2014-09-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det behöver inte vara så komplicerat som du vill få det till.

Har GM tidigare försäkrat sig om vem som äger/disponerar bilen kan det mycket väl ha räckt att slå på bilen via nätet utan ägaruppgifter. Antal ägare redovisas nämligen öppet, så har den siffran inte förändrats är ägaren fortfarande densamma.

Svårare än så är det inte.
Två frågor:
1: Hur fick GM reda på vilka bilar JJ äger vid första försöket i början av april?
2: Varför slå på JJ:s bilar?
Citera
2014-09-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men varför inte plantera den allra viktigaste biten' mordvapnet?

mordvapnet kanske kunde knytas till den riktiga GM då den har ganska säreget utseende. Kanske var GM rädd att även hans dna, fingeravtryck skulle finnas på kniven och inte KJs.

Kniven kanske är av sådan art att den kunde kopplas till en samlare av asiatiska knivar eller kanske till en sushikock?

Kanske är den planterad utan att Polisen hittat den.

Kanske hittade KJ den.

Planteraren kanske tänkte att det räckte bra med blodet i bilen alt. också tejprullen på skåpet. Den kan ju iof mycket väl vara helt ointressant och tillhöra VB.

Eller så har inte någon plantering skett och kniven ligger i altersjön, älven eller metallåtervinningen.

Bara en eller två som vet.
Senast redigerad av laponica 2014-09-12 kl. 16:37.
Citera
2014-09-12, 16:55
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Det stämmer, jag har inte uppdaterat mig gällande FUP. Har inte fått min dator som skulle levererats i måndags och får inte ladda hem filer på låneplattan.

Vad säger AN om detta? Jag håller med, det är inte enstaka händelser. Så vore AN död skulle jag tro på MB som GM. Dessa män är farliga i nära relationer, men knappast för VB. Han hade inte kontrollbehovet gentemot VB.

Läs länken om psykopater i min signatur:
Citat:
Utåt kan en sådan familj framstå som lycklig, eftersom den kvinnliga parten använder mycket kraft för att bevara familjefasaden. Inåt har bilden emellertid ofta krackelerat, och våld är vanligt i familjer, där en psykopat regerar.

Samtidigt har psykopater en välutvecklat förmåga att väcka medlidande, oavsett hur dumt han uppför sig. Därför kan ett spel av växelvis terror och förlåtelse hålla ett förhållande vid liv i flera år, tills kvinnan i regel ger upp och söker skilsmässa. Men även då upplever terapueter att kvinnorna skyddar sina män och försvarar deras handlingar.
Citera
2014-09-12, 17:01
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Två frågor:
1: Hur fick GM reda på vilka bilar JJ äger vid första försöket i början av april?
2: Varför slå på JJ:s bilar?

Vem har sagt att det var första försöket? GM kan ha fått svar på ägarfrågan frågan av VB. Kanske GM planerade valde mellan att sätta dit JJ också? Rykte om VBs graviditet med JJ gick ju i vissa kretsar på Bodens gator...
Citera
2014-09-12, 17:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Det behövs inte. Så MB är inte bara ett bekräftat otroget svin, utan nu även påstådd mördare, konsekvent kvinnomisshandlare och till sist åkte psykopatkortet fram.

Jag har träffat åtskilliga psykopater och min bild av MB ger inga psykopatvibbar.
Citera
2014-09-12, 17:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
När du nu återger ett textavsnitt om psykopater i samband med att du besvarar ett inlägg
om MB och misshandel, så förutsätter du tydligen att mannen ifråga verkligen kan
diagnostiseras som just psykopat.
Har du underlag för detta?
Eller är det bara som du sitter och önsketänker om att han ska vara?
Citera
2014-09-12, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DT: Svårt att få misshandlande män att sluta slå

Har MB genomgått framgångsrik behandling? Eller har han lyckats sluta på egen hand? Hur sannolikt är det?

Citat:

Det absolut sista ni klarar av är att analysera informationen/relationerna som föreligger.
Ert agerande i tråden benar absolut inte upp/ut problemen/faktan som finns utan skapar
endast fler och fler svårigheter för alla inblandade i denna historia. Er abnorma tanke på
att försvara eller få till en resning för KJ får motsatt effekt. Herre min gud vad ni förstör
för alla familjer, Johansson, Similä/Bangsuan och MB/AN.

Ni klipper och klistrar med familjerna så oerhört att ni fullständigt smulat sönder var
berörd personlighet och deras integritet i er jakt på att leverera eran analys av materialet,
en analys numera helt utan verkligt innehåll. Ni har satt igång en sådan förskräcklig cirkus med
FUP materialet, rättegångarna, domskälen och nu amatörpsykologi så hela fallet har
marmorerats sönder totalt, likaså har ni tillintetgjort tre familjer fullständigt med era
felaktiga analyser.

