Citat:
Ursprungligen postat av
zeepax
Det måste vara sant att det lagras i fettet ser det på dig ...förlåt kunde inte låta bli
Har en seriös fråga alla olika sorters spice kallas det väl?(men har massa olika sorter och konstiga namn) lagliga substitutet till cannabis går det seriöst att jämföra med det riktiga hashet eller gräset på en skala 1-10 vad ger du det i jämförelse menar inte att du använder

men känner säkert nån du kan fråga snabbt eftersom du tog upp ämnet. Kan själv säga att jag har en polare som gillar ladd säger att substituten som finns är bara dårar som aldrig provat +70% riktig cola som säger att Jo det är nästan samma rus som ladd bs säger min vän iaf.
Vad rörigt du skriver, jag måste vara i drogforumet
Spice (samlingsnamn) som substitut till cannabis... Ja du,
Om vi börjar med ruset så skiljer det sig givetvis beroende på vad det är för pulver du röker - men rent generellt så skulle jag säga att ruset är
mycket kraftigare än äkta vara.
Enligt mig känns det som en helt annan drog, men vill man bli rejält stukad så kan jag inte ge det annat än 10/10, men i likhetsgrad med cannabis så får det nog 3/10.
Sen har vi den tråkiga delen, spice är inget annat än rökbart råttgift. Det är kraftigt beroendeframkallande, toleransen ökar
snabbt (men du KAN inte sluta fylla på!), det sabbar allt från mage till psyke och överdos är absolut en fara att akta sig för.
Med det sistnämnda i åtanke så ger jag det helhetsomdömet 0/10 som substitut till cannabis.
Men som sagt, jag generaliserar en hel del. Spice har blivit samlingsnamnet för alla blandningar av syntetiska cannabinoider, och min högst ovetenskapliga åsikt säger mig att de som kommit på senare år - i takt med att äldre blir narkotikaklassade - bara blivit värre och värre.
Värst av allt är att det skadar cannabinoidreceptorerna, vilket får som effekt att du bla. inte får ut något av cannabis utan ett (ibland långvarigt) uppehåll.
Slutsats?
Turn on, tune in, drop out!
Men använd sparsamt, mitt tips - om man nu ska bruka drogen öht. - är att köpa hem en mindre mängd till en festkväll eller dylikt med polarna, så att allt går åt på en gång. Priset är så lågt, och köper du hem för att "ha hemma" så kommer du röka upp allt på en gång för att sedan behöva köpa mer.
Eller skit i det totalt, köp LSD om du inte ska röka cannabis.