2014-09-12, 12:38
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Hur tänker du då?
En fyrhjulssladd i hög fart med höger bakhjul först ner i diket lär ha tillräckligt stor kraft för att slita sönder hjulupphängning och mer därtill. Spåren tyder på precis det förfarandet, det är oerhört sällan en sladdande bil lämnar fyra spår efter sig.
Att hjulet inte fortsätter åt samma håll som bilen är inget konstigt det heller. Hjul studsar åt alla möjliga håll.
Jag tänker så här: Om en bil i hög hastighet får fyrhjulssladd med höger bakhjul först i diket, borde rimligtvis ha satt spår i asfalten. Nu saknas däckspår från höger bakhjul. Däremot vänster bakhjul som rimligtvis borde ha minst tryck mot vägbanan har ett halvt däckspår i vägbanan. Detta tyder på att bilen lutade åt höger, kanske pga av att höger bakhjul var borta. Att hjulupphängningen slits loss är inget konstigt men det ska inte kunna ske på vägen.
Citera
2014-09-12, 12:41
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Det finns sickos som tror dom bestämmer allt, typ som att hur alla ska köra i trafiken, om en sån såg lambon i backspegeln och fintade ett filbyte på jävulskap så den var tvungen att väja och det fick dom följder det fick så ligger nog sickot lågt och stannar knappast för att vittna om vad han gjorde. Vad jag försöker skriva är att det kan finnas fler parter inblandade som inte kommer ge sig till känna, minst lika stor chans till det som att bilen bara for av vägen för att man inte ska köra 200+ på svenska vägar eller andra fanatiska flashbackteorier.

Om nu den gröna faran körde riktigt fort så räcker det med en helt normal omkörning utan elaka finter. Man ser sig för i backspeglarna, det är tomt bakom och man påbörjar en vanlig omkörning utan att överskrida hastighetsbegränsningen särskilt mycket. Några sekunder senare kan man ha en Lambo i häcken trots att man gjort allt rätt själv.

Är själv väldigt uppmärksam på mina medtrafikanter men har vid några tillfällen råkat ut för just detta, riktigt otäckt att nästan bli påkörd av någon som kör alldeles för fort och i princip prejar sig förbi.
Senast redigerad av Svartpixlad 2014-09-12 kl. 12:47.
Citera
2014-09-12, 12:49
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Antagligen så att dom blev bortplockade från firman/bilder ,,, det är säkert inte bra PR att dom gör så bra pengar på kunderna att dom kör Lamborghini. Det är säkert inte heller postivit för företaget att dom kör vårdslöst...

Bara en tanke.

Det är nog betydligt mer sannolikt att de blivit bortplockade för att man inte vill att folk ska ringa och fråga efter dem för att det är känslomässigt jobbigt att behöva förklara att de har dött. De kommer ju uppenbarligen heller inte jobba där framöver så det finns ingen anledning att deras namn och telefonnummer ska stå kvar på hemsidan.
Citera
2014-09-12, 13:12
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Fast här har bilen uppenbarligen fortsatt i färdriktningen, om än voltandes/glidandes upp och ned. Om de inte kastades ut ur bilen i samband med att den slog runt (de borde väl iofs ha använt säkerhetsbälte, även om det inte är helt ovanligt att "coola" personer skiter i det) var det förmodligen smällen mot asfalten när den landade på fel köl som åsamkade dem de fatala skadorna. Ja, det högg garanterat till när den grävde sig ned i jorden och tippade över, men jag har svårt att se hur det stoppet i sig kan ha dödat dem i och med hur långt bilen fortsatte efteråt. Det brukar i regel kräva att det tar i princip helt stopp för att man t.ex. ska råka ut för en basilar skallfraktur.

Jag baserar det ovan på de många, många civila och racing-relaterade krascher jag sett genom åren - inklusive på tok för många med dödlig utgång.

