• 1
  • 2
2014-09-13, 02:32
Medlem
SeMeNoMores avatar
Det knns som ett vl frekommande fenomen att mnniskor, p grund av urinprover mste byta ut sin kra fettlsliga maja mot vattenlsligt knark.

Cannabis r den drog som lmnar kroppen sist. Den r allts inte vattenlslig utan lagras i fett som ni skert vet och tar drfr lngre tid att lmna kroppen.

Sonata, kokain, DMT, alkohol och LSD r droger som lmnar kroppen frst. Opiater r frvnansvrt snabba ocks.

Det r idag mnga situationer dr man utsetts fr urinprover, jobb, psyk, gym, orolig frlder/mak* eller liknande och om man frlorat sitt krkort mm.

Drfr, om man kanske vill ha sin fredagsjoint. Mste man byta ut den till ngot roligt som r snabbt ur systemet eller som inte syns p vanlig sticka.

Vad valde ni och varfr?r ni njda? Har det pverkat er negativt/positivt?
Citera
2014-09-13, 02:55
Medlem
views avatar
Av ngon anledning tror jag att denna trd skapades fr att du dolt vill pvisa att nr man ger sig p er harmlsa grsrkare s blir situationen mycket vrre.

Jag rker inte s mycket grs lngre dels p grund av att jag inte tycker om drogen speciellt mycket och dels fr att det tar lng tid fr att f ut det ur kroppen. Nu har jag inte torskat s att jag mste ta pissprov dock.

Det r vl mest opiater av oliga slag och Benso med kort halveringstid som Xanor och Z analoger som jag brukar om jag brukar ngonting. Ett plus r ju att jag har haft Xanor p recet tror jag ?

Eller hur fungerar det om jag torskar p Xanor. Kan jag sga att jag t Xanoren som jag hade sparat frn det recept jag fick fr ett halvr sedan?
Citera
2014-09-13, 04:07
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det knns som ett vl frekommande fenomen att mnniskor, p grund av urinprover mste byta ut sin kra fettlsliga maja mot vattenlsligt knark.

Cannabis r den drog som lmnar kroppen sist. Den r allts inte vattenlslig utan lagras i fett som ni skert vet och tar drfr lngre tid att lmna kroppen.

Sonata, kokain, DMT, alkohol och LSD r droger som lmnar kroppen frst. Opiater r frvnansvrt snabba ocks.

Det r idag mnga situationer dr man utsetts fr urinprover, jobb, psyk, gym, orolig frlder/mak* eller liknande och om man frlorat sitt krkort mm.

Drfr, om man kanske vill ha sin fredagsjoint. Mste man byta ut den till ngot roligt som r snabbt ur systemet eller som inte syns p vanlig sticka.

Det mste vara sant att det lagras i fettet ser det p dig ...frlt kunde inte lta bli

Har en seris frga alla olika sorters spice kallas det vl?(men har massa olika sorter och konstiga namn) lagliga substitutet till cannabis gr det serist att jmfra med det riktiga hashet eller grset p en skala 1-10 vad ger du det i jmfrelse menar inte att du anvnder men knner skert nn du kan frga snabbt eftersom du tog upp mnet. Kan sjlv sga att jag har en polare som gillar ladd sger att substituten som finns r bara drar som aldrig provat +70% riktig cola som sger att Jo det r nstan samma rus som ladd bs sger min vn iaf.
Citera
2014-09-13, 04:34
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore

glmde sga behver inte byta ut den finns piller som visserligen r dyra men dom tar bort alla droger ur kroppen s dom inte syns p UP. lite fel formulerat menar att det gr s UP'et blir resultat oavlsligt och dom kommer d skert be dig lmna nytt men d har man tid att bli ren och dom kommer bara undra varfr maskinen visade ofllstndigt resulatat. p sticka r jag inte sker om dom ens mrker att det r fel tror inte det. pillrena kostade typ 7$st tas 30-1h inann finns mnga varianter varnar fr fejk som r som sockerpiller. dom som funkar du kan testasjlv genom att kpa sticka paket inte s dyra 5st 5-10$ beror p vilken sajt. varning om du har hepatit C eller p annat stt har en dlig lever s gr pillrena att levern sjlvklart tar stryk d du klarar UP efter 30-1h vad som finns i dom vet jag inte min polare sa att fanns ingen innehllsfrteckning.
Citera
2014-09-13, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeepax
Det mste vara sant att det lagras i fettet ser det p dig ...frlt kunde inte lta bli

Har en seris frga alla olika sorters spice kallas det vl?(men har massa olika sorter och konstiga namn) lagliga substitutet till cannabis gr det serist att jmfra med det riktiga hashet eller grset p en skala 1-10 vad ger du det i jmfrelse menar inte att du anvnder men knner skert nn du kan frga snabbt eftersom du tog upp mnet. Kan sjlv sga att jag har en polare som gillar ladd sger att substituten som finns r bara drar som aldrig provat +70% riktig cola som sger att Jo det r nstan samma rus som ladd bs sger min vn iaf.

Vad rrigt du skriver, jag mste vara i drogforumet

Spice (samlingsnamn) som substitut till cannabis... Ja du,

Om vi brjar med ruset s skiljer det sig givetvis beroende p vad det r fr pulver du rker - men rent generellt s skulle jag sga att ruset r mycket kraftigare n kta vara.

Enligt mig knns det som en helt annan drog, men vill man bli rejlt stukad s kan jag inte ge det annat n 10/10, men i likhetsgrad med cannabis s fr det nog 3/10.

