2014-09-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Du förnekar det problem som SD vill lösa. Om man tycker att alla partier är lika , kan man kanske resonera som du. Man kan välja den ledare som har finast kläder eller så.

Schyman åke ut för att hon hade förskingrat ANDRAS pengar, samma sak för Mona Sahlin.

Du får nog läsa innan du svarar grabben.
Min mening om Schyman var ett svar till en helt annan person som nämnde hennes stillasittande som partiledare trots diverse fadäser.
Inte något om hennes förskingrande.
Läs om. Läs rätt.
Svara rätt.
Citera
2014-09-12, 19:53
Medlem
Det som förvånar mig är hur han har haft tid med detta spelande i år. Europaval och allt medan frun sitter hemma ensam.

Kan det inte vara så enkelt att frun spelar på hans kort, han känner till men inte i vilken omfattning.

Han kan ju inte gärna hänga ut frun om någon journalist ringer och frågar men däremot bli överraskad. Bästa han kan göra är att ta på sig det fulla ansvaret och lova bättring. Det är ju trots allt hans egna pengar det kommer inte ligga honom i fatet annat än som en rolig kommentar.
Citera
2014-09-12, 19:54
Medlem
Allt är ju givet spekulationer men du kan ha en ide
Citera
Medlem
r4ll3s avatar
Jag kan förstå att det är en privat angelägenhet som endast påverkar Åkesson men det säger ju samtidigt något om karlns lynne. Att satsa pengar på spelande, poker, lotter och sånt är ju sällan något som i längden genererar avkastning. Man förlorar oftast i längden på det. Det finns vissa undantag, som t.ex. när man räknar kort i vissa spel, men det gör väl knappast Åkesson.

Poängen jag vill komma fram till är att Åkesson antingen inte har ett särskilt gott analytiskt tänkande eller snarare ett tvångsbegär för att fortsätta spela. I vilket fall är inte något utav det attraktiva egenskaper när man är i en position där man strävar efter att regera ett land, vilket omfattar en del ekonomiska uppgifter. Det vore ju annorlunda ifall han hade investerat pengarna i ex Avanza Zero som rent statistiskt sätt genererar vinst +5 år.

Det handlar alltså om rent matematiskt tänkande som oftast visar att spelande inte lönar sig. Jag vet inte ifall Åkesson saknar detta (eller om det är hans fru, fan vet jag), men spel handlar nog ofta om att man har ett tvångsbegär, man strävar efter kicken. De flesta är nog medvetna om att det enligt sannolikhetslära inte är lönt.
Citera
Medlem
Fruktansvärt korkat att ägna sig åt sådant månaderna inför valet. Men korkad är han ju inte, och då kan det tyckas sannolikt att det är ett beroende som vunnit över förnuftet? En fallenhet för hasardspel klingar i alla fall väldigt illa.
Citera
Medlem
Känns som en möjlighet iallafall.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vad är det som ska få SD och Åkesson ur balans? Det finns ingenting, absolut ingenting, mer än enstaka SD-politiker som avreagerat sig anonymt på forum. 99% av alla SD-politiker sköter sig. PK-media försöker med alla tänkbara maktmedel hitta det minsta lilla om SD som man blåser upp till enorma proportioner, men som egentligen är helt innehållslöst. De kanske klarar av att manipulera lättpåverkade människor, det är nog ingen omöjlighet, men folk är inte så jäkla korkade som PK-media tycks tro. En storm i ett vattenglas, som vanligt.

..... Att dem 1 timma innan den sista partiledardebatten släpper bomben att dem gått igenom hans konto och kollat utgående saldo. Tror du inte det kan sätta griller i huvudet på vem som helst?
Citera
Medlem
Antigen9s avatar
hmmm talar du utifrån egna erfarenhet?

Nej men du har nog rätt, har själv gått och tänkt i dessa banor.
Citera
2014-09-12, 19:55
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Omsatt en halv miljon. Är ju en enorm skillnad om det är loggen på spelsidan eller om det är rena överföringar från sitt bankkonto.

Att omsätta en halvmiljon är ganska enkelt - beroende på spelform - och något som en socialbidragstagare kan göra. På ett halvår tycker jag tom det låter ganska lite och inget att bry sig om. Korkade människor utan mattekunskap har svårt att förstå det där verkar det som.

Vilken bank gäller det isf? Kommer defentivit att avsluta mina förehavanden med den bank som har anställda som loggar in på enskilda indivders konton och säljer infon. Behöver vi samma system som inom sjukvården där det loggas vilka som läser journaler osv...
Citera
2014-09-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirias
media försöker framstå alla andra partiledare som perfekta eller? lolololololool

fjanterier han får väl spela om han har pengar som han värkar ha

Media svartmålar så mycket de kan. Senast idag var det rubriker om Löfven om att han knuffat/slagit bort lappen från Lööf men det ger mer klick när det handlar om SD eftersom det postas mängder med länkar här och på sociala medier när det gäller SD som känner sig särbehandlade. SD rubriker är givetvis en guldgruva för skvallerpressen.
Citera
2014-09-12, 19:56
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Du får nog läsa innan du svarar grabben.
Min mening om Schyman var ett svar till en helt annan person som nämnde hennes stillasittande som partiledare trots diverse fadäser.
Inte något om hennes förskingrande.
Läs om. Läs rätt.
Svara rätt.

Jag repeterar:

Du förnekar det problem som SD vill lösa. Om man tycker att alla partier är lika , kan man kanske resonera som du. Man kan välja den ledare som har finast kläder eller så.

Schyman åke ut för att hon hade förskingrat ANDRAS pengar, samma sak för Mona Sahlin.
Citera
2014-09-12, 19:56
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Helt rätt. Politik ska handla om just politik. Sen måste det till en granskning som ser till att den lovade politiken även förs. I det valet, som är det värsta någonsin (sett till information och samhällsutveckling) verkar det bara vara personfokus. Nästan ingen får prata riktig politik.

Men när politikerna styr media, och media granskar folket, vem granskar då makten?
Media brukar kallas 3:e statsmakten just eftersom den granskar makten. I Sverige är media snarare i kooperativ med 1:a statsmakten (staten).

Tyvärr verkar det enbart vara rättsväsendet som fungerar i Sverige, och knappt det, då 1:a statsmakten (politikerna och media) sätter käppar i hjulet för deras ofta väldigt bra och objektiva tolkningar.

Men detta är grovt intrång på en enskilds människa personliga integritet och inget annat.
annars håller jag med dig på alla punkter. men detta har ingenting med det du skriver att göra. utan här handlar det om att hänga ut en människa, för hela sverige för att förödmjuka och förstöra, inget annat. och det gör så ett så jävla vidrigt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in