2014-09-12, 17:55
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Okej medelmåttiga hackers då. Tillräckligt bra för att ta sig igenom disqus.

Det var inte RG som upptäckte hålet i disqus.

http://www.wired.co.uk/news/archive/2013-10/29/de-anonymising-political-forums
2014-09-12, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det värsta med RG är att de som de flesta vänsterorganisationer som åtminstone i början, delvis de facto drivs av någon slags ideologisk patos, alltid förfaller i ren kriminalitet och maffialiknande verksamhet. Den som kan sin historia vet att listan är lång. Sandinista, Farc, ETA, IRA, mfl. mfl. Det är detta, just detta som ligger till grund för att någon jävla myndighet bör här fan ta kommandot i det här rena angreppet på demokratin!

Hela grejen Med EXPo och RG är Mode I dagens Sverige är det mode med många saker Gaddningar Invandrare Husdjur miljön Och feminism.

Min mamma gjorde matsäck till min pappa på 60 -Talet
Hon städade och Pappa var inte ens med när jag och mina syskon föddes.

Jag/ Vi har alltid delat på hemsysslor med mina kvinnor och varit med på förlossningar. Dock ej varit hemma med smått mer än någon vecka skulle mina barn vara sämre än Fis normer?

Nej just nu handlar allt om Mode och hur upstår mode jo någon SÄGER vad som är modernt och helt rätt Typ (PK Media)

Apropå jag gillade Robban AS när vi såg på han på Parabol på lilla kanalen tv 3 han rökte svor och var cool nu har han helt ballat ur undrar varför? Den jag ogillade för 25 år sedan var Janne Josefsson nu visar det sig att han är ialla fall en riktig journalist å ställer rätt frågor.
I dagens samhälle ska allt så så fort min mista son ger till tiggare jag frågade varför rent allmänt ?

-Jo alla gör det? ?

Men nu har nog vänstern gjort bort sig som hänger ut en minoritet bara för att dom är omderna dom är dom värsta mobbarna!
2014-09-12, 18:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Flashback: I händerna på vänsteraktivister

Då gällde det kommentarer på sajter som Avpixlat; Flashback är ett betydligt bredare forum. Samma person som i en tråd kanske uttrycker sig nedsättande om människor på grund av etnicitet, kön eller sexuell läggning, kan i en annan tråd mycket väl berätta ingående om psykiska problem. Researchgruppen kan botanisera fritt och närstudera enskilda användares åsikter och privatliv.

Det är det riktigt stora problemet.

Vi vill inte att FRA, Säpo eller Polisen ska ha laglig möjlighet att kartlägga vad vi säger och gör på nätet. Rent mjöl i påsen eller ej. Men att en grupp med tveksamma kopplingar till extremväns*tern sitter på material genom vilket de kan knyta åsikter och bekännelser till verkliga människor av kött och blod, ångest och rädsla – det ska vi inte bekymra oss över?

http://www.dn.se/ledare/signerat/flashback-i-handerna-pa-vansteraktivister/
2014-09-12, 18:23
Medlem
Var är RGs alla avslöjanden? Hittar de inte en enda SD-politiker bland FBs användardatabas? låter osannolikt.

Är det istället FB själva som sålt en "saltad" medlemsdatabas till RG lagom inför valet för att påminna oss om vår personliga integritet, misskreditera RG, "hänga ut" andra lämpliga personer genom att ange deras e-postadresser och helt lagligt tjäna en slant på köpet?
2014-09-12, 18:27
Medlem
Tenaciouss avatar
Om RG har databasen eller inte verkar ju, efter att ha låst tråden, hyffsat oklart. Men det finns en fråga som också kvarstår, oavsett svaret på den förstnämnda: när varken politiker, journalister eller polisen vill skydda min rätt att uttrycka min åsikt anonymt, vem gör det då? Ochf hur gör man?

Jag har ett förslag, som kanske mer liknar nåt taget ur anarkistens kokbok (eller Flashback för tio år sedan). Civil olydnad.

