• 1
  • 2
2014-09-13, 02:32
Medlem
SeMeNoMores avatar
Det känns som ett väl förekommande fenomen att människor, på grund av urinprover måste byta ut sin kära fettlösliga maja mot vattenlösligt knark.

Cannabis är den drog som lämnar kroppen sist. Den är alltså inte vattenlöslig utan lagras i fett som ni säkert vet och tar därför längre tid att lämna kroppen.

Sonata, kokain, DMT, alkohol och LSD är droger som lämnar kroppen först. Opiater är förvånansvärt snabba också.

Det är idag många situationer där man utsetts för urinprover, jobb, psyk, gym, orolig förälder/mak* eller liknande och om man förlorat sitt körkort mm.

Därför, om man kanske vill ha sin fredagsjoint. Måste man byta ut den till något roligt som är snabbt ur systemet eller som inte syns på vanlig sticka.

Vad valde ni och varför?Är ni nöjda? Har det påverkat er negativt/positivt?
Citera
2014-09-13, 02:55
Medlem
views avatar
Av någon anledning tror jag att denna tråd skapades för att du dolt vill påvisa att när man ger sig på er harmlösa gräsrökare så blir situationen mycket värre.

Jag röker inte så mycket gräs längre dels på grund av att jag inte tycker om drogen speciellt mycket och dels för att det tar lång tid för att få ut det ur kroppen. Nu har jag inte torskat så att jag måste ta pissprov dock.

Det är väl mest opiater av oliga slag och Benso med kort halveringstid som Xanor och Z analoger som jag brukar om jag brukar någonting. Ett plus är ju att jag har haft Xanor på recet tror jag ?

Eller hur fungerar det om jag torskar på Xanor. Kan jag säga att jag åt Xanoren som jag hade sparat från det recept jag fick för ett halvår sedan?
Citera
2014-09-13, 04:07
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Det känns som ett väl förekommande fenomen att människor, på grund av urinprover måste byta ut sin kära fettlösliga maja mot vattenlösligt knark.

Cannabis är den drog som lämnar kroppen sist. Den är alltså inte vattenlöslig utan lagras i fett som ni säkert vet och tar därför längre tid att lämna kroppen.

Sonata, kokain, DMT, alkohol och LSD är droger som lämnar kroppen först. Opiater är förvånansvärt snabba också.

Det är idag många situationer där man utsetts för urinprover, jobb, psyk, gym, orolig förälder/mak* eller liknande och om man förlorat sitt körkort mm.

Därför, om man kanske vill ha sin fredagsjoint. Måste man byta ut den till något roligt som är snabbt ur systemet eller som inte syns på vanlig sticka.

Det måste vara sant att det lagras i fettet ser det på dig ...förlåt kunde inte låta bli

Har en seriös fråga alla olika sorters spice kallas det väl?(men har massa olika sorter och konstiga namn) lagliga substitutet till cannabis går det seriöst att jämföra med det riktiga hashet eller gräset på en skala 1-10 vad ger du det i jämförelse menar inte att du använder men känner säkert nån du kan fråga snabbt eftersom du tog upp ämnet. Kan själv säga att jag har en polare som gillar ladd säger att substituten som finns är bara dårar som aldrig provat +70% riktig cola som säger att Jo det är nästan samma rus som ladd bs säger min vän iaf.
Citera
2014-09-13, 04:34
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore

glömde säga behöver inte byta ut den finns piller som visserligen är dyra men dom tar bort alla droger ur kroppen så dom inte syns på UP. lite fel formulerat menar att det gör så UP'et blir resultat oavläsligt och dom kommer då säkert be dig lämna nytt men då har man tid att bli ren och dom kommer bara undra varför maskinen visade oföllständigt resulatat. på sticka är jag inte säker om dom ens märker att det är fel tror inte det. pillrena kostade typ 7$st tas 30-1h inann finns många varianter varnar för fejk som är som sockerpiller. dom som funkar du kan testasjälv genom att köpa sticka paket inte så dyra 5st 5-10$ beror på vilken sajt. varning om du har hepatit C eller på annat sätt har en dålig lever så gör pillrena att levern självklart tar stryk då du klarar UP efter 30-1h vad som finns i dom vet jag inte min polare sa att fanns ingen innehållsförteckning.
Citera
2014-09-13, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeepax
Det måste vara sant att det lagras i fettet ser det på dig ...förlåt kunde inte låta bli

Har en seriös fråga alla olika sorters spice kallas det väl?(men har massa olika sorter och konstiga namn) lagliga substitutet till cannabis går det seriöst att jämföra med det riktiga hashet eller gräset på en skala 1-10 vad ger du det i jämförelse menar inte att du använder men känner säkert nån du kan fråga snabbt eftersom du tog upp ämnet. Kan själv säga att jag har en polare som gillar ladd säger att substituten som finns är bara dårar som aldrig provat +70% riktig cola som säger att Jo det är nästan samma rus som ladd bs säger min vän iaf.

Vad rörigt du skriver, jag måste vara i drogforumet

Spice (samlingsnamn) som substitut till cannabis... Ja du,

Om vi börjar med ruset så skiljer det sig givetvis beroende på vad det är för pulver du röker - men rent generellt så skulle jag säga att ruset är mycket kraftigare än äkta vara.

Enligt mig känns det som en helt annan drog, men vill man bli rejält stukad så kan jag inte ge det annat än 10/10, men i likhetsgrad med cannabis så får det nog 3/10.

