2014-09-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vem har sagt att det var första försöket? GM kan ha fått svar på ägarfrågan frågan av VB. Kanske GM planerade valde mellan att sätta dit JJ också? Rykte om VBs graviditet med JJ gick ju i vissa kretsar på Bodens gator...
Quarrel har sagt att slagningen i början av april ingick i GM:s långsiktiga plan och då måste vi ju tro på det. Intressant att VB visste registreringsnumren på JJ:s bilar.
Citera
2014-09-12, 17:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det absolut sista ni klarar av är att analysera informationen/relationerna som föreligger.
Ert agerande i tråden benar absolut inte upp/ut problemen/faktan som finns utan skapar
endast fler och fler svårigheter för alla inblandade i denna historia. Er abnorma tanke på
att försvara eller få till en resning för KJ får motsatt effekt. Herre min gud vad ni förstör
för alla familjer, Johansson, Similä/Bangsuan och MB/AN.

Ni klipper och klistrar med familjerna så oerhört att ni fullständigt smulat sönder var
berörd personlighet och deras integritet i er jakt på att leverera eran analys av materialet,
en analys numera helt utan verkligt innehåll. Ni har satt igång en sådan förskräcklig cirkus med
FUP materialet, rättegångarna, domskälen och nu amatörpsykologi så hela fallet har
marmorerats sönder totalt, likaså har ni tillintetgjort tre familjer fullständigt med era
felaktiga analyser.

Varje inlägg, anklagelse eller försvarstal, ni kommer med mot någon av dom nämda
personerna i detta fall lyckas ni fördärva, oavsett ifall er intention är av godo eller ondo.
Självklart helt utan självinsikt. Ni lyckas på ett så opsykologiskt sätt som möjligt ta ut
alla personerna mot varann, givet negativt, i detta fall och slutresultatet blir förödande
för fallet och för var individ, spelar ingen roll ifall du heter AB eller KJ, AN eller CS,
JJ eller MB så har ni förstört för dem alla tack vare er oförmåga att dra rätt slutsatser.
Ni är i en manisk fas och andra får ta konsekvenserna för ert numera oseriösa postande,
förstår ni inte själva att det finns familjer i Boden som skall klara av vardagen,
inget positivt kommer ur detta oberoende ifall ni försvarar eller anklagar dem.

Vilket jävla ormbo ni nu skapat för berörda familjer i Boden. Ingen skillnad ifall du heter
Berg eller Johansson så har ni gjort dem alla en fruktansvärd björntjänst, tycker jag.

Detta hoppas jag kan bidra till att man tänker sig för en gång extra innan man postar, tack.
Citera
2014-09-12, 17:46
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hela planteringsspåret vilar också på en orimlig förhistoria. Vi kan naturligtvis tänka oss att mordet sker oplanerat av ett eller annat skäl och att mördaren i desperation försöker kasta skulden på en annan manlig bekant till offret. Men hur får han reda på vilken bil han ska skvätta blod med likdoft i? Tråkigt nog för fansen av teorin har det inte gjorts några slagningar på bilen i registret från Vatchareeyas försvinnande och fram till att Q slog en fråga på bilen den 15 maj (utom polisens slagningar då). Så hur sjutton hittade mördaren rätt bil att skvätta blod i?

Svaret är ännu en hjälphypotes: Man uppfinner inte bara en planterare, utan en planerande planterare! Man antar att några frågor som ställts på KJ:s reg.nummer i början och slutet av april kommer från den ondsinte plan(t)eringsmördaren! Som sen då väntar på ett tillfälle då VB hälsat på sin autistiske vän innan han slår till genom att bjuda in henne på en dejt en lördagkväll efter sin bröllopsmiddag med familjen och efter att ha åkt fylletaxi hem. En inbjudan han sen utplånar alla spår av genom att gömma offrets telefon och radera i sin egen.

