2014-09-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag är inte längre så säker på det... Filmsnutten är graverande som fan. Uppvisar ett omoget och lite larvigt beteende som är ovärdigt en politiker.

I början av det här drevet var jag troviss, men denna adventskalender med klantiga SD-funktionärer ser helt enkelt inte bra ut. Åkesson föreföll dessutom ovanligt tam i gårdagens debatt i Fyran. Märkbart drabbad av dessa upprepade skitskvättar, uppenbarligen.

Ekot presenterade i morse en undersökning som visade att 60% av väljarna stödjer att SD isoleras i det politiska arbetet. Alltså, endast 40% av samtliga väljare önskar att någondera blocket ger SD politiskt inflytande. I dessa tider.... Ojojoj!

Detta är inte bra. Inte bra alls...

Håller med - det var illa med toppnamnet i Lund och filmen. Skrämmer en del fega tillbaka till M och S. Att filmen var från 2010 missar de flesta tyvärr, det är ingen ursäkt men visar hur desperata Expressen är.

Större skada tror jag dock Åkessons slitenhet i debatterna gör. Han har nog kört lite för hårt, och det straffar sig nu när han behöver vara som mest skärpt. Hade gärna sett honom attackera "ursvenska barbariet" och säga att det är lika hetsande mot en folkgrupp, men han har nog för lite ork att gå till angrepp.
Citera
2014-09-12, 10:58
Medlem
BurkHanss avatar

Kan instämma delvis. Samtidigt är det ju uppenbart att mycket av dessa "avslöjanden" är gammal skåpmat från tiden före nolltoleransen.

Skulle det påverka så är det mer p g a den vinkling den tredje statsmakten håller på med. Enormt fokus med krigsrubriker så fort SD är på tapeten i något negativt sammanhang, medan sossar som utnyttjar småpojkar och tittar på barnporr, samt politiker från andra partier som gjort bort sig hittas långt ner bland de mindre iögonenfallande rubrikerna. Sällan med partibeteckning och/eller namn på person som dessutom kan vara dömd i domstol.

Vi skådar en modern inkvisition/häxjakt utan dess like och det gäller nu att stå emot. SD:s politiker är lika lite som i andra partier renodlade änglar eller djävlar utan ungefär som i verkligheten; ett tvärsnitt av befolkning, möjligen är politiker i allmänhet lite mer utagerande och dåliga på att betala sina räkningar.

Som vanligt tror jag dessutom att de undersökningar som presenteras alltmer visar två saker: dels så gör man troligen en "vinklat urval" av personer man ställer frågorna till, dels blir folk allt mindre benägna att säga vad de verkligen tycker.

Får hoppas du inte får alltför mycket rätt, då återstår bara att slutligen lämna Sverige. Bara en tidsfråga innan ståndrätt återinförs mot oliktänkande med media som pådrivare. Tillsammans med det tilltagande mångkultur"kaozet" i Sverige kommer det bara att bli för mycket!
Citera
2014-09-12, 11:06
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Nu ska vi inte överdriva effekterna av denna händelse. Visst är den graverande. Men denna borde ha släppts för två veckor sedan, inte två dagar innan valet. Då hinner den inte göra en så omfattande skada.

Personligen tycker jag att det är bra att etablissemangsmedia tömmer krutet och att mycket av detta är innan 2010 till och med. 2018 kommer mediehusen har mycket mindre skandaler att slänga fram.

Så ja, låt dem bränna krutet, det är två dagar till val!
Citera
2014-09-12, 11:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ekot presenterade i morse en undersökning som visade att 60% av väljarna stödjer att SD isoleras i det politiska arbetet. Alltså, endast 40% av samtliga väljare önskar att någondera blocket ger SD politiskt inflytande. I dessa tider.... Ojojoj!
Jag läste den nyheten och tolkade den positivt! Av moderaternas väljare ville en tredjedel inleda samarbete med SD och t.o.m. bland miljöpartister och vänsterpartister så var över 10% öppna för ett sådant samarbete. Och detta bland partier som i princip har gått till val på att vara motsatsen till SD! Tänk på att det inte finns några gråzoner i diskussionen kring SD. Antingen är du för eller emot. Att 40% kan tänka sig ett samarbete betyder 40% snart SD-röstare.