Jag menar att nacken inte tål påfrestningar, särskilt inte i sidled, och om det då tagit stopp mot vägbanken så tror jag det är det som de dog av. Som du säkert noterat genom ditt bilracingtittande så har man en speciell halskrage på förarna som skall motverka detta.
Senast redigerad av Mack-Bolan 2014-09-12 kl. 13:43.
Citera
2014-09-12, 13:14
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredpc
Sedan när tillhör inte Sverige den europeiska kontinenten?

Vet vi om det verkligen är 2xMart*n som satt i bilen eller är detta fortfarande bara spekulationer?

Spekulationer, men det finns ganska mycket grund för spekulationen.

Polisen har gått ut med att de två omkomna är födda 1980.
MS äger bilen, är född 1980, och bör med största sannolikhet vara en av de två. Om det var han som körde har inte framkommit.
MS togs bort från arbetsgivarens hemsida snabbt, det gjorde också ML, även han född 1980 vilket talar för att han är den andre omkomna. Men här är det ju större osäkerhet.

Teorin är att de var på väg till Kinna där bilen skulle säljas (annons låg ute på Blocket). MS hade ändå en hel del erfarenhet av att köra bilden, döma av bilder på honom och bil från flera Europeiska platser. Spekulation att ML fått prova på att köra bilen en sväng, ovan med hastigheterna som de var uppe i skedde någonting som fick olyckan att inträffa. Men vem som faktiskt körde vet jag inte om vi kommer att få veta.
Citera
2014-09-12, 13:19
Medlem
[quote=fredpc|50319261]Sedan när tillhör inte Sverige den europeiska kontinenten?

Vet vi om det verkligen är 2xMart*n som satt i bilen eller är detta fortfarande bara spekulationer?
Brukar du säga att du kör på kontinenten när du reser inom Sverige?? Då skrattar jag ihjäl mig

Ja det är ställt utom allt tvivel, jag har fått det bekräftat per telefon.
Citera
2014-09-12, 13:42
Medlem
Kollar man på MS facebook så är det många som skrivit där.
En person har taggat både MS och ML i sitt inlägg.
Citera
2014-09-12, 13:49
Medlem
stecares avatar
Hittade den här "Nissan GT-R 200mph tyre blowout."

Ni har förmodligen redan gått igenom det men en intressant notis i kommentarsfältet:

"Driver did excellent here, because they did not brake. I can guarantee you that most people will brake because the panic. This driver knew what they were doing. Had they used the brake car would have lost control and veered right with serious damage..."

http://www.liveleak.com/view?i=9fe_1410177184
Citera
2014-09-12, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av debren
Kollar man på MS facebook så är det många som skrivit där.
En person har taggat både MS och ML i sitt inlägg.
Livet kan vända så ruskigt snabbt, åt alla håll!
Citera
2014-09-12, 13:55
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stecare
Hittade den här "Nissan GT-R 200mph tyre blowout."

Ni har förmodligen redan gått igenom det men en intressant notis i kommentarsfältet:

"Driver did excellent here, because they did not brake. I can guarantee you that most people will brake because the panic. This driver knew what they were doing. Had they used the brake car would have lost control and veered right with serious damage..."

http://www.liveleak.com/view?i=9fe_1410177184
Det är dock ganska stor skillnad på att få en explosiv punktering på ett framhjul (som i videon) jämfört med ett bakhjul. Läckert klipp hursomhelst, hade inte sett det förut.
Citera
2014-09-12, 14:02
Medlem
Tragiskt när folk dör i förtid. Dåligt omdöme vad det verkar, men ingen förtjänar att dö för det. De riskerade folks och sina egna liv men den här pöbelmentaliteten köper jag inte.

Noterar att reklamen som visades i just den här tråden här råkade bli rätt... tragisk och ironisk:

http://imgur.com/lBbrmDV
Senast redigerad av oddballse 2014-09-12 kl. 14:09.
Citera
2014-09-12, 14:07
Medlem
LeonVances avatar
Finns det inget foto som visar högersidan av bilen? Av alla jävla bilder visar alla vänster sida bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in