2014-09-12, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Här närmar vid oss problemet med anonymitet, Du har på ett raljerade sätt fastslagit att Du kan området bättre än mig och så kan det vara. Fast Du vet inte i vilket ämne jag tog magister i för ca 20 år sedan eller vad jag gör i morgon på mitt arbete. Jag kan bara hoppas att Du likt många andra här på fb blir lite ödmjukare med tiden. Alla samhällen som försökt styra människors åsikter har misslyckas och faran är att misslyckandet kan bli våldsamt. IS är ett bra exempel på ett sådant misslyckande, väst har skapat IS genom marginalisering av islams inne värden. Egyptens militärer har på ett liknade sätt stärkt brödraskapet. Början till dagens polariserande debbat i ämnet invandring är enligt mig Expressens artikelserie 1993 där chefredaktören ville få tillstånd en debbat baserad på fakta, han blev sparkad och alla proffstyckare slöt sig samman mot en öppen och akademisk debbat. Vad vetenskapen säger om att trycka ner, förbjuda åsikter, sätta munkavel på människors funderingar brydde sig inte våra folkvalda om. Det var i det ögonblicket som det anonyma forumet skapades. En annan inställning till Expressen 1993 och Du och jag hade slupit alla knäppskallar på vänster- höger-kanten.

Men jag kanske är gammal, jag också. Du kan ju sluta låtsas att jag vill styra folks åsikter, det känns inte seriöst. Risken är att jag har betydligt mer kvalificerad och större stöd för yttrandefrihet än du. Om du däremot hade sagt något korrekt, som t.ex. att ALLA ideologier skapar sin egen PK diskurs, SD lika mycket som S osv, hade du kanske sått fröet till ett mer intressant inlägg. Jag är inte proffstyckare och får därmed inte "tycka", det stämmer nog bättre på dig, då jag är professionell inom fältet vilket jag tvivlar på att du eller de andra som mött mig här med inget annat än osakliga personliga påhopp är.

Citat:
Vad vetenskapen säger om att trycka ner, förbjuda åsikter, sätta munkavel på människors funderingar brydde sig inte våra folkvalda om.

Mitt ämne. Förklara vad du menar och vilka studier du hänvisar till tack.
Senast redigerad av adminulator 2014-09-12 kl. 01:43.
2014-09-12, 01:38
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Nå, jag förbehåller mig rätten att tvivla då det hela stärks av uttryck som "för att vi kan" tillsammans med en vägran att få bekräftat äktheten som admin erbjöd dem.

Fullt förståeligt med tanke på din synvinkel i det hela, har inga som helst åsikter gällande det. Däremot så tror jag personligen att RG inte ö.h.t känner något behov av att bekräfta något, vad skulle man vinna på det, kontra vad skulle man förlora på att ljuga? Ta och fundera på det.
2014-09-12, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Svårt att läsa ibland, men ta nu tiden och verkligen försök sätta dig i kontexten så ska du se att ditt inlägg egentligen var onödigt. Ta dig en extra minut och läs sista meningen ett par gånger.
Sluta trolla ,borde inte du vara rädd med tanke på dina tidigare inlägg?
2014-09-12, 01:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Vill bara skriva av mig lite...

Om det nu är så att de har databasen så kommer de med ganska stor sannolikhet kunna spåra detta konto till min person. Jag har inte varit 100%ig med säkerheten när jag registrera mig. Det var såklart dumt av mig.

Föresten känner jag mig lite rädd av att överhuvudtaget skriva om dem, det är nog det de vill, obehagligt.

Borde man skaffa nytt konto? Jävla terrorister......

Låt dig inte skrämmas av våldsvänsterns extrema grupper. Det finns inget ännu som är att ta som någon faktauppgift. Det är mest oseriösa, fjantiga uttryck på Twitter från en högst oseriös och kriminell grupp.

Tycker du att la la la är seriöst? Eller vi kan? Och de kan oroa sig som är hatare?
Vi bjuder 50000 för flashbacks databas? Vi är dömda för våldsbrott men är ytterst seriösa och tillhör AFA?
2014-09-12, 01:43
Medlem
Citat:
Gällande vilka inlägg och vad är det jag ska vara rädd för?
Enligt svensk media är man rasist/nazist när man skriver inlägg på nazist delen och kallar invandrare för babbar?
2014-09-12, 01:50
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Fullt förståeligt med tanke på din synvinkel i det hela, har inga som helst åsikter gällande det. Däremot så tror jag personligen att RG inte ö.h.t känner något behov av att bekräfta något, vad skulle man vinna på det, kontra vad skulle man förlora på att ljuga? Ta och fundera på det.
Ok, jag har funderat klart.

