2014-09-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Om den taktiken skall lura någon så bör de släppa de "värsta" först, annars talar allt för att de just bara har lyckats klura ut några användare med hjälp av andra metoder.
Yes. Kommer inte Varrnagel, Golonka etc upp så har de inget...
2014-09-12, 12:10
Medlem
Vi förutsätter nu att de har databasen, vilket jag faktiskt tror att de har. Ni kan bortfärda det bäst ni vill, men när allting kommer ut i ljuset så kommer de som är relevant för utredning att bli berörda, resten kan vara lugna.

Människor verkar tro att hela världen kommer att gå under, demokratin splittras och reformeras till diktatur.
Men de som blir berörda av att de har databasen är politiskt aktiva personer som döljer sina riktiga åsikter bakom anonyma konton.
Att som politiker föra en falsk politik ergo uttrycka en åsikt men stå för någonting helt annat, är enligt mig värre än att få behålla sin integritet på flashback.

Har man valt att sitta och diskutera på Flashback så har man också valt att det man skriver blir 100% offentligt.
Dessutom så gäller fortfarande svensk lag, så ni behöver inte oroa er för att de ska gå in på era konton och läsa era privata meddelanden. Eller ja, det kanske de gör, men de lär inte publiceras.
Det de har efterfrågat tidigare är username&email-kopplingar för att kunna säkerställa en användares identitet, och sedan dess publicerade inlägg vilket VEM som HELST kan göra på detta forum. Jag kan läsa dina gamla inlägg, du kan läsa mina - skillnaden är att de kommer veta vem denna person är, och det är inget lagbrott. Offentlig information är offentlig och det finns ingenting som säger att det är olagligt att röja någons identitet på Flashback, förutom Flashbacks egna regler vilket som tur är, inte är svensk lag.

Så är du en folkvald politiker som sitter och sprider dynga på forumet så har du en anledning att oroa dig.
Är du en vanlig kngegare som sitter hemma och snortar amfetamin och för liberal drogpolitik på forumet så har du ingenting att oroa dig för.

Är man politiker så har man i princip gett hela samhället ett godkännande på att ta del av ens åsikter.
Sitter du sedan och ljuger offentligt om dina åsikter, så är det kanske bara bra om du blir förd ut i rampljuset för den människa du egentligen är, istället för att du ska bli folkvald på helt fel grunder.
2014-09-12, 12:12
Medlem
Sen var det väll så att det var någon från NEO som skrev på ett ungefär "tänk om RG skulle få tillgång till FB:s databas etc" Och RG skrämmer tillbaka genom att säga att de har den. Alltså var det inte RG själva som gick ut med det hela.
2014-09-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Yes. Kommer inte Varrnagel, Golonka etc upp så har de inget...

Det är väl en 3000+ inlägg med status som måste outas för att det ska vara troligt. Dom tjänar mest på att vara tysta om dom inte har något. Ord mot ord liksom. Många utanför Flashback tror dom ändå.
2014-09-12, 12:16
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Låter faktiskt väldigt troligt nu när du säger det att de helt enkelt hackat lösenord osv, fått reda på några tusens identitet pgr av att de skriver mkt om sitt eget liv och vad man gillar och inte gillar osv,
Nordisk.nu hacket är nog deras bästa vapen. De sitter på alla lösenord som användes på nordisk.nu. De flesta använder samma lösenord på mejlen som på nordisk.nu. Det är bara logga in. Samma med facebook. Testa det lösenord som de hade på nordisk.nu så har du en mycket god chans att komma in. Har du deras mejl så är det lätt att veta vad de heter på facebook.

Dessutom kan du testa att logga in på flashback med diverse lösenord från nordisk.nu. En dator kan gissa ett par tusen lösenord även om man bara får gissa 5/15 min för en användare och en IP.
Senast redigerad av popeondope 2014-09-12 kl. 12:45.
2014-09-12, 12:23
Bannlyst
Ursäkta en okunnig, vet Flashback identiteten på alla i RG, och vilka deras finansiärer är?

Isf är det jämnt skägg. Skall RG outa Flashback får de nog vänta sig en rätt arg mob i många år framöver.

Det handlar inte om politik - det handlar om Sveriges absolut främsta väsen i demokratins tjänst. Det skulle isf. vara ballar av stål att outa Flashbackanvändare måste jag säga, lycka till RG.

Sedan tycker jag inte Admin hanterar krisen överdrivet bra - det här är ingen pojkrumslek längre.
Åtminstone borde en Polisanmälan upprättas mot RG angående dataintrång, i vilket jävla land än servern står i.
2014-09-12, 12:27
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ursäkta en okunnig, vet Flashback identiteten på alla i RG, och vilka deras finansiärer är?

Isf är det jämnt skägg. Skall RG outa Flashback får de nog vänta sig en rätt arg mob i många år framöver.

Det handlar inte om politik - det handlar om Sveriges absolut främsta väsen i demokratins tjänst. Det skulle isf. vara ballar av stål att outa Flashbackanvändare måste jag säga, lycka till RG.

