Vi förutsätter nu att de har databasen, vilket jag faktiskt tror att de har. Ni kan bortfärda det bäst ni vill, men när allting kommer ut i ljuset så kommer de som är relevant för utredning att bli berörda, resten kan vara lugna.
Människor verkar tro att hela världen kommer att gå under, demokratin splittras och reformeras till diktatur.
Men de som blir berörda av att de har databasen är politiskt aktiva personer som döljer sina riktiga åsikter bakom anonyma konton.
Att som politiker föra en falsk politik ergo uttrycka en åsikt men stå för någonting helt annat, är enligt mig värre än att få behålla sin integritet på flashback.
Har man valt att sitta och diskutera på Flashback så har man också valt att det man skriver blir 100% offentligt.
Dessutom så gäller fortfarande svensk lag, så ni behöver inte oroa er för att de ska gå in på era konton och läsa era privata meddelanden. Eller ja, det kanske de gör, men de lär inte publiceras.
Det de har efterfrågat tidigare är username&email-kopplingar för att kunna säkerställa en användares identitet, och sedan dess publicerade inlägg vilket VEM som HELST kan göra på detta forum. Jag kan läsa dina gamla inlägg, du kan läsa mina - skillnaden är att de kommer veta vem denna person är, och det är inget lagbrott. Offentlig information är offentlig och det finns ingenting som säger att det är olagligt att röja någons identitet på Flashback, förutom Flashbacks egna regler vilket som tur är, inte är svensk lag.
Så är du en folkvald politiker som sitter och sprider dynga på forumet så har du en anledning att oroa dig.
Är du en vanlig kngegare som sitter hemma och snortar amfetamin och för liberal drogpolitik på forumet så har du ingenting att oroa dig för.
Är man politiker så har man i princip gett hela samhället ett godkännande på att ta del av ens åsikter.
Sitter du sedan och ljuger offentligt om dina åsikter, så är det kanske bara bra om du blir förd ut i rampljuset för den människa du egentligen är, istället för att du ska bli folkvald på helt fel grunder.