Att man använde uttrycket: "För att vi kan" förmedlar ett budskap. De vill att vissa ska bli rädda, främst de som de anser har fel åsikter.

Om de hade fått till sig en äkta Flashback-databas skulle de ha allt att vinna på att få det bekräftat av admin, budskapet skulle skulle gå fram med kraft, de har visat att Flashback i sig inte är säkert.

Däremot, om de sitter på information insamlad på annat sätt, så som har tagits upp i den här tråden bland annat, har de allt att vinna på att ljuga.
De skulle då kunna "avslöja" vissa personer som skribenter på Flashback och samtidigt få alla att tro att uppgiften är hämtad från Flashbacks databas.
2014-09-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Men det gäller bara för FB medlemmar inom FB klubben - knappast någonstans utanför i samhället däremot att skcika bild som man hävdar är på en medlem är outing. Jag har blivit avstängd av partisk SD mod för ayy jag en gång ironiskt svarade på ett inlägg "Hej erik almqbist!" för outing, så dtta, med nild o allt, framstår som ett klappat ocj klart fall av outing. Om inte FB regler var lika godtyvckliga som SD:s "nolltolerans", vill säga

FB ligger i USA och går under Amerikansk lag
2014-09-12, 01:54
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Sluta trolla ,borde inte du vara rädd med tanke på dina tidigare inlägg?

Exakt...

Citat:
Du kan mejla den lokalgrupp som ligger dig närmast geografiskt, antifa.se.
Ingen får gå med omgående, utan man blir då sökande. AFA är ingen klubb utan ett nätverk .

Koppling till våldsamma vänsterfascister, sitter och trollar på flashback för att döva sin maktlöshet och förnedring på grund av avsaknaden av mening och mål i livet. Slutsats: Ännu ett troll som vet nada om rg eller fbs databas.
2014-09-12, 01:54
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ok, jag har funderat klart.

Att man använde uttrycket: "För att vi kan" förmedlar ett budskap. De vill att vissa ska bli rädda, främst de som de anser har fel åsikter.

Om de hade fått till sig en äkta Flashback-databas skulle de ha allt att vinna på att få det bekräftat av admin, budskapet skulle skulle gå fram med kraft, de har visat att Flashback i sig inte är säkert.

Däremot, om de sitter på information insamlad på annat sätt, så som har tagits upp i den här tråden bland annat, har de allt att vinna på att ljuga.
De skulle då kunna "avslöja" vissa personer som skribenter på Flashback och samtidigt få alla att tro att uppgiften är hämtad från Flashbacks databas.

Du har flera goda poänger, däremot har jag rätt. Finner det irrelevant och tidsödande att sitta här och diskutera varför, som sagt vi får ha tålamod och se. Ser att det ser ut att vara formulerat respektlöst och arrogant av mig, inte syftet vill jag tillägga.
2014-09-12, 01:55
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Låt dig inte skrämmas av våldsvänsterns extrema grupper. Det finns inget ännu som är att ta som någon faktauppgift. Det är mest oseriösa, fjantiga uttryck på Twitter från en högst oseriös och kriminell grupp.

Tycker du att la la la är seriöst? Eller vi kan? Och de kan oroa sig som är hatare?
Vi bjuder 50000 för flashbacks databas? Vi är dömda för våldsbrott men är ytterst seriösa och tillhör AFA?

Okej. Du har rätt. Det verkar faktiskt vara en lögn när man tittar på det. Samtidigt kan jag inte vara helt säker.
2014-09-12, 01:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du har flera goda poänger, däremot har jag rätt. Finner det irrelevant och tidsödande att sitta här och diskutera varför, som sagt vi får ha tålamod och se.

Du har rätt då du kan belägga det inte innan. Det är väl en oskriven regel?
Tålamodet lär ha funnits om man väntat ett halvår eller ett år med sprängstoff.
2014-09-12, 01:57
Medlem
Citat:
Du har flera goda poänger, däremot har jag rätt. Finner det irrelevant och tidsödande att sitta här och diskutera varför, som sagt vi får ha tålamod och se. Ser att det ser ut att vara formulerat respektlöst och arrogant av mig, inte syftet vill jag tillägga.
Okej men jag är svart så då är det okej att jag hatar negrer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in