Ponera att man "hittar" databaser över andra ställen än flashback, vars syfte också är att erbjuda utsatta folkgrupper och minoriteter en anonym diskussionsplats.
Ponera att man "hittar" databasen över medlemmar i t.ex. QX's diskussionsforum, afro-svenska föreningen, utsatta kvinnors diskussipnsforum, romska diksussionsforumet (2 sistnämnda finns väl inte, men vi talar hypotetiskt här) eller liknande forum vars medlemmar åtnjuter anonymitet för att undvika stigmatisering, social förnedring, sparken från jobbet, misshandel, osv.
Ponera att man hotar läcka dessa databaser på nätet (tpb förslagsvis) om inte Researchgruppen upplöses och all deras information förstör. Åtal vore kanske också att önska.

Vad tror ni? Själv sitter jag hyffsat säkerti båten. Har väl några inlägg i cannabisforumet som jag helst inte visar för arbetsgivare och närstående, men har aldrig uttalat mig rasistiskt eller på ett misogynt sätt. Inte för att jag är duktig, utan för att jag helt enkelt inte delar dessa perspektiv på människor. Men jag tänker ändå stå upp för era jävla grisars rätt att uttrycka er åsikt anonymt. Att våga vädra sina tankar är en förutsättning för en fungerande demokrati och ett rättvist samhälle.
2014-09-12, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Flashback: I händerna på vänsteraktivister

Då gällde det kommentarer på sajter som Avpixlat; Flashback är ett betydligt bredare forum. Samma person som i en tråd kanske uttrycker sig nedsättande om människor på grund av etnicitet, kön eller sexuell läggning, kan i en annan tråd mycket väl berätta ingående om psykiska problem. Researchgruppen kan botanisera fritt och närstudera enskilda användares åsikter och privatliv.

Det är det riktigt stora problemet.

Vi vill inte att FRA, Säpo eller Polisen ska ha laglig möjlighet att kartlägga vad vi säger och gör på nätet. Rent mjöl i påsen eller ej. Men att en grupp med tveksamma kopplingar till extremväns*tern sitter på material genom vilket de kan knyta åsikter och bekännelser till verkliga människor av kött och blod, ångest och rädsla – det ska vi inte bekymra oss över?

http://www.dn.se/ledare/signerat/flashback-i-handerna-pa-vansteraktivister/

Jag vet inte hur många gånger jag har diskuterat med dig Mrs Magoo sen 2010 jag har i ärlighetens namn blivit avstängd av moderatorer (ofta klagat på långa trådar men även ren OT) detta är mitt senaste konto, skit samma men Magoo (respekt)

DU pekar på ett stort problem gud vet hur många det är som erkänt vardagsbrott och privata problem här på FB folk har hängt sig bokstavligen erkännt mord osv skulle vi i Sverige tillåta att sånt hamnar i Vänsterns händer?

Jag tänker på Juntan i Chile där tog dom in folk för åsikter?

Tjallare är det värsta JAG vet.
2014-09-12, 18:42
Medlem
Admin

Är det någon tekniker eller Admin som har slutat under de senaste åren. Kan någon ha brutit sig in eller att något hänt då ni flyttat servrarna?
2014-09-12, 18:47
Medlem
Guldfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackbot
Förr i tiden, runt millenieskiftet när jag var ung och dum, hängde jag en hel del med de mer datorkunniga delarna av den autonoma vänstern. Efter att ha grävt en del och pratat med lite gamla bekanta, så tror jag mig vara ganska säker på hur det egentligen ligger till. Det råkar nämligen förhålla sig som så att vissa medlemmar av researchgruppen har den prekära, och inte alls ovanliga, svagheten att de blir tämligen lösmynta vid ölintag.

Givetvis kan jag inte bevisa att det jag kommer påstå är sant, så de som vill kan ju helt enkelt bara välja att ignorera mig.

Det förhåller sig på följande sätt:
  • Researchgruppen har inte tillgång till flashbacks medlemsdatabas eller ens delar av denna databas.

