2014-09-11, 22:56
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Thomas Mattsson sa just nu i SVT att SD har all anledning att gå in på Expressen.se i morgon, på frågan från Janne Josefsson om granskningen av SD kommer att fortsätta. Alltså kommer de mera. Frågan är vad som finns bakom nästa lucka kl. sex i morgon bitti? Mattsson såg riktigt nöjd ut när han sa det. Han kommer förmodligen inte se lika nöjd ut när Expressen går i konkurs.
Med tanke på RGs Twitter-frestelse tidigare idag, så är det nog riktigt smaskens... En fet skalp säkert. Kanske något som på djupet slår mot teflon-Jimmie själv! Någon han har i sin närhet och vars avpixling kommer att skada honom på ett personligt plan.

RG/Mattsson har anledning att vara mycket nöjda med sig själv. Well played, Sir. Man har i princip kvaddat valrörelsen för SD under det kanske viktigaste valet i Sverige sedan det s.k Kossack-valet -28. Sista spikarna slås in i det mångkulturella gravkoret som en gång var ett av världens bästa länder. År 2018 är det sannolikt för sent att stoppa, mot bakgrund av att vi då har bortåt 200 000 nya "svenskar" som kommer att rösta på bidragspartierna eller kanske rent av på ett uppkommet parti med religiös profil av lite annan karaktär än mespropparna i KD.

Problemet för Mattsson är att han samtidigt förhoppningsvis skaffat sig riktigt farliga fiender. Farliga och desperata. Och jag tänker inte på missnöjda nationalister som går Breivik, utan på verkligt obehagliga typer som inte alls tycker det är speciellt sexigt att ha känsliga personuppgifter om sig kopplade till ett nick på Flashback, inlåsta på en USB-sticka hos kommunisterna i RG. Kan bli lite jobbiga möten mellan kulturer där... Lite stela samtal. Dålig stämning, rent av.
Citera
2014-09-11, 23:11
Medlem
Ankdammsmans avatar
Mattsons Reutersliknelse är bara för mycket, och borde få till och med hens kollegor att vakna.

Visst Thomas, och skendränkning är som att tvätta ansiktet...
Citera
2014-09-11, 23:11
Medlem
xploderamigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Problemet för Mattsson är att han samtidigt förhoppningsvis skaffat sig riktigt farliga fiender. Farliga och desperata. Och jag tänker inte på missnöjda nationalister som går Breivik, utan på verkligt obehagliga typer som inte alls tycker det är speciellt sexigt att ha känsliga personuppgifter om sig kopplade till ett nick på Flashback, inlåsta på en USB-sticka hos kommunisterna i RG. Kan bli lite jobbiga möten mellan kulturer där... Lite stela samtal. Dålig stämning, rent av.

Vill minnas att en del användare från de mer ljusskygga delarna av forumet var måttligt roade när de första ryktena började florera.
Citera
2014-09-12, 02:49
Medlem
Ca 3timmar till nästa uthängning, kan knappt bärga mig.. blir säkert nåt "smaskigt", som de sparat till sist. Nån riksdagsledamot, kanske rentav nån i partitoppen?
Citera
2014-09-12, 04:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
Ca 3timmar till nästa uthängning, kan knappt bärga mig.. blir säkert nåt "smaskigt", som de sparat till sist. Nån riksdagsledamot, kanske rentav nån i partitoppen?

Knappast. Snarare Sven Svenson från Bonnhåla som blivit avslöjad med att sälja negerbollar eller något annat fruktansvärt rasistiskt.
Citera
2014-09-12, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Knappast. Snarare Sven Svenson från Bonnhåla som blivit avslöjad med att sälja negerbollar eller något annat fruktansvärt rasistiskt.

Det blev inte värre än så, nej. Har de mer som de släpper vid lunch?
Citera
2014-09-12, 07:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
De måste ha mer och grövre saker. Annars blir det ju bara löjligt. Som det är nu, så blir skandalen varje dag mindre och mindre. Nu är vi nere på nivån "lokalpolitiker på 8:e plats som har sagt negerboll".

Utvecklingen nu tjänar snarare som en avtrubbning, så i det mottot borde "SD tacka Expressen".

Vi har en 7-klöver som konsekvent vägrar ens diskutera varför Sverige ska ha minst 10 ggr större MENA-invandring än våra grannländer, per capita. Vi har samtidigt ett Sverige som fullständigt slits sönder av denna aggressiva MENA-invandring (skola, förorter, akutmottagningar, små bruksorter med stort flyktingboende, bostadsbrist, rasism mm).

Att i det läget bemöta det enda parti som vill diskutera dessa frågor, med att "researcha upp" diverse skumraskfigurer och hänga ut dem för att de har sagt negerboll ger minst sagt omvänd effekt, i Svenskens ögon. Stödet för SD tok-ökar ju av detta.
Citera
2014-09-12, 09:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jag vill än en gång poängtera, ingen vill höra om ursäkter och bortförklaringar. Inga fucking "hackerattacker", "kompisar som skrivit", "kommer inte ihåg..." Osv. Ingen SD-företrädare kan räkna med att få rädda sitt skinn hos MSM eller att få rättvis behandling.

