2014-09-12, 17:53
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
En intressant sak är att de flesta debattörer snarare ifrågasätter SVTs publicerande än vad de ifrågasätter Åkesson. Många riktar skarp kritik till SVT och utrycker snarare sympati för Åkesson, och då handlar det naturligtvis inte enbart om SDare.

Kanske kan detta snarare öka sympatierna för SD och Åkesson som ett utsatt och mobbat parti?
ja, varje bingolottospelare eller tipset kommer nu rösta SD!
Anders Borg spelade väl bort 100 miljarder typ på köpet av NUON ( via vattenfall)
Citera
2014-09-12, 17:54
Medlem
Tror JÅ vinner på det här. Män lär sympatisera mer med honom och se honom som en gambler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag förstår att ni SD fanatiker skyddar Åkesson och partiet vad de än gör och att ni alltid förminskar deras klavertramp.

Jag däremot skulle aldrig kunna rösta på en partiledare som är spelmissbrukare eller alkoholist som den häxa Schyman är. Jag kräver lite mer av någon som skulle representera mig men det är bara jag.

Då tycker jag SR gör en grundlig koll på ALLA partiledare och inte bara JÅ.
Citera
Medlem
vidLimess avatar
Sveriges Radio verkar inte ha något problem att användas som verktyg för SD:s fiender. De kan lätt rentvå sig med att de inte själva valde tidpunkten för avslöjandet, men den som gjort intrånget har givetvis valt tidpunkten väldigt noga. "Vi gjorde bara vårt jobb". "Vi granskar makthavare". "Det vore tjänstefel att inte publicera". De kan försvara varje enskild publicering, och tryckfrihetslagarna i det här landet är precis som Widar Nord skriver skräddarsydda för mediebolagen. Om man betraktar helheten, t.ex. enbart den senaste veckan, inser man att vi är utsatta för en enorm psyop.

Det måste till någon sorts sanningskommission i det här landet efter valet, demokratin ska fan inte få förstöras av mediebolagen på det här sättet. Fan, jag är normalt väldigt balanserad men jag börjar känna riktig vrede och maktlöshet. Det här fulspelet är så stötande, så ohederligt. Tyvärr visar den Sovjetiska erfarenheten att man kan fortsätta på det här viset i åtminstone 74 år.

Och Jimmie Åkesson är en idiot som spelar med pengar. Fan
Citera
Medlem
Sverige2025s avatar
Jag misstänker att Åkesson kissade i sängen när han var liten, skall de inte har rubriken om det också? Vad angår detta media? Om man spelar på nätet och ha råd med det, vad är problemet? Han har en inkomst som är ganska hög och klara nog ta dessa förluster utan problem.

Inte ett ljud i media om Schyman akholproblem eller Reinfeldts besök på Malmskillnadsgatan efter en sängkamrat. Eller att Gustav Fridolin tar mutor håller man också tyst om.

Uppgifter från Jimmie Åkessons kontokort - som Ekot tagit del av - visar att han bara i år satsat över en halv miljon kronor på spelsajter. Det är mer än han tjänat efter skatt som partiledare och riksdagsledamot.
Källa : http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4657&grupp=20696&artikel= 5963442

Verka som en kollektiv förföljes av alla som är SD politiker, finns de ingen sekretess alls längre?
Senast redigerad av Sverige2025 2014-09-12 kl. 17:58.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Vem tycker inte det är skönt att sätta sig vid datorn, relaxa och lira lite efter en tung dag. Rensa hjärnan lite. Meditation är det. Åkesson är bara människa som oss andra.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orangelol
hahahahahahah detta var det värsta. Åkesson gör väl för fan vad han vill med sina egna pengar, en ickenyhet som Ab försöker blåsa upp till att Åkesson skulle vara spelberoende.

Ja fast nu är det faktiskt Ekot som avslöjat detta.
Citera
2014-09-12, 17:55
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Oavsett hur mycket han har vunnit eller förlorat så är det givetvis problematiskt att en partiledare spelar för stora belopp. Spel är ju en form av risktagande, vilket inte är något man vill förknippa med en politiker.

Aktier är också en riskform. Nästan alla i hela världen går till slut minus, det säger väl en hel del.
För att någon ska kunna vinna mycket på aktier så krävs det är någon eller flera förlorar.

Om det nu visar sig att man är skicklig på spel så förstår jag inte varför man inte får spela. Det är ens risk med ens egna pengar.

Kom igen den dagen han inte kan betala sitt boende eller fuskar med ROT/RUT och liknande.
Citera
Medlem
Evropas avatar
Lite perspektiv, tack.

Nästan alla nyblivna pappor spenderar mycket tid framför datorn – man är ofta standby med vällingvärmande, blöjbyte och annan markservice, både kvällar och nätter.

Att någon då sitter och spelar lite mer än innan, eller läser ovanligt mycket böcker, är inget konstigt – det är en helt normal grej. Att summorna är stora kanske är mer relaterat till hans inkomst, snarare än ett eventuellt missbruk.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Källan är ju helt otadlig. Allting som staten säger är ju sant.
Och särskilt tajmingen gör ju det hela ännu mer bortom all form av ifrågasättande. Och de behöver vi inte ens börja diskusionen om sakfrågan.
Varför raljerar du om statliga utsagors sanningshalt? Det här är framgrävt av ett par privatanställda journalister. Dessutom bekräftar Jimmie i radiointervju att det är sant.

Icke för ty så bryr jag mig inte ett skit om hans privata spelande och jag anser det patetiskt att saken ens nämns som en nyhet.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Sverige är ett rikt land vi har gott om pengar.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Oavsett hur mycket han har vunnit eller förlorat så är det givetvis problematiskt att en partiledare spelar för stora belopp. Spel är ju en form av risktagande, vilket inte är något man vill förknippa med en politiker.
Så en politiker skall inte placera sina pengar i aktier eller köpa dyra hus och bostadsrätter? Där försvinner en miljon lätt om det vill sig illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in