Osannolikhetsnivån når nu nya höjder i teorin, men det är värre än så. Hur får personen reda på att detta reg.nummer tillhör just KJ? För att fråga på numret måste ju plan(t)eringsmördaren ha hittat en koppling mellan fordonet och KJ redan. Har han åkt runt och spionerat tills han sett KJ gå in eller ut ur en bil och sen kollat mot registret? En koll som för övrigt kräver att man gör ytterligare en beställning eftersom svaret man får på transportstyrelsen hemsida INTE innehåller några ägaruppgifter. Denna beställning ska göras via servicetelefon eller fax.

Förlåt, men man kan faktiskt inte ens ta en seriös diskussion om detta som en "alternativhypotes". Det är för dumt helt enkelt.

Du missar en detalj... Boden är en liten håla.
MB känner KJs granne som bor ca 8m ifrån KJs lägenhet. MB har dessutom varit hem till grannen och lämnat fisk och vid annat tillfälle kört hem denna granne. MBs son är kompis med minst två av KJs aisoft lagkamrater (Team Ferret) och ANs dotter har gemensamma vänner med KJ.

VB kontaktar AN på Facebook och använder en bild på KJ som presentationsbild, något som AN, TL och MB efterforskar i och dessutom kontaktar KJ i samband med detta.
KJ var även MBs älskarinnas vän och KK.
Citera
2014-09-12, 17:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Quarrel har sagt att slagningen i början av april ingick i GM:s långsiktiga plan och då måste vi ju tro på det. Intressant att VB visste registreringsnumren på JJ:s bilar.

Registreringsnumren kan GM ha tagit då KJ skjutsade VB, till karateträningarna kanske?
Citera
2014-09-12, 17:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Finns en checklista för psykopater och jag tror MB får rätt hög score på dessa. Och det är inget jag hittar på, utan det är psykologisk expertis som utformat dessa.

Jag är bekant med checklistan, har använt mig av den tillsammans med annat och det är jävligt svårt att uttala sig om ändå.

Kritisera utredarna bäst ni vill, jag tycker även jag att man ska granska. Men till vilket pris ska anonyma människor sitta och anklaga folk för än det ena än det andra? Skulle tex AN ta sitt liv nu pga skriverierna här, fjädrar som blir höns, elaka rykten på byn så skulle mobben skrika att det var ett tecken på skuld.
Citera
2014-09-12, 17:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du tycker det.

Jag tycker att polis och åklagare har lyckats fördärva en ung mans liv genom att förvränga, mörka, manipulera och till och med ljuga under ed i rättegång. Allt i sin iver att döma en gärningsman. Missförstå mig rätt här nu: jag har inget emot poliser eller åklagare i allmänhet - men när de grovt missköter sitt jobb och falskeligen anklagar någon för saker, tycker jag att de gått långt över gränsen.

Visst kan du kan spela ut snyftkortet om du nu vill, men jag får inte dåligt samvete när det är Polis och Åklagare som inte hållit sig till spelreglerna. Då får de också räkna med kritik och det är inte mitt fel.

Du borde läsa LKVN:s inlägg en gång till och försöka förstå innebörden av det.

Visst är det kul och spännande att spekulera kring andra personer, speciellt om man inte gillar dessa, men det måste finnas en gräns för hur långt man ska gå.

Just nu talar allt, inklusive två domstolars domar, för att KJ är den skyldige. Vill ni påvisa att annan person är skyldig bör ni kunna påvisa att KJ är oskyldig, inte bara hypotetiskt utan även bokstavligen.
Citera
2014-09-12, 18:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
HAr du något som talar för att VB brukade gå omkring med en tejprulle, delad på samma sätt som KJ hade sin tejprulle. Han förskte rätta till det men han lyckades inte, inte heller VB tydligen.

Varför inte presentera mer seriösa och trovärdiga underlag för era påståenden, de blir lätt att man uppfattar att era påståenden
är hämtade från det blå.

