har inte påverkat min roll som politiker på något sätt.
Jag tycker att det här är en privatsak.

Inövat, och dödar intervjun direkt, och öppnar inte upp för några följdfrågor. Det tar udden av drevet på ett bra sätt tycker jag.
2014-09-12, 22:50
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Inövat, och dödar intervjun direkt, och öppnar inte upp för några följdfrågor. Det tar udden av drevet på ett bra sätt tycker jag.

Åkesson är landets mest kompetenta politiker då det gäller hantera media. Det är mycket därför de hatar honom. De har inget att komma med och han låter sig inte provoceras. Kombinationen med Åkesson som partiledare och SDs ställningstagande mot ohållbar invandring är ett oslagbart vinnarkoncept.
2014-09-12, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
http://www.gp.se/nyheter/val2014/val/1.2486524-partiledarnas-slutdebatt-over

Röstat och skärmdumpat

59% JÅ kl23 med ca 1000 röster totalt (inkl. 7-klövern).

Sveriges öde vilar på ~48h väntan...
2014-09-12, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Åkesson är landets mest kompetenta politiker då det gäller hantera media. Det är mycket därför de hatar honom. De har inget att komma med och han låter sig inte provoceras. Kombinationen med Åkesson som partiledare och SDs ställningstagande mot ohållbar invandring är ett oslagbart vinnarkoncept.

Dräpande koncept! Många journalister/politiker lär ligga sömnalösa i helgen (om inte rödvins-deckade).
2014-09-12, 23:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Åkesson är landets mest kompetenta politiker då det gäller hantera media. Det är mycket därför de hatar honom.

Ja, han är duktig på krishantering. Det märktes under den klassiska intervjun när en aggresiv Niklas Svensson blir helt ägd. Det känns som det här karaktärsmordsförsöket från fittorna på Expressen och SR inte kommer att lyckas heller.

Vidare var slutdebatten väldigt städad och alla gjorde ett bra intryck. Det kan bli en 12-13% på söndag ändå. Det ska bli mig ett nöje att se valvakan. Dock hörde jag att hon Kvarntoft ska hålla även den "riktiga" valvakan tillsammans med Claes Elfsberg.

STASI-TV blev väl så imponerad över Kvarntofts insats i EU-valvakan kan jag tänka. Det är fan ta mig skandal att hon släpps in i en valvaka-studio igen efter EU-valvakan.

Idioter på SVT.
2014-09-12, 23:01
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:

Dock märktes det att han blev lite skakad när SR först ringde honom och han sedan ringde upp på nytt och då medgav att det var en väckarklocka för honom.

Men visst, Jimmie är i regel bra på konflikthantering. Det mesta bara rinner av honom. Lite som Ronald Reagan på sin tid.
Senast redigerad av Pvt. Joker 2014-09-12 kl. 23:03.
2014-09-12, 23:03
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Vidare var slutdebatten väldigt städad och alla gjorde ett bra intryck. Det kan bli en 12-13% på söndag ändå. Det ska bli mig ett nöje att se valvakan. Dock hörde jag att hon Kvarntoft ska hålla även den "riktiga" valvakan tillsammans med Claes Elfsberg.

STASI-TV blev väl så imponerad över Kvarntofts insats i EU-valvakan kan jag tänka. Det är fan ta mig skandal att hon släpps in i en valvaka-studio igen efter EU-valvakan.

Idioter på SVT.

Räkna med Pascalidou, America Vera-Zavala och Marlena Ernman som experter i studion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in