2014-09-11, 15:24
Medlem
Terrorism anno 2014.

Något brott måste RG gjort sig skyldig till om det är sant?
2014-09-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Mordbrännaren Martin Fredriksson intervjuas av Journalisten. Det blir allt tydligare att RG inte har ett skit att komma med. Databasen finns endast i Fredrikssons runkfantasier.

Ja, det har varit uppenbart ett tag nu att Researchgruppen bluffar. Kan inte admin, eller Flashbacks ägare nu se till att bluffen tillbakavisas ordentligt genom genmälen i varenda tidning som skrivit om detta?
2014-09-11, 15:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Men folk var ju oroliga över Disqus db också, ändå har RG "bara" hängt ut rasistiska politiker..

Jag verkligen hoppas att RG ljuger och spelar ett spel..

Suck...

Tänk att det ska vara så svårt att hålla sig informerad. Det har skrivits en herrans massa inlägg bara i den här tråden där det gång på gång förklarats att RG i samarbete med Expressen inte alls höll sig till politiker utan även hängde ut vanligt folk som skrivit sånt som de betraktade som "näthat".
2014-09-11, 15:27
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Ja, jag tycker att de ska ha rätt att skriva det. Det är skillnad på att skriva anonyma inlägg på ett forum och att attackera folk med fysiskt våld på stan.

Aboslut, MEN.
Låt oss säga att det fanns ett forum där planering av mord på svenskar och övertaget av sverige fanns tror du inte folk hade försökt få fram deras identiteter och på något sätt publicera det ?

Vad jag menar är att nu är VI sura och irriterade på RG. Men hade det varit tvärtom att en vänsterextremist databas hade läckt hade de flesta här klappat händerna. Precis som jag kan lova att majoriteten av alla som gnäller här apploderade när nakenbilderna på kändisar blev läckta efter en hacker attack.

Det är jobbigt nu när det handlar om oss, men snart händer det om dom och då får vi alla glädja oss.
2014-09-11, 15:29
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Suck...

Tänk att det ska vara så svårt att hålla sig informerad. Det har skrivits en herrans massa inlägg bara i den här tråden där det gång på gång förklarats att RG i samarbete med Expressen inte alls höll sig till politiker utan även hängde ut vanligt folk som skrivit sånt som de betraktade som "näthat".

Jo folk på flashback har påstått det men jag har ju inte fått några bevis på det eller så var det så ointressant att det var vatten på en gås..
2014-09-11, 15:29
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Suck...

precis dessutom la de ut alla mail på de som kommenterat på t.ex avpixlat.
2014-09-11, 15:30
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Terrorism anno 2014.

Givetvis är det så. Men i den här bananrepubliken fungerar bara rättsstaten för dem som har "rätt" politisk åskådning.
2014-09-11, 15:31
Medlem
Celenos avatar
Citat:
ändå har RG "bara" hängt ut rasistiska politiker..
Är herr Olsson politiker?

http://www.expressen.se/gt/sa-sager-de--fyra-vastsvenska-nathatare/

http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-fler-som-hatar-anonymt-pa-avpixlat/

Och så vidare...
2014-09-11, 15:32
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Låt oss säga att det fanns ett forum där planering av mord på svenskar och övertaget av sverige fanns tror du inte folk hade försökt få fram deras identiteter och på något sätt publicera det ?
Vad tror du SÄPO jobbar med?
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman

Då jag har svårt att tro att dom sitter och dabblar med pappersutskrifter så kan man tänka sig att deras databaser borde vara brott mot personuppgiftslagen. Men det här har säkerligen stötts och blötts i en annan tråd vid det här laget.
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibn.Battuta
Jag tror inte att folk känner oro över att finna sig själva på Expressens löpsedel utan över vad som kommer hända med databasen över tid. För många individer hänger, i princip, hela deras tillvaro på att Researchgruppen förvaltar databasen omdömesfullt. Inte för att de spritt rasistiska kommentarer omkring sig utan för att de berättat om missbruk, relationer eller what have you i tron om att de varit anonyma.

Denna otrygghet måste vara synnerligen betungande.

En person i RG gillar att använda nycklar som knogjärn när han slår folk, detta har han gjort på studenter och försökte det även mot en taxichaffis för han inte hade råd att betala 173 kr. Märkligt nog slapp han fängelse alla ggr, de trodde att risken för återfall var litet Sådana personer består RG av. Om de har databasen är det bara en tidsfråga innan den postas i sin helhet för allmän beskådan
2014-09-11, 15:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Jo folk på flashback har påstått det men jag har ju inte fått några bevis på det eller så var det så ointressant att det var vatten på en gås..

Inte bara här på Flashback. Vill du ha källor så är det bara att googla på "expressen hänger ut privatpersoner", och nej, du kommer inte uteslutande att få träffar som leder till AP, FT eller Flashback.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in