2014-09-12, 17:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
En intressant sak är att de flesta debattörer snarare ifrågasätter SVTs publicerande än vad de ifrågasätter Åkesson. Många riktar skarp kritik till SVT och utrycker snarare sympati för Åkesson, och då handlar det naturligtvis inte enbart om SDare.

Kanske kan detta snarare öka sympatierna för SD och Åkesson som ett utsatt och mobbat parti?

Det är väl tidpunkten som många reagerar över. 2 dagar innan valet.

I övrigt så förstår jag nyhetsvärdet i detta. Fast det framgår dåligt i media hur mycket han ligger plus eller minus. Det är ju en väldigt viktig faktor också.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Spelmissbruk... Ja så kan man väl se det beroende på hur mycket pengar man tjänar resp. gör av med.

Tjänar du 10.000 - 20.000 kr i månader och tvingas ta lån efter lån för att finansiera ditt spelade så är det ju helt klart ett missbruk, spelar man för det man har pengar till så är det väl inget missbruk så länge man även har råd till boende, mat och att andra intressen.

Det är jantelagen som talar igen. Man ser ner på folk som har råd att sprätta iväg mer än vad gemene man har.
Citera
Medlem
Hej dödshackarna! Kan ni hitta den, som läckt Åkessons kontokortsuppgifter och tala om för oss här!
Citera
Medlem
Panoptikons avatar
Äckligt vilka jävla svin samtliga journalister är. Ja visst, spelar Åkesosn om pengar så är det ju i mitt tycke ganska så idiotiskt, men huvudsaken är att han sköter sig i politiska sammanhang.

Dessutom förutsätter jag att artiklarna är grovt vinklade. Vi vet ju alla varför detta kommer nu och vad syftet med rapporteringen är. Jag riktar inte min ilska mot Åkesson men mot pk-media.

Pk-media ska vara jävligt tacksamma över att det är vita män som de ger sig på, hade det rört sig om andra folkgrupper så hade dessa professionella lögnare behövt leva med polisskydd dygnet runt.
Citera
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag förstår att ni SD fanatiker skyddar Åkesson och partiet vad de än gör och att ni alltid förminskar deras klavertramp.

Jag däremot skulle aldrig kunna rösta på en partiledare som är spelmissbrukare eller alkoholist som den häxa Schyman är. Jag kräver lite mer av någon som skulle representera mig men det är bara jag.

Kan hålla med, men att säga att det Jimmie är spelmissbrukare är att dra väldigt förhastade meningar utifrån vad man vet.

Kan ju vara så att han hade mycket extra tid och prövade och spela lite och vann ett stort belopp sen har han och hans sambo spelat lite då och då och kanske även möjligen ligger plus.
Senast redigerad av Tickla 2014-09-12 kl. 17:59.
Citera
2014-09-12, 17:56
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Alltså det här drevet som går mot "oliktänkande" (Sverigedemokraterna) börjar likna den förföljelsen judarna utsattes för av Nazisterna.
Japp. Den som kan sin historia vet att situationen är snarlik, det var så här det började. Sverigedemokrater är förföljda i Sverige.
Citera
Medlem
MrAzzis avatar
Vem bryr sig?
Han gör vad han vill med sina pengar inte någon annans problem.
Citera
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LATTMAJONNAS
Citerat från Martin Kinnunen, presschef hos Sverigedemokraterna.

"Men det är pengar som har varit i rörelse, så totalt sett har han vare sig vunnit eller förlorat några betydande belopp."

Så är det verkligen 500k i nettoförlust?
Ponera att han spelade bort 500k, men har totalt vunnit tillbaka 550k, då är han ju ändå 50k fet.
Men media gapar bara om vad han lagt ut på spelandet...

Huruvida någon vinner eller förlorar är inte poängen för en problemspelare. Huvudsaken är att du kan fortsätta spela: vinster eller bra lön eller andra pengar hjälper till.

En problemspelare har samma typ av problem som någon som har problem med flaskan. Spel liksom alkohol kan kontrolleras och görs så under normala omständigheter. Problem uppstår då lasten tar över lite för mycket av ditt liv – då lasten blir viktigare än andra saker som förut betydde mer, som t ex familj eller arbete.

Det är på den senare punkten Åkessons relation till spel blir av intresse för de som röstar på honom.
Citera
2014-09-12, 17:57
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Då tycker jag SR gör en grundlig koll på ALLA partiledare och inte bara JÅ.

Där håller jag med dig fullständigt!!
Citera
Medlem
MrAzzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Där håller jag med dig fullständigt!!
Sr kan suga kuk!!!
Citera
Medlem
Ärligt talat så är jag skärrad över att den här mediala smutskastningskampanjen har blivit så intensiv i ett land som Sverige. Jag trodde att det här var sådant som skedde i Honduras, Kina, Ryssland eller något annat "fräscht" land.

Det har totalt spårat ur, det finns inte längre någon media annat än i form av propagandahögtalare.
Citera
2014-09-12, 17:58
Medlem
Germanias avatar
med spel i den omfattningen skulle det inte förvåna mig om han sålt vinstkvitton, och sitter media på nåt sånt så är både han och partiet körda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in