2014-09-12, 23:51
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Snacka inte goja med mig. Jag har försörjt mig på spel över 10 år och umgåtts med degenererade spelare så de står mig upp i halsen: slirar på sanningen hela tiden förutom de mer nakna lögnerna. Åkesson talar om en större vinst. Om han kan bevisa den så tror jag honom. Man tror nämligen i princip aldrig på vad en spelmissbrukare säger då det gäller spel.

Åkesson har gjort nya insättningar hela tiden upp till 500 000K. Detta har SR bevis för; om du begriper svenska så förstår du vad som sägs i inslaget. Åkesson förnekar ingenting. Han inser att en väckarklocka någonstans börjat ringa. Det är bra för honom, för det är hans enda chans.

Det är du som snackar goja som vanligt. Man säger bara att han har "satsat" en halv miljon vad det nu ska betyda. Du hävdar att han har satt in en halv miljon netto vilket du inte har något som helst belägg för. Om han har satt in en halv miljon och tagit ut en halv miljon så är hela diskussionen meningslös eller hur?
Citera
2014-09-12, 23:52
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Haha, du har försörjt dig på spel i tio år och tycker en omsättning på 500 000 är stora pengar

Under fotbolls-vm så hade jag på mitt bet 365 konto omsatt 60 000 men det jag förlorat var 150 spänn, och du ska vara yrkesspselare, HAHAHAHA

Du är ju dum i huvudet. 500K är mycket för Åkesson med hans ekonomi. För mina kompisar i Macau är det en pott.
Citera
2014-09-12, 23:53
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Åkesson är en idiot. Han borde förstått att en av alla svenskar eller flera av dem som jobbar på Malta skulle läcka informationen.

Åkesson borde istället öppnat spelkonton i Karibien, vilket han iofs också kanske har – så får han högre marginaler dessutom, iaf om han bettar på sport. Där är risken för läckage väldigt liten.

Nämner ännu en gång, har det läckt information från malta så har jag reda på denna information redan efter helgen.

Mer information om detta kommer senare, förmodligen är det någon av dessa bonnierstyrda vinstmaskiner, men vi får se. time will tell..
Citera
2014-09-12, 23:53
Medlem
PK-Medias avatar
Kan det vara så att det i själva verket är Jimmies flickvän Louise Erixon som spelat bort pengarna?

Så här uttalade sig Jimmie om saken:

Citat:
När vi når Jimmie Åkesson bekräftar han att han spelandet, som han säger ofta sker i sällskap av sambon.

– Vi brukar spela emellanåt. Vi tycker det är roligt, vi vann en större summa pengar och sedan har vi fortsatt spela.
Citat:
Jag har diskuterat det här med min sambo och utifrån dina frågeställningar så är det klart att när du ringer och ställer frågor om detta så blir det så klart en väckarklocka för oss båda.

Att ni har spelat för mycket?

Att det är väldigt stora summor det handlar om.

Personligen har jag svårt att se Jimmie som någon gambler. Mera troligt då är att hans flickvän har tröttnat på att sitta ensam hemma med deras unge och börjat spela bort pengar om dagarna för att få lite spänning i livet.
Citera
2014-09-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHitlersson
Jo men han har väl inget annat jobb än politiker och då är det du och jag som betalar hans lön genom skatten.

Lika arg över Gudruns supande? Sörplar i sig dina svett och tårar.

Pajas
Citera
Medlem
Mycket möjligt.
Men varför biter man handen som föder en?

Jag sätter mina pengar på att det är en svensk bank med tanke på vilka som äger dessa.

Citat:
Åkesson är en idiot. Han borde förstått att en av alla svenskar eller flera av dem som jobbar på Malta skulle läcka informationen.

Åkesson borde istället öppnat spelkonton i Karibien, vilket han iofs också kanske har – så får han högre marginaler dessutom, iaf om han bettar på sport. Där är risken för läckage väldigt liten.
Citera
Medlem
sperrmans avatar
Varfor inte bara neka?

Alternativt mrs Akesson kan ta smallen och grata ut i media?
Citera
2014-09-12, 23:56
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Snacka inte goja med mig. Jag har försörjt mig på spel över 10 år och umgåtts med degenererade spelare så de står mig upp i halsen: slirar på sanningen hela tiden förutom de mer nakna lögnerna. Åkesson talar om en större vinst. Om han kan bevisa den så tror jag honom. Man tror nämligen i princip aldrig på vad en spelmissbrukare säger då det gäller spel.

Åkesson har gjort nya insättningar hela tiden upp till 500 000K. Detta har SR bevis för; om du begriper svenska så förstår du vad som sägs i inslaget. Åkesson förnekar ingenting. Han inser att en väckarklocka någonstans börjat ringa. Det är bra för honom, för det är hans enda chans.
Det är klart att skulle det röra sig om upp till en halv miljard han spelat om så skulle till och med jag höja på ögonbrynen. Det är högt spel.
Citera
2014-09-12, 23:58
Bannlyst
Citat:
Du är ju dum i huvudet. 500K är mycket för Åkesson med hans ekonomi. För mina kompisar i Macau är det en pott.
Aha där ser en. Fast du talar inte som en yrkesspelare. Du talar som en som har noll koll och inte ens vet vad en ROI är.
Citera
2014-09-12, 23:58
Medlem
Benramin567s avatar
500 000 är ju bara hur mycket han har omsatt, inte nödvändigtvis hur mycket han har tappat…
Citera
2014-09-12, 23:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det är klart att skulle det röra sig om upp till en halv miljard han spelat om så skulle till och med jag höja på ögonbrynen. Det är högt spel.

Det är fortfarande hans pengar. Vad värre är att det finns folkvalda som spelar högt med våra pengar, nu snackar vi hundratals miljarder.
Citera
2014-09-12, 23:59
Medlem
Citat:
Nej, du försörjer dig inte på spelande och du har inte kompisar i Macau.
Då hade du vetat att 500 000 inte är ett dugg mycket att omsätta på ett år. Jag har själv omsatt 10 miljoner senaste året utan att det påverkat min ekonomi nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in