2014-09-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Diskussionen har rört sig kring just omsättning kontra förlust sedan tråden startades, i det hänseendet är jag definitivt inte ensam.

Nej.

Aningen är det omsättningen. Då sitter SR i skiten.

Eller så är det totala insättningar över x antal år. Det har isf inte hindrat han och hans fru att göra uttag för lika stora belopp under samma period. Han sade att de vunnit en stor summa pengar så...ja, vem vet.

Tycker Ekot sitter i skiten oavsett faktiskt.
Citera
2014-09-12, 21:11
Medlem
Hellre än partiordförande som spelar för sina privata pengar än en statsminister (och flertalet partiledare) som spelar med folkets pengar!

Tycker detta är en icke-nyhet. Jimmie Åkessons ekonomi är hans ensak och det är inte direkt så att han hamnat hos kronofogden som i synnerhet vore mer allvarligt. Frågan är dock hur media kommit över dessa uppgifter ifrån första början i.o.m. att detta då sannerligen är privata uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jimmy ser rätt svettig ut i tv just nu. Svårt att se utöver HD-kanalen kanske men ja, han ser lite smånervös ut, inte talet men i sitt sätt att stå där. Kanske annars är hönsgården.

Ja han ser svettig ut i debatten men jag tror inte det beror på dagens så kallade "nyhet". Det är en stor debatt just nu och med en ca 20-30% osäkra väljare i dagsläget gäller det att göra bra ifrån sig, så han kanske är lite nervös, även fast SD redan har sin plats i riksdagen säkrad men inte vågmästarrollen.
Senast redigerad av Anonym-tack 2014-09-12 kl. 21:16.
Citera
2014-09-12, 21:12
Medlem
Lite mer info från Åkesson.
http://unvis.it/www.expressen.se/nyh...karaktarsmord/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Nu är jag ganska säker på att det inte hade tagits upp lika hårt om det hade just varit Löfven eller Sjöstedt som var spelmissbrukarna.

Vad sägs om följande nyhet idag?

http://www.friatider.se/s-sparkar-pedofild-md-kandidat

Om du följde media typ SR, DN, SVD, Aftonbladet eller Expressen hade du känt till denne politiker redan i början av denna vecka.
Citera
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja jag har bara ren logik att utgå ifrån, det har du helt rätt i. Folket som säger omsättning sysslar med antaganden baserat på ett ord medan jag använder all tillgänglig fakta.
Du använder "fakta" som fiender till Åkesson har släppt för att göra största möjliga skada.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Jag är partipolitisk obunden i denna fråga. Men media ljuger jämt och ständigt. Rimligtvis är det omsättning och då är det hela ett försök till karaktärsmord.

Det är knappast givet även om det absolut kan vara så.
Men så länge bara satsade pengar redovisas och inte vinster och förluster så går det inte att veta.
Citera
2014-09-12, 21:13
Medlem
Citat:
Uppgifter från Jimmie Åkessons kontokort - som Ekot tagit del av - visar att han bara i år satsat över en halv miljon kronor på spelsajter.
Citat:
Psykologen Jakob Jonsson har fått ta del av delar av Ekots material I ett avidentifierat skick. Han säger att spelandet är mycket problematiskt.

– Den här personen höjer sina insatser och sätter in nya pengar om och om igen ungefär som du tänkt spela för en viss summa från början, men de pengarna räcker inte och personen sätter in nya pengar och fortsätter spela.
Citat:
Åkesson har via sitt kontokort satsat motsvarande hela sin lön efter skatt – mer än en halv miljon kronor - på nätspel.

Ovanstående citat från SR tyder väl på att informationen baseras på insättningar från ett kontokort och INTE omsättningen. Dessutom verkar det vara flera insättningar vilket talar för att de tidigare instatta pengarna minskat eller t.o.m. tagit slut.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Hellre än partiordförande som spelar för sina privata pengar än en statsminister (och flertalet partiledare) som spelar med folkets pengar!

Tycker detta är en icke-nyhet. Jimmie Åkessons ekonomi är hans ensak

Jag betalar hans lön så det är jävlar i mig inte hans ensak vad han gör med den.
Citera
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Eller ökade 2-3%

vad baserar du detta på?
Citera
2014-09-12, 21:14
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Och hur skulle det gå att få reda på detta via lagliga medel?

Vetskapen om 500.000 kronor insatta är värdelösa om man inte kan se beloppet på spelkontot eller uttagsbeloppen under samma period, eller t.ex en storvinst som han pratar om. Ekot såg sin chans och kastade sig på detta. Jag hade hemskt gärna sett en komplett kontohistorik, har man jobbat mer än ett halvår med detta så ser man spelmissbruk ganska enkelt, det verkar som deras s.k "expert" endast fått se insättningar. Det är att ha X och inte Y i en ekvation med tre variabler.

Hur man har fått reda på det vetifan, det vet nog bara de inblandade.

Summan är intressant men inte mer än så, om det är ett normalt kontoutdrag torde man se både insatta och uttagna belopp men det säger ju inget om vad som hänt historiskt. Men jag tror vi kan gräva ner snacket om omsättning iaf eftersom inget tyder på det och även om man lyckas få tag på spelhistoriken från en sida förefaller det omöjligt att man fått tag på den från flera.
Citera
2014-09-12, 21:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Du förstår säkert, om du anstränger dig, att 500.000 kr på 9 månader
är ett spelberoende. Det handlar inte om lite strönöje. Det vet du också.
Det är ett fullbordat destruktivt beroende.

JÅ är knappast någon rik affärsman som har 100 mille på banken.
Då hade 500.000 kronor varit kaffepengar.

Han har 1,2 miljoner i lön om året, vad är märkligt med att spela bort hälften, han klarar sig bra ändå, dessutom spelar han enligt uppgift tillsammans med sin fru, troligtvis har även hon en inkomst.

Hur som helst, varken du eller media bör lägga er i vad han gör med sina egna pengar tycker jag, oförskämt att dessutom basunera ut det i någon slags krampaktig panik att förlora greppet om SD. Har man inga politiska argument som biter på väljarna är det ett fattigdomstecken att använda såna här metoder anser jag. Varför inte skjuta JÅ direkt så blir de av med honom och partiet ögonblickligen, sånt har hänt förr i det här landet, det är åtminstone rakryggat och visar att man står för sin åsikt och vad man egentligen vill.
Citera
2014-09-12, 21:15
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Du använder "fakta" som fiender till Åkesson har släppt för att göra största möjliga skada.

Åkesson har inte ifrågasatt dessa fakta vad jag sett, ingen annan som står nära honom heller. Så du låter nog dina egna åsikter dunkla ditt omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in