• Medlemmar ur researchgruppen har komprometterat ett flertal enskilda flashbackmedlemmars konton. Exakt tillvägagånssätt varierar från kontot till konto. I ett flertal av fallen (om inte alla) har de begått brott för att tillskansa sig informationen.

• Researchgruppens påståenden om att på laglig väg ha fått tillgång till flashbacks medlemsdatabas är för att kunna ge 'plausible denialability' för hur de fått tillgång till informationen utan att begå brott.
Vill researchgruppen bevisa att mina påståenden är falska så har admin redan föreslagit ett lämpligt protokoll för hur det kan gå till.

Tror detta ligger nära sanningen. De har valt ut ett antal FB-profiler och på basis av dessa personers tusentals inlägg samt genom att skapa falska konton har RG lyckats spåra identiteter. Det är inte så svårt . En liten detalj läggs till en annan och man kan utge sig för att vara en ung tjej med icke-PK-åsikter och föreslå en dejt osv. Alla har sina svagheter som man kan sluta sig till genom att läsa deras inlägg. På så vis anser sig RG tala sanning när de säger att de har fått ut uppgifter. Dåligt ölsinne gör att 10-100 identiteter förvandlas till 100 000.
2014-09-12, 18:58
Medlem
Guldfotens avatar
FB har närmare 900 000 användare. Det enda sättet att spåra dem som inte har uppgett mail-adresser med personnamn är att man har tillgång till IP-nummer. För att sitta och koppla samman nästan en miljon IP-adresser med hemadresser, där det dessutom kan finnas många användare, familjemedlemmar, grannar osv som är kopplade till IP-adressen, torde det krävas åtminstone flera hundra anställda som arbetar med detta under ett år eller två. Kanske kan den regering som tillträder efter söndag anslå medel till detta. Fram tills dess kan man sova lugnt.
2014-09-12, 19:00
Medlem
johnthedickholmess avatar
Men de menar väl att det kan se IP adresserna som använts när folk med olika användarnamn reggat sina mejladresser för konto på FB. Och kan via det luska ut folks riktiga ID. Men det är väl så RG jobbar. Det är väl så Aschberg får tag i sina nättroll mm. Själva mejladresserna är ju oftast falska och värdelösa infon.

De lägger ju inte resurser på 900 000 ip adresser utan väljer väl ut de som Bonnier vill avslöja. SD etc. Det var ju Bonnier via sitt bolag vinnarrum på Malta som släppte infon om Åkessons spelmissbruk.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2014-09-12 kl. 19:03.
2014-09-12, 19:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Men de menar väl att det kan se IP adresserna som använts när folk med olika användarnamn reggat sina mejladresser för konto på FB. Och kan via det luska ut folks riktiga ID. Men det är väl så RG jobbar. Det är väl så Aschberg får tag i sina nättroll mm. Själva mejladresserna är ju oftast falska och värdelösa infon.

De lägger ju inte resurser på 900 000 ip adresser utan väljer väl ut de som Bonnier vill avslöja. SD etc. Det var ju Bonnier via sitt bolag vinnarrum på Malta som släppte infon om Åkessons spelmissbruk.

Hur kan man koppla en IP-adress vid en given tidpunkt till en användare om man inte har tillgång till resp. ISPs databas?
2014-09-12, 19:11
Bannlyst
Jag har varit avstängd i ett halvår äntligen kan man dela med sig av hur Flashback funkar enl. mig.

Jag har en bestämd åsikt vad det gäller invandring men det är inte därför jag har blivit avstängd.

Jag tycker dock att det är för djävligt att PK vänstern ska skrämma folk till tysnad.

Hur skulle det se ut om alla som hatar rika eller dom som bor i Borås skulle hängas ut i medier.

Senast jag kollade lagen hade vi endast förbud mot förtal och ärekränkning?

Om jag säger att vi släpper in för många som vi inte har jobb till eller inte känner att betala för att sätta 85 000 i ren Svenska som dom skiter i att lära sig är det inte olagligt?

Än iallafall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in