2014-09-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Aktier är också en riskform. Nästan alla i hela världen går till slut minus, det säger väl en hel del.
För att någon ska kunna vinna mycket på aktier så krävs det är någon eller flera förlorar.

Om det nu visar sig att man är skicklig på spel så förstår jag inte varför man inte får spela. Det är ens risk med ens egna pengar.

Kom igen den dagen han inte kan betala sitt boende eller fuskar med ROT/RUT och liknande.
Det har du väl rätt i iofs. Men om Åkesson hade varit daytrader och förlorat 50 000 på några timmar så hade det varit lika illa som nu.

Men sen kan man ju ifrågasätta om alla partiledare granskats lika hårt. Reinfeldt t.ex. har ju en son som är en problemunge med ADHD och som skriver rasistiska saker, men det har inte media anmärkt på.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ja fast nu är det faktiskt Ekot som avslöjat detta.
Vad vet du om det? Dom skulle mycket väl kunnat ha fått det i present av Researchgruppen.
Citera
Medlem
Eldebrinks avatar
Visst menar AB "omsatt en halv miljon" snarare än att han skulle ha förlorat denna summa. Snittspelaren har väl typ en 80% ROI om jag inte är helt ute och cyklar.

Någon som vet hur mycket han egentligen förlorat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Då tycker jag SR gör en grundlig koll på ALLA partiledare och inte bara JÅ.

Kommer aldrig att hända. De älskar de andra partiledarna. De hatar JÅ. Om han dog skulle de jubla av glädje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Varför är det här en så stor grej? Är det olagligt att spela för så stora summor, eller vad handlar det om?

Det är ju en jättenyhet på Aftonbladet.

Det är inga jätte summor.

Han har alltså omsatt 500.000, det tyder på ett par tusenlappar/månad för en person som tjänar 140.000/månad.

Om han nu inte har vunnit, det vet vi ju inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orangelol
hahahahahahah detta var det värsta. Åkesson gör väl för fan vad han vill med sina egna pengar, en ickenyhet som Ab försöker blåsa upp till att Åkesson skulle vara spelberoende.

Han har för fan spelat för en halv miljon kronor på ett år. Ett päron till farsa nivå.
Citera
Bannlyst
hahaha...först sitter någon på flashbacks databas, någon annan sitter på 120 journalisters information. och nu är det JÅ som blivit drabbad, flertal trådar ploppar fram EXAKT samtidigt på flashback att han har ett s.k "spelberoende" två dagar innan valet. han får inte spendera sina egna pengar på vad han vill!

något säger mig att RG har infiltrerat flashback och skriver nu en jävla massa trådar med skit
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det de här än en gång visar är att massmedia unisont gör allt för att sänka SD och hjärntvätta väljarna vill man efter valet gå runt med vetskapen att man lät sig hjärntvättas av media eller vill man veta att man röstade på det som var bäst för Sverige och dess framtid?
Vad är det som är hjärntvätt i detta? Det blir rätt löjligt när vissa kallar alla nyheter de inte gillar för hjärntvätt. Däremot skulle jag säga att rapporteringen är trams. Tänk om man kunde anmäla de aktuella journalisterna för Trams och OT...
Citera
2014-09-12, 17:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Då tycker jag SR gör en grundlig koll på ALLA partiledare och inte bara JÅ.

Samt smäller upp nyheterna lika "taktiskt" inför valet. Hoppas flera säger upp licensen.

Annars.., stora pengar han spelat för..
Citera
Medlem
calvinclowns avatar
Hur fick de tag på dessa uppgifter? Korkat upplägg för att få publicitet för JÅ. Bör ge negativ publicitet. Borde endast vara hans familj som har tillgång till de här uppgifterna. Poängtera att han har vunnit större belopp och det ingår i människans natur att spela upp sina vinster.
Senast redigerad av calvinclown 2014-09-12 kl. 18:01.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm
Ärligt talat så är jag skärrad över att den här mediala smutskastningskampanjen har blivit så intensiv i ett land som Sverige. Jag trodde att det här var sådant som skedde i Honduras, Kina, Ryssland eller något annat "fräscht" land.

Det har totalt spårat ur, det finns inte längre någon media annat än i form av propagandahögtalare.
Sinnessjukt är det faktiskt. SR är dessutom statligt.
Citera
Medlem
heiss avatar
Men vafan, hur kommer detta ut precis innan valet?? Tror ändå på taktikspel här. Gäller detta omsättning? Eller ren förlust? Omsätta pengar inom gambling är ju en baggis, jag omsatte långt över en miljon på odds på bara några månader. Insatser oftast runt 300 - 500 kr, många gånger varje dag.

I så fall kan SD hantera detta till sin fördel, för nu är det ärligt talat löjligt många rubriker man ser i dagstidningarna, något som många nu börjar öppna ögonen för och börjar syna spelet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in