2014-09-12, 18:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Spelar seasons 1 char de räcker gått och väl =).

Non-ladder, där är guldet inte värt ett skit

Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Guld är inte värt ett skit på seasonal heller. Tar 5 minuter per 20 mille ungefär. Vilket är bra, för spelet ska inte handla om guld.

Haha jag har bara blivit så djävla beroende av att farma guld, vet att det inte har något värde men det är något med en stora summa guld
Citera
2014-09-12, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha jag har bara blivit så djävla beroende av att farma guld, vet att det inte har något värde men det är något med en stora summa guld

Jag själv sitter på 1.5 miljarder på normal, så jag förstår .
Citera
2014-09-12, 18:31
Medlem
Har spelat nu de senaste dagarna. Jag förstår verkligen inte hur man kan föredra det här över Path of Exile.
Blizzard har resurser till att göra något vettigt av Diablo 3. Ändå är det så dåligt som det är. De kan väl börja med att lyssna på sin community.
Eller ja, det är väl roligt i en vecka eller två.
Senast redigerad av pukknub 2014-09-12 kl. 18:38.
Citera
2014-09-12, 20:55
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Har spelat nu de senaste dagarna. Jag förstår verkligen inte hur man kan föredra det här över Path of Exile.
Blizzard har resurser till att göra något vettigt av Diablo 3. Ändå är det så dåligt som det är. De kan väl börja med att lyssna på sin community.

Tur att du tillför så mycket till diskussionen, eller tror du allvarligt att vi är intresserade av att en person inte tycker detta spelet är kul? Trådarna på detta forumet hade vart otroligt intressanta om alla kom in och sa att dom inte inte var intresserade av det som diskuterades...
Citera
2014-09-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Tur att du tillför så mycket till diskussionen, eller tror du allvarligt att vi är intresserade av att en person inte tycker detta spelet är kul? Trådarna på detta forumet hade vart otroligt intressanta om alla kom in och sa att dom inte inte var intresserade av det som diskuterades...
Extremt dålig balans. Helltooth settet t.ex. Om man sen ska jämföra med Marauder början man undra hur de tänkte där.

Andra extremt trasiga items som Furnace och Unity.

Varje klass har 1-3 olika specs som faktiskt fungerar någorlunda bra.

Det hade varit så lätt för Blizzard att lyssna på sin community och fixa sitt spel.

Största misstaget var att ta bort Trading.
Senast redigerad av pukknub 2014-09-12 kl. 21:03.
Citera
2014-09-12, 21:29
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub

Jag är beredd att delvis hålla med. Jag tycker om konceptet med PoE mycket mer, lite mer som D2 och mycket mer builds/hardcore osv, trading. MEN... ändå lyckas jag inte hålla mig till att spela PoE mer än några dagar. Jag tror det är combaten som saknas, den är bättre i D3, det tror jag du är beredd att hålla med om? Dock är D3 som du säger väldigt "stale", inte många fungerande builds att välja mellan, ingen trading, etc. Men D3 har bättre combat/gameplay, dock håller det inte i längden, så spelar inget av spelen längre. Men man kanske inte kan förvänta sig ett nytt D2 direkt, även om det borde i teorin gå fixa. Vad skulle krävas för ett nytt D2? PoE med D3's combat/gameplay tror jag hade kunnat vara något i det steget.
Citera
2014-09-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Jag är beredd att delvis hålla med. Jag tycker om konceptet med PoE mycket mer, lite mer som D2 och mycket mer builds/hardcore osv, trading. MEN... ändå lyckas jag inte hålla mig till att spela PoE mer än några dagar. Jag tror det är combaten som saknas, den är bättre i D3, det tror jag du är beredd att hålla med om? Dock är D3 som du säger väldigt "stale", inte många fungerande builds att välja mellan, ingen trading, etc. Men D3 har bättre combat/gameplay, dock håller det inte i längden, så spelar inget av spelen längre. Men man kanske inte kan förvänta sig ett nytt D2 direkt, även om det borde i teorin gå fixa. Vad skulle krävas för ett nytt D2? PoE med D3's combat/gameplay tror jag hade kunnat vara något i det steget.

Spela median XL d2 modden om du vill återuppleva lite diablo 2.
Det fanns inte så många builds på diablo 2 heller som var effektiva att dras runt med, efter ett tag så såg man enbart paladins köra hammerdin - visserligen fanns zealadin också, minns inte om bashadin användes så mycket(shieldbash). Sorc? Meteorb, lightning, blizzard, har jag glömt någon väsentlig build som kunde prestera bra på toppen och mfa mycket i hell? lightorb kanske också fanns.
Senast redigerad av RawSTR 2014-09-12 kl. 22:04.
Citera
2014-09-13, 09:10
Medlem
Sjuknkande skeppet diablo...

jag har inte spelat på många månader, la av på paragon 700, när dom släppt skitnyheter på varandra, ändringar som gör att min gametime på en bra bit över 1k timmar är lika relevant som 40 timmars gameplay efter ändringar dom skulle göra..

spel som belönar inaktivitet mer än det man får för att vara väldigt aktiv är inget spel man bör lägga ner tid på..

näe ni som funderar på att köpa diablo 3, gör det inte..
Citera
2014-09-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilsnut
Sjuknkande skeppet diablo...

jag har inte spelat på många månader, la av på paragon 700, när dom släppt skitnyheter på varandra, ändringar som gör att min gametime på en bra bit över 1k timmar är lika relevant som 40 timmars gameplay efter ändringar dom skulle göra..

spel som belönar inaktivitet mer än det man får för att vara väldigt aktiv är inget spel man bör lägga ner tid på..

näe ni som funderar på att köpa diablo 3, gör det inte..

Trist.
Spela det inte bara, problemet löst. Gråt av dig.
Citera
2014-09-13, 12:32
Medlem
neurogens avatar
Fortf ingen Ramalamadingdong!!!

tog mig iaf in på (solo wizard) leaderboards idag
med mitt riktigt usla gear.
Rank 866

edit: lol klara rank 653 nu
Senast redigerad av neurogen 2014-09-13 kl. 12:59.
Citera
2014-09-13, 13:27
Medlem
nedranss avatar
nån som vet nåt spreadsheet eller graf över hur skadan och hälsan skalas på odjuren i högre grift lvl, alltså runt 30-40?
Citera
2014-09-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Fortf ingen Ramalamadingdong!!!

tog mig iaf in på (solo wizard) leaderboards idag
med mitt riktigt usla gear.
Rank 866

edit: lol klara rank 653 nu

För att strö lite salt i såren kan jag nämna att jag hittade tre ramalamadingdongs på 20 minuter igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in