Sedan tycker jag inte Admin hanterar krisen överdrivet bra - det här är ingen pojkrumslek längre.
Åtminstone borde en Polisanmälan upprättas mot RG angående dataintrång, i vilket jävla land än servern står i.
Vad ska anmälas?
Det finns inga tecken på att någon gjort intrång, det finns inga tecken på att databasen över huvud taget skulle vara på vift.
2014-09-12, 12:28
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

En polisanmälan rörande ett intrång innebär för ALL media att FB lägger sig på rygg och säger "Ja, ni har våran medlemsdatabas". Något som inte är sant, och därför bör detta inte vara ett alternativ... Det kan vara ett senare alternativ om det visar sig att RG på något vis gjort dataintrång. Men innan dess är det Falsk tillvitelse, ett brott som stadgas i 15 kap. 7 § Brottsbalken.

mvh Juridikmodsen.
2014-09-12, 12:29
Medlem
Snuttepuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorum
Vi förutsätter nu att de har databasen, vilket jag faktiskt tror att de har. Ni kan bortfärda det bäst ni vill, men när allting kommer ut i ljuset så kommer de som är relevant för utredning att bli berörda, resten kan vara lugna.

Människor verkar tro att hela världen kommer att gå under, demokratin splittras och reformeras till diktatur.
Men de som blir berörda av att de har databasen är politiskt aktiva personer som döljer sina riktiga åsikter bakom anonyma konton.
Att som politiker föra en falsk politik ergo uttrycka en åsikt men stå för någonting helt annat, är enligt mig värre än att få behålla sin integritet på flashback.

Har man valt att sitta och diskutera på Flashback så har man också valt att det man skriver blir 100% offentligt.
Dessutom så gäller fortfarande svensk lag, så ni behöver inte oroa er för att de ska gå in på era konton och läsa era privata meddelanden. Eller ja, det kanske de gör, men de lär inte publiceras.
Det de har efterfrågat tidigare är username&email-kopplingar för att kunna säkerställa en användares identitet, och sedan dess publicerade inlägg vilket VEM som HELST kan göra på detta forum. Jag kan läsa dina gamla inlägg, du kan läsa mina - skillnaden är att de kommer veta vem denna person är, och det är inget lagbrott. Offentlig information är offentlig och det finns ingenting som säger att det är olagligt att röja någons identitet på Flashback, förutom Flashbacks egna regler vilket som tur är, inte är svensk lag.

Så är du en folkvald politiker som sitter och sprider dynga på forumet så har du en anledning att oroa dig.
Är du en vanlig kngegare som sitter hemma och snortar amfetamin och för liberal drogpolitik på forumet så har du ingenting att oroa dig för.

Är man politiker så har man i princip gett hela samhället ett godkännande på att ta del av ens åsikter.
Sitter du sedan och ljuger offentligt om dina åsikter, så är det kanske bara bra om du blir förd ut i rampljuset för den människa du egentligen är, istället för att du ska bli folkvald på helt fel grunder.

Korta versionen; du har fel.

Den något längre versionen; du har fel, därför att RG har en egen tydligt uttalad politisk agenda. Det finns ingen hejd vad dessa individer kan och kommer göra med DB om dom nu har den. Idag är det "nazister" som ska jagas. Imorgon är det "anti-feminister". I övermorgon något annat.

Dessutom skulle RG kunna hålla personer som "åsiktsgisslan" under många år framåt, helt enkelt genom att dom kan antingen tjuvhålla på fakta, eller fabricera uppgifter som spaskpressen köper med hull och hår.

Det gör mig beklämd att många inte tycks inse att RG är en samling personer som vill och kommer göra exakt som DOM vill, och i slutänden skiter fullstädnigt i om dom kör över någon eller några oskyldiga på vägen. Det är bara sånt som inträffar, ungefär som flugor mot vindrutan. Olyckligt, men inget att bry sig om. Det här handlar nämligen om politik, då kan inte några åskådare få stå ivägen.
2014-09-12, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vad ska anmälas?
Det finns inga tecken på att någon gjort intrång, det finns inga tecken på att databasen över huvud taget skulle vara på vift.

RG sitter och säger att de har en lista som är annans egendom, det räcker.
Bara för att de säger att den mailats till dem betyder inte det att det är sant, det skall utredas.

Säg att jag sade att jag har fått Volvos kundergister mailat till mig, skulle jag då bli föremål för polisanmälan?
2014-09-12, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
En polisanmälan rörande ett intrång innebär för ALL media att FB lägger sig på rygg och säger "Ja, ni har våran medlemsdatabas". Något som inte är sant, och därför bör detta inte vara ett alternativ... Det kan vara ett senare alternativ om det visar sig att RG på något vis gjort dataintrång. Men innan dess är det Falsk tillvitelse, ett brott som stadgas i 15 kap. 7 § Brottsbalken.

mvh Juridikmodsen.

Fortfarande så säger RG att de har listan.
Menar du att det är utrett att det är ok för att RG säger att den är mailad?

Inte mycket till juridik men du är säkert en duktig mod
2014-09-12, 12:32
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det här att "databasen" skulle kommit från flera källor i mailen låter som påhitt. Delas för de vill "bevisa" de har uppgifter om vilka personerna bakom vissa användare är. Dels låter det dom typisk retorik att skydda sin källa, en källa som i det här fallet inte finns. Jag tror databasen är uppgifter på folk som RG själva internt tagit fram internt. De har säkert under årens lopp lyckats kartlägga några personer utan avancerad hackning. Syftet att skrämma. Påhitt för att få uppmärksamhet.
Att de påstår att de fått databasen via mejl är helt enkelt för att skydda sig själva. Även om det de facto skulle visa sig att de har databasen i sin helhet och att denna tillkommit genom dataintrång så är polisen förhindrade att bedriva förundersökning mot RG pga meddelarskyddet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in