Det optimala hade förstås varit att plantera mordvapnet hos KJ, varför gjorde man inte det. Var det för att man saknade KJs fingeravtryck eller DNA på mordvapnet son gjorde att man inte planterade detta object också, précis som blod och tejprulle.
Jag har inget som talar för att VB brukade gå omkring med en tejprulle, annat än att hon sysslade med kampsport där sårskador uppkommer.

Det är busenkelt att rätta till tejpen. Det är bara att dra ut den långa änden av tejpen. KJ säger aldrig att han försökte rätta till den, FL lägger orden i hans mun (sid 1675). Han kan ha missförstått. Den som rev tejpen måste ha gjort det avsiktligt, så om det är VB:s tejp har det aldrig legat i hennes intresse att rätta till det.

Det optimala hade inte varit att plantera mordvapnet hos KJ, för det hade krävt att GM gick in i lägenheten, med risk för att bli sedd av t.ex. NC som vid sitt köksbord har utsikt över loftgången och trappan (sid 169). Dessutom fanns risken att KJ hittade mordvapnet. Till det bör nämnas att då måste planteringen ha skett vid två olika tillfällen med dubbel risk att bli sedd i grannskapet, eftersom KJ och bilen var oftast hemma samtidigt. GM behöver heller inte ha vetat att ytterdörren hölls olåst, så han behöver inte ha övervägt idén närmare.
Citera
2014-09-12, 18:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
HAr du något som talar för att VB brukade gå omkring med en tejprulle, delad på samma sätt som KJ hade sin tejprulle. Han förskte rätta till det men han lyckades inte, inte heller VB tydligen.

Varför inte presentera mer seriösa och trovärdiga underlag för era påståenden, de blir lätt att man uppfattar att era påståenden
är hämtade från det blå.

Det optimala hade förstås varit att plantera mordvapnet hos KJ, varför gjorde man inte det. Var det för att man saknade KJs fingeravtryck eller DNA på mordvapnet son gjorde att man inte planterade detta object också, précis som blod och tejprulle.

Tejptypen är gjord för att delas. Det är därför den delas. Folk köper den typen av tejp för att tillverkaren av tejpen uppger i annons att den är lätt att dela både på långs och på tvärs. Man behöver inte alltid 25 mm bred tejp. Vanlig kontorstejp är 15 mm.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-09-12 kl. 18:18.
Citera
2014-09-12, 18:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tejptypen är gjord för att delas. Det är därför den delas. Folk köper den typen av tejp för att tillverkaren av tejpen uppger i annons att den är lätt att dela både på långs och på tvärs. Man behöver inte alltid 25 mm bred tejp.
Bloggaren berättade att det var svårt att dela så lång längd av tejpen. Jag har provat själv, med en perforerad plasttejp av annat märke, och håller med. Det blev bara småbitar på slutet. Den som gjorde det måste ha tränat länge på det. Däremot var det en baggis att rätta till tejpen efteråt.
Citera
2014-09-12, 18:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag tycker att polis och åklagare har lyckats fördärva en ung mans liv genom att förvränga, mörka, manipulera och till och med ljuga under ed i rättegång. Allt i sin iver att döma en gärningsman.
Anklaga på du bara.
"Fördärvat en ung mans liv", skriver du. Jo visst i helvete.
Det gjorde han så bra själv när han tog livet från en ung kvinna.
Och det får hon aldrig åter. Ha det i åtanke, grabben!
Där snackar vi om fördärvat för evighet.
Citera
2014-09-12, 18:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det absolut sista ni klarar av är att analysera informationen/relationerna som föreligger.
Ert agerande i tråden benar absolut inte upp/ut problemen/faktan som finns utan skapar
endast fler och fler svårigheter för alla inblandade i denna historia. Er abnorma tanke på
att försvara eller få till en resning för KJ får motsatt effekt. Herre min gud vad ni förstör
för alla familjer, Johansson, Similä/Bangsuan och MB/AN.