Sen har vi den trkiga delen, spice r inget annat n rkbart rttgift. Det r kraftigt beroendeframkallande, toleransen kar snabbt (men du KAN inte sluta fylla p!), det sabbar allt frn mage till psyke och verdos r absolut en fara att akta sig fr.

Med det sistnmnda i tanke s ger jag det helhetsomdmet 0/10 som substitut till cannabis.

Men som sagt, jag generaliserar en hel del. Spice har blivit samlingsnamnet fr alla blandningar av syntetiska cannabinoider, och min hgst ovetenskapliga sikt sger mig att de som kommit p senare r - i takt med att ldre blir narkotikaklassade - bara blivit vrre och vrre.

Vrst av allt r att det skadar cannabinoidreceptorerna, vilket fr som effekt att du bla. inte fr ut ngot av cannabis utan ett (ibland lngvarigt) uppehll.

Slutsats? Turn on, tune in, drop out!

Men anvnd sparsamt, mitt tips - om man nu ska bruka drogen ht. - r att kpa hem en mindre mngd till en festkvll eller dylikt med polarna, s att allt gr t p en gng. Priset r s lgt, och kper du hem fr att "ha hemma" s kommer du rka upp allt p en gng fr att sedan behva kpa mer.

Eller skit i det totalt, kp LSD om du inte ska rka cannabis.
Citera
2014-09-13, 15:04
Medlem
SeMeNoMores avatar
Mrkligt nog har jag inget minne av att jag startade den hr trden inatt, inget alls.

Citat:
Ursprungligen postat av view
Av ngon anledning tror jag att denna trd skapades fr att du dolt vill pvisa att nr man ger sig p er harmlsa grsrkare s blir situationen mycket vrre.
Det r ofta sant dock. "er" r fel.

Citat:
Ursprungligen postat av view
Jag rker inte s mycket grs lngre dels p grund av att jag inte tycker om drogen speciellt mycket och dels fr att det tar lng tid fr att f ut det ur kroppen. Nu har jag inte torskat s att jag mste ta pissprov dock.

Det r vl mest opiater av oliga slag och Benso med kort halveringstid som Xanor och Z analoger som jag brukar om jag brukar ngonting. Ett plus r ju att jag har haft Xanor p recet tror jag ?

Eller hur fungerar det om jag torskar p Xanor. Kan jag sga att jag t Xanoren som jag hade sparat frn det recept jag fick fr ett halvr sedan?
Ja om du har xanor kvar kan du sga att det var det du tog. Har du blivit ordinerad att inte ta xanor trots att har ftt recept en gng s kanske dom blir lite sura men det r bttre n att man hittar ngot annat. Z analoger kollas inte p vanliga urinprover.

Citat:
Ursprungligen postat av zeepax

Jag hnger inte med alls.
Spice r otrevliga saker, man vet inte alls hur det pverkar kroppen eller psyket. Om man ska tro det man lst s r det ibland direkt giftigt med otrevlig utgng.
Att spice skulle ha liknande rus som kokain har jag aldrig hrt och inget jag tror p heller.
Citera
2014-09-13, 15:20
Bannlyst
Cannabis mste ju uppenbarligen vara en stor del av ditt liv om du mste hitta ett substitut fr det.
Till vad/hur anvnder du cannabis om man fr frga?
Citera
2014-09-13, 16:14
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Brukar enbart Cannabis, Alkohol och Nikotin. Det hjlper givetvis att man (fortfarande) r ostraffad.
Citera
2014-09-13, 17:55
Medlem
Substitutet kallas nnu mer frisk luft, trning och meditation.

Frdelarna r hlsa och mer stlar. Det negativa r att cannabis r rtt soft att rka. Dock ska man inte lta droger ta en allt fr stor plats i ens liv. Det r helt enkelt inte hela vrlden att vara nykter ett halvr.
Citera
2014-09-13, 18:02
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola
Cannabis mste ju uppenbarligen vara en stor del av ditt liv om du mste hitta ett substitut fr det.
Till vad/hur anvnder du cannabis om man fr frga?

Citat:
Ursprungligen postat av EddieMeduzaRagger
Brukar enbart Cannabis, Alkohol och Nikotin. Det hjlper givetvis att man (fortfarande) r ostraffad.

Citat:
Ursprungligen postat av Verksam
Substitutet kallas nnu mer frisk luft, trning och meditation.

Frdelarna r hlsa och mer stlar. Det negativa r att cannabis r rtt soft att rka. Dock ska man inte lta droger ta en allt fr stor plats i ens liv. Det r helt enkelt inte hela vrlden att vara nykter ett halvr.

Ni har totalt missuppfattat trden. Den r inte riktad till mig.
Jag behver inte lmna drogprov och eller har blivit dmd fr narkotikabruk. Inte heller rker jag cannabis. Jag letar inte efter ngot substitut fr mig personligen. Att komma med hlsord och "skaffa-hjlp" svar r allts helt obefogat.

Som det str i TS; ofta hr man om cannabisrkare som mste byta drog fr att klara sig undan en drogscreening. Vilken och varfr?
Citera
2014-09-13, 18:08
Medlem
Klokast r att sluta under tiden fr proverna, annars finns ju typ fubinaca och dylika preparat vad jag frstr inte syns p test eller r klassade nnu.
Citera
2014-09-13, 20:38
Medlem
basseakers avatar
Mot vatten och datorspel. Man har ngon form utav feltnk om man menar att man mste ha en drog fr att kunna koppla av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in