Varje inlägg, anklagelse eller försvarstal, ni kommer med mot någon av dom nämda
personerna i detta fall lyckas ni fördärva, oavsett ifall er intention är av godo eller ondo.
Självklart helt utan självinsikt. Ni lyckas på ett så opsykologiskt sätt som möjligt ta ut
alla personerna mot varann, givet negativt, i detta fall och slutresultatet blir förödande
för fallet och för var individ, spelar ingen roll ifall du heter AB eller KJ, AN eller CS,
JJ eller MB så har ni förstört för dem alla tack vare er oförmåga att dra rätt slutsatser.
Ni är i en manisk fas och andra får ta konsekvenserna för ert numera oseriösa postande,
förstår ni inte själva att det finns familjer i Boden som skall klara av vardagen,
inget positivt kommer ur detta oberoende ifall ni försvarar eller anklagar dem.

Vilket jävla ormbo ni nu skapat för berörda familjer i Boden. Ingen skillnad ifall du heter
Berg eller Johansson så har ni gjort dem alla en fruktansvärd björntjänst, tycker jag.
Citera
2014-09-12, 17:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det behövs inte. Så MB är inte bara ett bekräftat otroget svin, utan nu även påstådd mördare, konsekvent kvinnomisshandlare och till sist åkte psykopatkortet fram.

Jag har träffat åtskilliga psykopater och min bild av MB ger inga psykopatvibbar.
Det är onda och empatilösa människor som sitter här och anklagar oskyldigt folk för mord
mot bättre vetande.
Det kommer sannolikt att få sina rättsliga konsekvenser framöver.
Citera
2014-09-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det absolut sista ni klarar av är att analysera informationen/relationerna som föreligger.
Ert agerande i tråden benar absolut inte upp/ut problemen/faktan som finns utan skapar
endast fler och fler svårigheter för alla inblandade i denna historia. Er abnorma tanke på
att försvara eller få till en resning för KJ får motsatt effekt. Herre min gud vad ni förstör

Ni klipper och klistrar med familjerna så oerhört att ni fullständigt smulat sönder var
berörd personlighet och deras integritet i er jakt på att leverera eran analys av materialet,
en analys numera helt utan verkligt innehåll. Ni har satt igång en sådan förskräcklig cirkus med
FUP materialet, rättegångarna, domskälen och nu amatörpsykologi så hela fallet har
marmorerats sönder totalt, likaså har ni tillintetgjort tre familjer fullständigt med era
felaktiga analyser.

Varje inlägg, anklagelse eller försvarstal, ni kommer med mot någon av dom nämda
personerna i detta fall lyckas ni fördärva, oavsett ifall er intention är av godo eller ondo.
Självklart helt utan självinsikt. Ni lyckas på ett så opsykologiskt sätt som möjligt ta ut
alla personerna mot varann, givet negativt, i detta fall och slutresultatet blir förödande
för fallet och för var individ, spelar ingen roll ifall du heter AB eller KJ, AN eller CS,
JJ eller MB så har ni förstört för dem alla tack vare er oförmåga att dra rätt slutsatser.
Ni är i en manisk fas och andra får ta konsekvenserna för ert numera oseriösa postande,
förstår ni inte själva att det finns familjer i Boden som skall klara av vardagen,

Vilket jävla ormbo ni nu skapat för berörda familjer i Boden. Ingen skillnad ifall du heter
Berg eller Johansson så har ni gjort dem alla en fruktansvärd björntjänst, tycker jag.

Ett bra och tänkvärt inlägg. Man glömmer ofta bort att det finns riktiga människor som lever med händelserna varje dag. Att hänga ut någon på ett forum så här, kan vara att den moraliska kompassen pekar lite fel. Det som skrivs här i försök att svärta ner en familj i förmån för en dömd GM, borde tas i rätt forum, tex GMs advokat (om han nu är intresserad av en fortsättning förstås.).
Citera
2014-09-12, 17:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Planteraren behöver inte alls ha varit inne i lägenheten om tejprullen var VB:s. Och varför skulle blodet ha varit mer utsmetat? Och är det inte utsmetat ordentligt?

HAr du något som talar för att VB brukade gå omkring med en tejprulle, delad på samma sätt som KJ hade sin tejprulle. Han förskte rätta till det men han lyckades inte, inte heller VB tydligen.

Varför inte presentera mer seriösa och trovärdiga underlag för era påståenden, de blir lätt att man uppfattar att era påståenden
är hämtade från det blå.

Det optimala hade förstås varit att plantera mordvapnet hos KJ, varför gjorde man inte det. Var det för att man saknade KJs fingeravtryck eller DNA på mordvapnet son gjorde att man inte planterade detta object också, précis som blod och tejprulle.
Citera
2014-09-12, 17:40
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

felaktiga analyser.

Du tycker det.

Jag tycker att polis och åklagare har lyckats fördärva en ung mans liv genom att förvränga, mörka, manipulera och till och med ljuga under ed i rättegång. Allt i sin iver att döma en gärningsman. Missförstå mig rätt här nu: jag har inget emot poliser eller åklagare i allmänhet - men när de grovt missköter sitt jobb och falskeligen anklagar någon för saker, tycker jag att de gått långt över gränsen.

Visst kan du kan spela ut snyftkortet om du nu vill, men jag får inte dåligt samvete när det är Polis och Åklagare som inte hållit sig till spelreglerna. Då får de också räkna med kritik och det är inte mitt fel.
Citera
2014-09-12, 17:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Finns en checklista för psykopater och jag tror MB får rätt hög score på dessa. Och det är inget jag hittar på, utan det är psykologisk expertis som utformat dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in