Ni klipper och klistrar med familjerna så oerhört att ni fullständigt smulat sönder var
berörd personlighet och deras integritet i er jakt på att leverera eran analys av materialet,
en analys numera helt utan verkligt innehåll. Ni har satt igång en sådan förskräcklig cirkus med
FUP materialet, rättegångarna, domskälen och nu amatörpsykologi så hela fallet har
marmorerats sönder totalt, likaså har ni tillintetgjort tre familjer fullständigt med era
felaktiga analyser.

Varje inlägg, anklagelse eller försvarstal, ni kommer med mot någon av dom nämda
personerna i detta fall lyckas ni fördärva, oavsett ifall er intention är av godo eller ondo.
Självklart helt utan självinsikt. Ni lyckas på ett så opsykologiskt sätt som möjligt ta ut
alla personerna mot varann, givet negativt, i detta fall och slutresultatet blir förödande
för fallet och för var individ, spelar ingen roll ifall du heter AB eller KJ, AN eller CS,
JJ eller MB så har ni förstört för dem alla tack vare er oförmåga att dra rätt slutsatser.
Ni är i en manisk fas och andra får ta konsekvenserna för ert numera oseriösa postande,
förstår ni inte själva att det finns familjer i Boden som skall klara av vardagen,
inget positivt kommer ur detta oberoende ifall ni försvarar eller anklagar dem.

Vilket jävla ormbo ni nu skapat för berörda familjer i Boden. Ingen skillnad ifall du heter
Berg eller Johansson så har ni gjort dem alla en fruktansvärd björntjänst, tycker jag.
Instämmer med andra: Lysande skrivet!
Bland det klokaste som postats i tråden skulle jag till och med vilja hävda.
Det här inlägget borde varenda en av oss ta och läsa noggrant och rannsaka oss själva
samtidigt.
Citera
2014-09-12, 18:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
KJ har Aspergers syndrom vilken är en störning inom autismspektrumet. Som bekant har vissa personer i tråden gjort ett stort nummer av hur denna diagnos gör honom helt oförmögen att klara av någonting som kräver någon form av planering eller uthållighet.

Jo, det är faktiskt mycket osannolikt att en person som inte själv var nära bekant med KJ visste om vilken bil som var hans - hur många personer som du på sin höjd känner till perifert vet du vad de har för bil? Har du någon ny alternativ GM kanske bland hans kompisgäng att peka ut?

Logiken går inte ihop inse det. Det samlade värdet av alla osannolikheter och orimligheter i din teori är så bisarrt litet att om vi ska använda sån skit för att konstituera rimligt tvivel kunde vi lika bra kasta in handduken i 99% av alla mordfall där inte mördaren är vänlig nog att erkänna. Er alternativa GM-teori bygger i allt väsentligt på att den alternative GM är en osympatisk person och att ni inbillar er att det finns ett kassaskäpssäkert motiv (vilket det sannerligen inte finns). För att hålla liv i den sitter ni och fantiserar ihop en plantering av blod i en baklucka som det inte finns minsta lilla indikation på att den ägt rum eller kan ha ägt rum + att ni bortser från alla märkliga beteenden och flera tekniska fynd hos den dömda mördaren som tillsammans bildar en perfekt logisk och rimlig bild.

Vad talar MOT att Kristoffer är mördaren?
KJ var ett original som märktes i Boden. Visst kan någon ha sett honom med bilen.

Vari min logik ligger att GM måste vara en osympatisk person (frånsett att styckmord är osympatisk handling)? När sa jag att motivet måste vara kassaskåpssäkert? Planteringen kan ha ägt rum, eftersom KJ ofta lämnade bilen olåst. Du bortser från att det finns en förklaring till KJ:s märkliga beteenden i hans diagnostik, och frånsett blod och lukt, vad binder honom till transport av kroppen? Du bortser också från avsaknaden av tekniska fynd, mordvapen, emballage, mordplats, styckplats, kläder, VB:s mobil och böcker, blod på andra platser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in