Citat:
Ursprungligen postat av
Vindhler
Fria Tider rapporterar:
http://www.friatider.se/just-nu-expressen-g-r-nya-hembes-k
Så, sprid detta till alla ni känner. Vad tycker ni om dessa vidriga kommunisters förföljelse utav de som inte delar regimens åsikter? Kan det tänkas att folk har börjat få nog nu, och kommer möta dessa åsiktskommissarier med basebollträ i dörren?
Tydligen vill familjen Bonnier avsluta det sorgliga mediaexperimentet Ex-pressen. Jag ser ingen annan rimlig orsak till att Expressen tillåter politiska särintressen. Eller så är det så att mediaintresset inom familjen Bonnier har dott ut. Om numera Saint Troez gäller, ja, då borde man sälja.
En sak är dock säker, familjen Bonnier skiter fullständigt i Sveriges väl och ve, verkar det som?
Om nu inte så är fallet, ja då är jag fullt beredd att ta jobbet som chefredaktor på Expressen, och jag kommer med glädje att sparka ut varenda kommunist, och därmed vända tidningens svikande läsarunderlag.
Jag tycker att det är mycket tråkigt då jag i unga år, med glädje läste Expressen.
Att denna frihetens utpost numera forvandlats till en maktens vasall och att man säljer sig till odemokratiska rorelser.... Ivar Harrie och Carl Adam Nycoop vänder sig i sina gravar.