Alla frågor besvaras med:"Jag avböjer att kommentera tills vi utrett detta internt" vid behov upprepas samma fras.

Det spelar ingen roll hur graverande situationen är och det finns inget "du måste väl ändå svara...", "anser du inte att du har en skyldighet att..." osv. Bara håll käften!

Det är bara 7 dagar fram till valet. Vi behöver inte se stammande och svettiga SD:are göra bort sig i rutan.

Håll käften så blir skadan minimal.

Nu är det bara två dagar kvar så frågan om inte krutet har tagit slut. De uthängda bör göra sig oanträffbara, politiker behöver inte alltid vara tillgängliga för media.
Publicerar de något utan att ha fått en kommentar är de illa ute om de inte har hållbara bevis.
Citera
2014-09-12, 09:05
Medlem
Där kom nästa - läckt film från Lund. Den smällde lite högre, Lunds toppnamn sitter i en bil som smygfilmar svarta och någon säger "Där fick jag negern", och sedan spelar han en Ultima Thule-låt med Åkesson som kompar på piano.

Ska vi gissa på kulmen om tre timmar då? Fortfarande bara kommunalpolitiker som hängts ut och dessutom har ett par av dem hållit sig innanför nolltoleransen.

Ska detta tas upp i TV-debatt ska svaret bli "Ursvenskt är endast barbariet, sagt av M-toppnamn". Är detta mindre hets mot en folkgrupp än något som framkommit senaste dagarna? Ska bli kul att höra Reinfeldt hävda att svenskar inte är en folkgrupp, och samtidigt hävda att romer, svarta och muslimer är det. Jag vet att svenskar och ljusa är undantagna från HMF-lagen men är ganska okänt och får nog rejält många att surna till om det uppdagas i rätt sammanhang.
Senast redigerad av SimonStyliten 2014-09-12 kl. 09:14.
Citera
2014-09-12, 10:15
Medlem
BurkHanss avatar
Expressens agerande borde göra fler än mig mörkrädda. En kvällstidning som agerar överstepräst i åsiktsförföljarkyrkan, vars företrädare framstår som ett Stasi, inkvisition och domstol i ett när de går fram som en armé av bulldozrar mot vanliga, hyggliga svenskar! Varför tolereras detta?

Thomas Mattsson och hans pissmyrearme av s k journalister har, tillsammans med den kriminella Reseachgruppen, visat hur mycket hat och intolerans man kan uppbåda för en förment god saks skull. Undrar vad dessa personer är kapabla till den dagen deras narcissism kan flöda helt fritt, när tyckande och åsikter inte längre är fria? Och vi är på väg åt det hållet, var så säkra.

Fast å andra sidan, detta kommer bara att gynna SD!
Citera
2014-09-12, 10:36
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans

Fast å andra sidan, detta kommer bara att gynna SD!

Jag är inte längre så säker på det... Filmsnutten är graverande som fan. Uppvisar ett omoget och lite larvigt beteende som är ovärdigt en politiker.

I början av det här drevet var jag troviss, men denna adventskalender med klantiga SD-funktionärer ser helt enkelt inte bra ut. Åkesson föreföll dessutom ovanligt tam i gårdagens debatt i Fyran. Märkbart drabbad av dessa upprepade skitskvättar, uppenbarligen.

Ekot presenterade i morse en undersökning som visade att 60% av väljarna stödjer att SD isoleras i det politiska arbetet. Alltså, endast 40% av samtliga väljare önskar att någondera blocket ger SD politiskt inflytande. I dessa tider.... Ojojoj!

Detta är inte bra. Inte bra alls...
Citera
2014-09-12, 10:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag är inte längre så säker på det... Filmsnutten är graverande som fan. Uppvisar ett omoget och lite larvigt beteende som är ovärdigt en politiker.

I början av det här drevet var jag troviss, men denna adventskalender med klantiga SD-funktionärer ser helt enkelt inte bra ut. Åkesson föreföll dessutom ovanligt tam i gårdagens debatt i Fyran. Märkbart drabbad av dessa upprepade skitskvättar, uppenbarligen.

Ekot presenterade i morse en undersökning som visade att 60% av väljarna stödjer att SD isoleras i det politiska arbetet. Alltså, endast 40% av samtliga väljare önskar att någondera blocket ger SD politiskt inflytande. I dessa tider.... Ojojoj!

Detta är inte bra. Inte bra alls...

40% för politiskt samarbete med SD låter förträffligt i mina öron. Inte långt från halva väljarkåren.
En typisk nyhet där MSM tror att dom har en negativ nyhet om SD som i verkligheten är oväntat positiv.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in