2014-09-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Sedan var det ju det där med hur SR fått tag i Åkessons kontouttdrag på ett sätt som är det minsta lagligt.

Det låter onekligen som om att någon brutit mot en sekretess.

Sån här information skall man inte bara kunna gå få tag i hur som helst. Troligen får vi aldrig veta. Men det som just nu pågår i Sverige är en skam med massa dataintrång och spridande av integritetskränkande information.
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
En intressant sak är att de flesta debattörer snarare ifrågasätter SVTs publicerande än vad de ifrågasätter Åkesson. Många riktar skarp kritik till SVT och utrycker snarare sympati för Åkesson, och då handlar det naturligtvis inte enbart om SDare.

Kanske kan detta snarare öka sympatierna för SD och Åkesson som ett utsatt och mobbat parti?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag skulle vilja veta vilken bank Åkesson har, så kan jag se om jag har några affärer med dem... Förutsätter att de kommer att redovisa en grundlig utredning om vem som gjort vad med hans konto.

Spelbolagen har lämnat ut listorna. Sen tror jag inte du kommer att lämna din bank ändå. Om 5min kommer du att klicka på I&I och kommentera i någon tråd om hur du avskyr somalier - sen är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att starkölen och explorer-vodkan ska börja ge det där fredagsruset du längtat hela veckan till.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4657&grupp=20696&artikel= 5963442

Hur gick det till? Gäller inte banksekretess?
Fattar inte heller "Avslöjandet är bland annat baserat på uppgifter från Åkessons kontokort, som Ekot tagit del av. Spelandet har också bekräftats av flera spelbolag på Malta." Vem fan läcker kontokortsuppgifter och vilka spelbolag släpper uppgifter om kunders spelande. Det här suger så in i helvetet. AB hyenorna sjunker allt lägre och ligger på botten numera.
Citera
2014-09-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LATTMAJONNAS
Citerat från Martin Kinnunen, presschef hos Sverigedemokraterna.

"Men det är pengar som har varit i rörelse, så totalt sett har han vare sig vunnit eller förlorat några betydande belopp."

Så är det verkligen 500k i nettoförlust?
Ponera att han spelade bort 500k, men har totalt vunnit tillbaka 550k, då är han ju ändå 50k fet.
Men media gapar bara om vad han lagt ut på spelandet...
Oavsett hur mycket han har vunnit eller förlorat så är det givetvis problematiskt att en partiledare spelar för stora belopp. Spel är ju en form av risktagande, vilket inte är något man vill förknippa med en politiker.
Citera
2014-09-12, 17:51
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det förklarar varför han kräver dubbla löner. Att utveckla ett spelberoende säger ganska mycket om en persons karaktär. En sån person ska inte leda vare sig ett parti eller ett land. Glad att jag inte röstade SD till slut utan valde SvP.
Det säger ingenting om hans karaktär. Är man realistisk kan han mycket väl vara less på svensk politik och bara vilja få sig en "snabb kick" nån gång då och då, en chans att må bra, vilket alla beroende personer är ute efter.

Det må se dåligt ut, men att det skulle vara ett problem för Sverige eller SD ser jag inte. Det skulle vara om man på allvar tror han kommer försöka smussla åt sig skattepengar för att finansiera hans eventuella beroende, och bevis på nått sånt har vi inte idag.
Citera
2014-09-12, 17:52
Medlem
hahahahahahah detta var det värsta. Åkesson gör väl för fan vad han vill med sina egna pengar, en ickenyhet som Ab försöker blåsa upp till att Åkesson skulle vara spelberoende.
Citera
Medlem
Bodickers avatar
Han gör väl vad han vill med sina pengar. Vissa bränner det på sprit och luder, är inte det mer värt att uppmärksamma??? Att han spelar för 500 000 är som om jag skulle spela för 5000 på ett år. Och så vinner man lite ibland.....
Citera
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

I vilket fall som helst måste han söka hjälp omedelbart. Alkohol- och spelmissbruk är inte att leka med. Bara partiets kassa inte är drabbat av det hela för då är det kört för honom som partiledare.

Det borde det vara ändå eftersom han alltid har försökt framstå som fläckfri.

Detta att han är en gambler får också hans utspel om nolltolerans att framstå i ett annat ljus. Han hade ingen aning om hur det skulle gå hem, men satsade allt på ett kort. Så gör en gambler.
Citera
Medlem
Danne90s avatar
Jag förstår att ni SD fanatiker skyddar Åkesson och partiet vad de än gör och att ni alltid förminskar deras klavertramp.

Jag däremot skulle aldrig kunna rösta på en partiledare som är spelmissbrukare eller alkoholist som den häxa Schyman är. Jag kräver lite mer av någon som skulle representera mig men det är bara jag.
Citera
Medlem
Spelberoende eller ej -Jimmie kommer att gå stärkt ur detta. Det är bra att SR "bryr" sig om JÅs hälsa.

Han säger själv att det är en tankeställare, och jag tror att det är sant. Han har säkert tappat huvudet i spelandet, men det är så spelandet är uppbyggt.

Det är inte otroligt att spelandet varit ett sätt att komma ifrån den övermänskliga press som JÅ lever under 24/7.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subkultur
Att bedriva partipolitik innebär att man företräder ett parti -- vilket parti menar du att SR företräder?

Miljöpartiet kanske?

Citat:
På Sveriges Radio uppger 54 procent av journalisterna att de sympatiserar med Miljöpartiet. På Sveriges Television är den siffran 52 procent.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3466697.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in