Edit: Den riktiga siffran ska nog vara 25% som är öppna för samarbete. Nåväl - 25% snart SD-röstare är inte fy skam det heller.
Senast redigerad av baggebo1 2014-09-12 kl. 11:45.
Citera
2014-09-12, 11:35
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Expressens agerande borde göra fler än mig mörkrädda. En kvällstidning som agerar överstepräst i åsiktsförföljarkyrkan, vars företrädare framstår som ett Stasi, inkvisition och domstol i ett när de går fram som en armé av bulldozrar mot vanliga, hyggliga svenskar! Varför tolereras detta?

Thomas Mattsson och hans pissmyrearme av s k journalister har, tillsammans med den kriminella Reseachgruppen, visat hur mycket hat och intolerans man kan uppbåda för en förment god saks skull. Undrar vad dessa personer är kapabla till den dagen deras narcissism kan flöda helt fritt, när tyckande och åsikter inte längre är fria? Och vi är på väg åt det hållet, var så säkra.

Fast å andra sidan, detta kommer bara att gynna SD!

Frågan är vilka ytterligare personer som Thomas Mattsson och RG har komprometterande info om men inte går ut med offentligt utan istället använder i rent utpressningssyfte?

Jurister, åklagare, journalister, företagsledare, högt uppsatta militärer, medlemmar i Bonnierfamiljen, chefredaktörer på andra tidningar, kriminella, poliser, säpo osv.

Han kan sitta med tummen i ögat på så många viktiga personer att han har makt att sänka hela jävla samhället.
Citera
2014-09-12, 11:40
Medlem
Nattlandets avatar

Golonka, min vän... Jag trodde aldrig jag skulle skriva detta, men ryck upp dig för helvete

Först och främst, hur många tar del av media med intresse för detaljer idag? Ett par hundra tusen. Kanske. Och de flesta av dom är inte några osäkra väljare utan har redan bestämt sig. För alla andra framstår bara senaste tidens anti-SDpropaganda mer och mer som ett brus. Man ser inte detaljerna längre. Till och med jag, som följer detta med intresse, orkar inte bry mig längre. SD har gjort si och SD har gjort så. Jaha?

De som röstar SD idag kommer inte att backa med mindre än att det finns en video där Åkesson våldtar ett spädbarn.

Det kan möjligen ha effekt på en handfull osäkra väljare, men det kan handla om en procent absolut max två. De som felaktigt tror att SD kommer att få 15-20% kommer med rätta att bli besvikna. Men det kommer inte att ha särskilt mycket med medias förföljelser att göra. Det har att göra med falska förhoppningar.

Jag har sagt sedan förra valet, att om SD gör som dom gjort hittills, fördubblat sitt röstresultat vid varje val, så är det helt fantastiskt. För detta skulle dom behöva prestera 11,4%. Tror du verkligen att det är orimligt? Det tror inte jag.

Det är många här som ser upp till dig. Krokna inte nu för fan!
Citera
2014-09-12, 11:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi har en 7-klöver som konsekvent vägrar ens diskutera varför Sverige ska ha minst 10 ggr större MENA-invandring än våra grannländer, per capita. Vi har samtidigt ett Sverige som fullständigt slits sönder av denna aggressiva MENA-invandring (skola, förorter, akutmottagningar, små bruksorter med stort flyktingboende, bostadsbrist, rasism mm).

Att i det läget bemöta det enda parti som vill diskutera dessa frågor, med att "researcha upp" diverse skumraskfigurer och hänga ut dem för att de har sagt negerboll ger minst sagt omvänd effekt, i Svenskens ögon. Stödet för SD tok-ökar ju av detta.

Det här är den enda taktik som etablissemanget har mot SD. Då de har svårt att bemöta SD i sakfrågor. SD har ju ofta rätt i detta. Sjuklöverns politik är ju helt vansinnig ur en europeisk synvinkel. Inget annat land i Europa har en likadan politik.

Så istället så angriper de SD:s politiker. Här har de hittat SD:s svaga punkt. Istället för att prata politik i media så måste de prata om sina politiker i media.

Det är nog en taktik som kan bära viss frukt. De flesta som tagit steget till SD bryr sig kanske inte, men det kan ha en viss effekt på de som funderar om de ska rösta på SD eller inte.

Sedan får man inte glömma att för många är det på det personliga planet också. Sådana som David Baas hatar SD och deras politiker. Han förstör för SD lika mycket av personliga skäl som av journalistiska skäl. Han drivs av hatet.
Citera
2014-09-12, 11:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Nu ska vi inte överdriva effekterna av denna händelse. Visst är den graverande. Men denna borde ha släppts för två veckor sedan, inte två dagar innan valet. Då hinner den inte göra en så omfattande skada.

