2014-09-13, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Journalisterna är budbärare. Skjuter vi dem blir vi dummare. Efterforskar vi deras källor kan det vara olagligt.

På vilket sätt de kommit över uppgifterna om kontokort är inte besvarad och förhoppningsvis blir den obesvarad.

Som medborgare måste vi nog vara glada att journalister släpper den information de har och detta oavsett politiker, ty vad är alternativet? Svar: fascistisk kontroll av informationen.

+1
Citera
2014-09-13, 01:20
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Att han på ett tidigt stadium drar in sin sambo i "förklaringen" är lite intressant.

Kan varit ett sätt för henne att koppla av när gubben är ute och valarbetar.
De verkar båda ha använt kontot periodvis som det framgått av motiveringen..

Gissar han tjänar pengarna och sätter in för att hon ska ha lite att roa sig med (vissa gillar fina kläder / skor, andra roar sig med spel)
Har svårt att tänka mig att jimmie skulle ha tid att sitta och gambla i såna mängder.. han har som alla känner till ett rätt hektiskt liv.
Samtidigt vill han inte peka ut sambon och stigmatisera henne (förståligt)
Därför han var obekanta med summorna när ekot frågade och var tvungen prata med sambon en runda innan han återkopplade till Ekot och kunde ge medhåll.
på aftonbladet klippet ser han väldigt oförstålig på frågor om han har koll på sitt spelande, ger mig mer skäl att tro att han inte är den som varit mest aktiv där.
Citera
2014-09-13, 01:20
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPRK
Ett par snabba puckar.

Ponera att valfri politiker från något annat riksdagsparti hade gjort det som JÅ anklagas för..

Hade då media valt att publicera detta precis innan valet?
Citera
2014-09-13, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Kan varit ett sätt för henne att koppla av när gubben är ute och valarbetar.
De verkar båda ha använt kontot periodvis som det framgått av motiveringen..

Gissar han tjänar pengarna och sätter in för att hon ska ha lite att roa sig med (vissa gillar fina kläder / skor, andra roar sig med spel)
Har svårt att tänka mig att jimmie skulle ha tid att sitta och gambla i såna mängder.. han har som alla känner till ett rätt hektiskt liv.
Samtidigt vill han inte peka ut sambon och stigmatisera henne (förståligt)
Därför han var obekanta med summorna när ekot frågade och var tvungen prata med sambon en runda innan han återkopplade till Ekot och kunde ge medhåll.
på aftonbladet klippet ser han väldigt oförstålig på frågor om han har koll på sitt spelande, ger mig mer skäl att tro att han inte är den som varit mest aktiv där.

Ungefär så resonerar jag också, men det är ju en gissning bara.. Men jag gissar i princip att det är åt det här hållet det lutar.

Hans första reaktion, och det faktum att han ringt och "konsulterat" sambon först och sedan återkontaktat media stöder som sagt denna teorin en aning.
Senast redigerad av Macke85 2014-09-13 kl. 01:24.
Citera
Medlem
Citat:
Journalisterna är budbärare. Skjuter vi dem blir vi dummare. Efterforskar vi deras källor kan det vara olagligt.

På vilket sätt de kommit över uppgifterna om kontokort är inte besvarad och förhoppningsvis blir den obesvarad.

Som medborgare måste vi nog vara glada att journalister släpper den information de har och detta oavsett politiker, ty vad är alternativet? Svar: fascistisk kontroll av informationen.

Du menar som verkligheten kring invandringen och dess kostnader? Vår media älskar fascistisk kontroll av information, tråkigt att du missat det.
Citera
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengor
Det här kommer ju sänka SD enormt. Man skulle kunna tro att sånt inte påverkar, men svenska väljare är jävligt dömande. Så fort en statsminister skiljer sig så är det hans sista 4 år. Ett spelmissbruk är till och med värre.

Jag tror inte alls det påverkar det kommande valet, men det kan påverka Åkessons framtid efter valet – beroende på vad som händer med hans spelande osv. Det känns rent allmänt som att SD borde genomgå en kulturrevolution och städa upp i skiten och kräva rättning i leden. Partiet är alltför sunkigt.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är bara rykten ännu. Men om man vill ha maximal effekt så delar man upp publiceringen på flera dagar. Det skulle också förklara varför nyheten publicerades 16.45, 15 minuter efter att riksdagens förvaltningskontor tagit helg. Men det är alltså obekräftat och jag kan lika gärna vara helt ute och cykla.

Visst, men eftersom det hade varit en nyhet som faktiskt skulle ha väsentligt negativ effekt på SD:s valresultat så skulle man inte ha suttit och ruvat på den till dagen innan valet. Man måste ju påverka ett icke oansenligt antal förtidsröstare också, och låta nyheten sjunka in.

Dessutom skulle trotskistkåren begå tjänstefel om de inte alltid hade haft Åkessons offentliga utgifter under ständig bevakning, och det vet så klart Åkesson också.

Det där med att "komma över" privata bankkortsuppgifter är visserligen förbluffande i vad som skall föreställa en västerländsk demokrati, men nej, jag tror att kampanjkulmen nåddes idag och att detta var allt man hade att komma med.
Senast redigerad av S-hund temporär 2014-09-13 kl. 01:26.
Citera
2014-09-13, 01:24
Medlem
Spelberoende:http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelberoende

Citat:
Att regelbundet ägna sig åt hasardspel är inte nödvändigtvis spelberoende, inte ens om det är ett högriskbeteende, det kan vara en del av en livsstil. Ett spelande är patologiskt, det vill säga sjukt, enligt ICD-10 när det upptar en alltför stor del av personens liv, och personens liv raseras på grund av spelandet.

Anser ni som hävdar att Åkesson är spelberoende att ovanstående text stämmer in på Åkesson?
Citera
2014-09-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Spelberoende:http://sv.wikipedia.org/wiki/Spelberoende

Anser ni som hävdar att Åkesson är spelberoende att ovanstående text stämmer in på Åkesson?

Fortsätter han att spela på detta sätt så är det en tidsfråga innan han blir spelberoende.. Det är ointressant om han är beroende per definition. Beteendet är olämpligt ändå..
Citera
2014-09-13, 01:29
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Det är ett riskbeteende om man är en högt uppsatt person.
Jaså, det är det? Kan du med några enkla drag förklara hur det funkar och varför svenska spel isf tillåts. Vid vilken nivå av "uppsatthet" ska spel förbjudas? För din info så är rätt många kmmunalpolitikr spelintresserade...
Citera
Medlem
BoyGoneBads avatar
Smålandstintin.... kom igen nu.

Jag vill veta om det var du själv som startade detta rykte här och nu i tråden eller
om det faktiskt ÄR så att det går snack bland journalister?

Var finns i så fall detta snack? Det borde komma till ytan på fler ställen än FB?

Skulle ekot verkligen sitta på en sådan bomb bara för att dra ut på det?
Jag tror inte det. Men du kanske menar att Ekot är precis som expressen och AB?
Citera
Medlem
Citat:

Alla sverigedemokrater vill att journalister ska vara budbärare och inte politiska strateger och åsiktskontrollanter som vill dölja information som inte passar och förstärka och överdriva annat. Det är skrämmande och se er hjärndöda som verkar se upp till journalister och hur det i dag sköter sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in