Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-12, 21:16
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Det är 1000faldigt gånger bättre att spela bort 500000 av sina egna pengar än att köpa en Toblerone för nån annans pengar.
+1
Citera
2014-09-12, 21:16
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Om du följde media typ SR, DN, SVD, Aftonbladet eller Expressen hade du känt till denne politiker redan i början av denna vecka.

Jag har varit sjuk och därmed inte hängt med nyheterna förrän i torsdags.
Kan du länka artikeln eller var det bara en enda?
Citera
2014-09-12, 21:17
Medlem
Sudersvinets avatar
Klart att detta slår tillbaka hårt på media! Det är så jävla lågt och uselt att hoppa på en partiledare kring vad han gör med sina egna pengar.
Ingen skrev ett ord när Mona Sahlins gubbe spelade bort både hennes och regeringens pengar genom sitt spelberoende - och det var riktigare. Ingen berättade heller om att Monas son knarkade. Inte lätt för Mona att låta bli att "ta förskott" i det läget. Det märkliga är att hon fortfarande tycks ha förtroende hos sina gynnare och slussas runt från den ena lukrativa rollen till den andra. Borde vara intressant att få veta hur mycket av skattebetalarnas pengar hon får för att sitta i hatsajten EXPOs styrelse!
Citera
2014-09-12, 21:17
Medlem
aisha51s avatar
JOnas Sjöstedt: "Om det är så att Jimmie har ett spelproblem så hoppas jag att han söker hjälp och får hjälp och att han grejar det och kommer bort ifrån det".
Det är ju ganska kränkande, JÅ är högfungerande, jobbar mer än heltid och har själv valt att lägga sina pengar på onlinespel, JÅ själv eller hans omgivning ser honom säkert inte som en missbrukare men Jonas insinuerar faktiskt någonting här, att det kan finnas ett problem osv även om han säger det på ett fint sätt.
Senast redigerad av aisha51 2014-09-12 kl. 21:20.
Citera
2014-09-12, 21:18
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHitlersson
Jag betalar hans lön så det är jävlar i mig inte hans ensak vad han gör med den.

Vem betalar din lön då? Ska du foga dig efter lattemorsor och förortskids?
Citera
Medlem
Johnd0es avatar
Det enda det här signalerar till folk är att det är pk medias sista hopp om att försöka skada SD.
Tyvärr så kommer det misslyckas fatalt.
Citera
Medlem
"Sveriges Radios reporter frågar hur mycket Åkesson brukar spela för:

– Det är väldigt olika. Det beror lite på naturligtvis. Det härrör ifrån att vi vann en större summa pengar. Och sen har vi fortsatt att omsätta det."

http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...karaktarsmord/
Citera
2014-09-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHitlersson
Jag betalar hans lön så det är jävlar i mig inte hans ensak vad han gör med den.
Så om du jobbar för Ericsson, eller i just ditt fall kanske Pölsemannen, så anser du att Pölsemannen skall ha insyn i hur du spenderar din lön?
Citera
2014-09-12, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashwound
Jag tycker att det är rätt hedervärt hur övriga partiledare hanterar saken ändå.

Jonas Sjöstedt:

Fredrik Reinfeldt:

Göran Hägglund:

Hatten av för att de tog förnuftet till fånga för en gångs skull. Hoppas förövrigt att de fortsätter med det så det finns hopp för Sverige öht. Glädjande att se att det finns rationella personer kvar i vårt numera sjuka Sverige.
Citera
2014-09-12, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Vem betalar din lön då? Ska du foga dig efter lattemorsor och förortskids?

Va?
Citera
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Åkesson har inte ifrågasatt dessa fakta vad jag sett, ingen annan som står nära honom heller. Så du låter nog dina egna åsikter dunkla ditt omdöme.
Om du såg ett fullständigt utdrag på vad som spelats,vunnits och förlorats och under hur lång tid jmf familjen Åkessons samlade ekonimi så kunde du dra dina begåvade slutsatser,det du gör nu är fullt i klass med Hammarby IF´s fotbollskunnande, dvs lägre än glocalnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhound
Men nu får väl alla Jimmie-onanister ge sig. Skulle det röra sig om 500 000 i omsättning vore det mer eller mindre en icke-nyhet. Det är klart det rör sig om insättningar. Hur får ni ihop teorierna om omsättning med att Ekot haft tillgång till kontokortsuppgifter? Har jag missat nåt?
Rätt skall vara rätt. Jag hörde nyheten på P1 17.45, och där sades det klart och tydligt att Åkesson omsatt 500000 kr. Sedan satsar man på att pöbeln inte skall förstå skillnaden mellan omsatt och förlorat. En riktig bedömning av pöbeln, för tråden heter (fortfarande) "Jimmie Åkesson [] spelat bort en halvmiljon i år".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in