Fast tiden är väl ganska väl vald? När valdagen kommer så har Expressen kört en massiv anti-SD kampanj 10 dagar i sträck. Det är till och med mer än förra gången det begav sig (år 2010). Så Expressen har trappat upp attackerna.

Sedan är det så att den överväldigande majoriteten av SD:s väljare vet att Expressen kör med detta drev nu i syfte att minska på SD:s väljarstöd. Därför backar de inte. De kan spelet, och tänker inte låta Expressen vinna.

Däremot kan det ju finnas (osäkra) väljare som funderar på SD, men som nu håller sig borta. Så SD kan tappa röster på detta. Men hur mycket är svårt att veta.
Citera
2014-09-12, 12:16
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Jag är inte längre så säker på det... Filmsnutten är graverande som fan. Uppvisar ett omoget och lite larvigt beteende som är ovärdigt en politiker.

I början av det här drevet var jag troviss, men denna adventskalender med klantiga SD-funktionärer ser helt enkelt inte bra ut. Åkesson föreföll dessutom ovanligt tam i gårdagens debatt i Fyran. Märkbart drabbad av dessa upprepade skitskvättar, uppenbarligen.

Detta är inte bra. Inte bra alls...
Jag kan bara tala för mig själv men kampanjen från media mot SD har bara stärkt mig i mitt val. Inte för att jag stödjer svaga eller olämpliga kandidater från SD men för att jag känner ett sådant intensivt obehag inför medias skamlösa terror för att upprätthålla åsiktskorridoren.

I drygt en vecka har SD inte kunnat tala politik (en politik som alltså inte accepteras av upprätthållarna av åsiktskorrideoren, t.ex. Expressens ägare familjen Bonnier) för att medborgarna sedan ska kunna fatta ett informerat val utan istället har man tvingats kommentera diverse gamla anonyma citat m.m. som erhållits genom stasi-metoder och som medvetet har släpts just nu för att förstöra för partiet. Media drar sig alltså inte ens för att sabotera allmäna val för att nå sitt syfte och detta är genuint skrämmande. Ett val på SD är som jag ser det enda alternativet om man inte accepterar anti-demokratisk terror från mediaetablissemanget!
Citera
2014-09-12, 12:38
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast tiden är väl ganska väl vald? När valdagen kommer så har Expressen kört en massiv anti-SD kampanj 10 dagar i sträck. Det är till och med mer än förra gången det begav sig (år 2010). Så Expressen har trappat upp attackerna.

Sedan är det så att den överväldigande majoriteten av SD:s väljare vet att Expressen kör med detta drev nu i syfte att minska på SD:s väljarstöd. Därför backar de inte. De kan spelet, och tänker inte låta Expressen vinna.

Däremot kan det ju finnas (osäkra) väljare som funderar på SD, men som nu håller sig borta. Så SD kan tappa röster på detta. Men hur mycket är svårt att veta.

Jag tror inte nödvändigtvis att dessa skandaler får någon enorm verkan. Utgår jag från mig själv så har jag sett nätet och facebookflödet bombarderas med anti-SD propaganda från mina vänsterbekanta (och någon liberal). I början kände jag mig lack och funderade på att ge mig in i debatten. Men till slut blev det ointressant.

Problemet med anti-SD-mobbarna är att de INTE har några bra argument. De flesta gör inget annat än att förfasa sig över dem. "Guuud, det är otroligt att läskunniga människor faktiskt röstar på dem".

Faktum är att SD är Sveriges 3:e största parti och det innebär att många håller käften. Eftersom att argumenten mot SD inte är intellektuella eller kloka utan mest en massa skrik, personangrepp och hat så blir folk avtrubbade.

Järnrörsskandalen satte kanske avtryck, men det var också för att den togs upp och blev avhandlad medialt i flera veckor. Alla små miniskandaler drunkar i ett brus av hat och hets och ingen minns dem imorgon.
Citera
2014-09-12, 13:22
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy

Personligen tycker jag att det är bra att etablissemangsmedia tömmer krutet och att mycket av detta är innan 2010 till och med. 2018 kommer mediehusen har mycket mindre skandaler att slänga fram.

Så ja, låt dem bränna krutet, det är två dagar till val!

Vi har sett hur de bränner samma krut flera gånger. Det som är hett nyhetsstoff nu kan var lika hett i september 2018.
Citera
2014-09-12, 13:22
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Denna period i sveriges historia kommer att bli ett mörkt kapitel i historieböckerna:
"Inför valet 2014 ägnade flera medier och mediekoncerner sig åt förföljelse av oliktänkande i fruktan
för ett icke-önskvärt valresultat."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in