Sen har vi den tråkiga delen, spice är inget annat än rökbart råttgift. Det är kraftigt beroendeframkallande, toleransen ökar snabbt (men du KAN inte sluta fylla på!), det sabbar allt från mage till psyke och överdos är absolut en fara att akta sig för.

Med det sistnämnda i åtanke så ger jag det helhetsomdömet 0/10 som substitut till cannabis.

Men som sagt, jag generaliserar en hel del. Spice har blivit samlingsnamnet för alla blandningar av syntetiska cannabinoider, och min högst ovetenskapliga åsikt säger mig att de som kommit på senare år - i takt med att äldre blir narkotikaklassade - bara blivit värre och värre.

Värst av allt är att det skadar cannabinoidreceptorerna, vilket får som effekt att du bla. inte får ut något av cannabis utan ett (ibland långvarigt) uppehåll.

Slutsats? Turn on, tune in, drop out!

Men använd sparsamt, mitt tips - om man nu ska bruka drogen öht. - är att köpa hem en mindre mängd till en festkväll eller dylikt med polarna, så att allt går åt på en gång. Priset är så lågt, och köper du hem för att "ha hemma" så kommer du röka upp allt på en gång för att sedan behöva köpa mer.

Eller skit i det totalt, köp LSD om du inte ska röka cannabis.
Citera
2014-09-13, 15:04
Medlem
SeMeNoMores avatar
Märkligt nog har jag inget minne av att jag startade den här tråden inatt, inget alls.

Citat:
Ursprungligen postat av view
Av någon anledning tror jag att denna tråd skapades för att du dolt vill påvisa att när man ger sig på er harmlösa gräsrökare så blir situationen mycket värre.
Det är ofta sant dock. "er" är fel.

Citat:
Ursprungligen postat av view
Jag röker inte så mycket gräs längre dels på grund av att jag inte tycker om drogen speciellt mycket och dels för att det tar lång tid för att få ut det ur kroppen. Nu har jag inte torskat så att jag måste ta pissprov dock.

Det är väl mest opiater av oliga slag och Benso med kort halveringstid som Xanor och Z analoger som jag brukar om jag brukar någonting. Ett plus är ju att jag har haft Xanor på recet tror jag ?

Eller hur fungerar det om jag torskar på Xanor. Kan jag säga att jag åt Xanoren som jag hade sparat från det recept jag fick för ett halvår sedan?
Ja om du har xanor kvar kan du säga att det var det du tog. Har du blivit ordinerad att inte ta xanor trots att har fått recept en gång så kanske dom blir lite sura men det är bättre än att man hittar något annat. Z analoger kollas inte på vanliga urinprover.

Citat:
Ursprungligen postat av zeepax

Jag hänger inte med alls.
Spice är otrevliga saker, man vet inte alls hur det påverkar kroppen eller psyket. Om man ska tro det man läst så är det ibland direkt giftigt med otrevlig utgång.
Att spice skulle ha liknande rus som kokain har jag aldrig hört och inget jag tror på heller.
Citera
2014-09-13, 15:20
Bannlyst
Cannabis måste ju uppenbarligen vara en stor del av ditt liv om du måste hitta ett substitut för det.
Till vad/hur använder du cannabis om man får fråga?
Citera
2014-09-13, 16:14
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Brukar enbart Cannabis, Alkohol och Nikotin. Det hjälper givetvis att man (fortfarande) är ostraffad.
Citera
2014-09-13, 17:55
Medlem
Substitutet kallas ännu mer frisk luft, träning och meditation.

Fördelarna är hälsa och mer stålar. Det negativa är att cannabis är rätt soft att röka. Dock ska man inte låta droger ta en allt för stor plats i ens liv. Det är helt enkelt inte hela världen att vara nykter ett halvår.
Citera
2014-09-13, 18:02
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola
Cannabis måste ju uppenbarligen vara en stor del av ditt liv om du måste hitta ett substitut för det.
Till vad/hur använder du cannabis om man får fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av EddieMeduzaRagger
Brukar enbart Cannabis, Alkohol och Nikotin. Det hjälper givetvis att man (fortfarande) är ostraffad.

Citat:
Ursprungligen postat av Verksam
Substitutet kallas ännu mer frisk luft, träning och meditation.

Fördelarna är hälsa och mer stålar. Det negativa är att cannabis är rätt soft att röka. Dock ska man inte låta droger ta en allt för stor plats i ens liv. Det är helt enkelt inte hela världen att vara nykter ett halvår.

Ni har totalt missuppfattat tråden. Den är inte riktad till mig.
Jag behöver inte lämna drogprov och eller har blivit dömd för narkotikabruk. Inte heller röker jag cannabis. Jag letar inte efter något substitut för mig personligen. Att komma med hälsoråd och "skaffa-hjälp" svar är alltså helt obefogat.

Som det står i TS; ofta hör man om cannabisrökare som måste byta drog för att klara sig undan en drogscreening. Vilken och varför?
Citera
2014-09-13, 18:08
Medlem
Klokast är att sluta under tiden för proverna, annars finns ju typ fubinaca och dylika preparat vad jag förstår inte syns på test eller är klassade ännu.
Citera
2014-09-13, 20:38
Medlem
basseakers avatar
Mot vatten och datorspel. Man har någon form utav feltänk om man menar att man måste ha en drog för att kunna koppla av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in