2014-09-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Så ...Det sjuka är att alla korkade SD:are inte helt enkelt förnekar detta. Nu är det lite sent eftersom de första korkskallarna erkände och på så vis legitimerade RG/Expressens metoder.
Därför tas dom nu som sanning. Det är säkert också sanning. Men det spelar ingen roll.
Detta skulle ha skrattats bort från första början. Sedan skulle några anmält RG/Expressen för förtal.

Det är stulet material. Det kan kan ha blivit manipulerat. Det är skräp. Lika mycket skräp som den där juggens (han som blev skjuten) kungabilder.

Du har helt rätt, apflock. Även om det teoretiskt hade gått att bevisa att någon hade skrivit något med hjälp av md5-summor och hashar och vad det nu heter, skulle det vara omöjligt att göra det på plats när man konfronterar någon. Det hade fordrat en lång, teoretisk utläggning på en halvtimme om hur Disqus fungerar, hur saker kan dekrypteras, och så vidare. Det blir ingen fräck konfrontationsvideo av det.
2014-09-11, 14:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Skulle någon kunna göra en sammanfattning? Jag fick fan en schock när jag gick in på flashback och det här var det första som kom upp..

Sammanfattning:

RG ljuger om att de har tillgång till Flashbacks databas.

Detta dementeras av Flashbacks tekniker och Admin.

RG har inte, och kan inte, presentera något som helst bevis för sina påståenden.
2014-09-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
Du har helt rätt, apflock. Även om det teoretiskt hade gått att bevisa att någon hade skrivit något med hjälp av md5-summor och hashar och vad det nu heter, skulle det vara omöjligt att göra det på plats när man konfronterar någon. Det hade fordrat en lång, teoretisk utläggning på en halvtimme om hur Disqus fungerar, hur saker kan dekrypteras, och så vidare. Det blir ingen fräck konfrontationsvideo av det.

Haha, EXAKT vad jag menade. En promille Sveriges befolkning skulle förstå.
Sen är det faktiskt så att findata som passerat via en kriminell grupp kommer ut i andra änden som skräpdata.

Förövrigt känns det rent spontant som att RG vinner SM i "Att skaffa sig ovänner man skulle kunnat ha sluppit att ha".

Att förtala FB var nog inte helt genomtänkt. Alkohol och Twitter är ingen bra kombo. Tro mig.
Senast redigerad av apflock 2014-09-11 kl. 14:58.
2014-09-11, 14:54
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian

Det var ju en lirare som skyllde på sin dotter på 13 år(?). Det var ju effektivt, visst kan man förneka bäst man vill, men tyvärr är det inte trovärdigt, t.o.m ni vet ju att personerna uttrycker dessa åsikter som de inte kan stå för på sin vardag. Frågan är väl egentligen varför man väljer att uttrycka sig på det sättet?
2014-09-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Sammanfattning:

RG har inte, och kan inte, presentera något som helst bevis för sina påståenden.

https://twitter.com/sdriks/status/510029917598547968

Jag är lite trög idag. Vilken outning är det detta uttalande rör sig om? Nåt avpixlat relaterat o inte fb?
2014-09-11, 14:56
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Sammanfattning:

Kaxigt. Vi får helt enkelt se, kommer ju bli större skit storm än när man utnyttjade md5, för du har ju fel.
2014-09-11, 14:57
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
RG har ju uttryckligen sagt att de endast är intresserade av politiker och makthavare som sitter och näthatar anonymt. Det är mer eller mindre hela tanken med journalistik, tvivlar starkt på att man hänger ut random rasist, finns inget egenvärde i det, skulle inte förändra något ifall man inte varit väldigt grov i sitt "näthatande".

De har väl redan gett sig på privatpersoner om jag inte minns fel...

Vidare är det ju inte helt klart vad dessa vänsterextremer ser som hot mot samhället, alltså makthavare. Det är ju inte så sällan de påstår sig agera i "självförsvar" när de kastar stenar på poliser, gör hembesök hos folk osv osv.

Det är direkt farligt att människor med en sådan relativ syn på moral får tag i anonyma användares uppgifter. Jag vill inte att någon ska utnyttja möjligheterna de kanske har att komma över sån här information, än mindre om det är i politiskt syfte. My Vingren är ju en total hysterika som antagligen inte skulle dra sig från att bussa vänsterpöbeln på någon.
2014-09-11, 14:58
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Sammanfattning:

Men vad är det jag läser om att någon Sd:are outats? Hur vet man vad som är sant?

Jag har inget att vara orolig för, jag har inte skrivit något speciellt dumt, jag är orolig för alla andra, och för att för MIG så är Flashback, och har alltid varit, ett ogenomträngligt fort!
2014-09-11, 14:59
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
Problemet är att de första utpekade mer eller mindre erkände. Som den där SD-kärringen i Norrland som blev hispig i sitt kök.
Media kan påstå vad som helst. Hela Södermalm bryr sig om en SD:are uttrycker sig "rasistiskt". Efter 7 dagar är det glömt.
Men när partiet börjar kicka folk då ger man RG/Expressen rätt och då har helt plötsligt stulen data blivit lika med riktig data. Det HAR betydelse.
När jag jobbade i USA frågade alltid min chef skeptiskt "has this been tampered with" när jag inkom med nytt material. Om jag svarade ja eller kanske på den frågan ansågs materialet vara lika med skräp.
Och givetvis kan/har datat som RG ger till Expressen "been tampered with". Alltså är det lika med SKRÄPDATA.

Vad är det för mening med att neka när man vet att det är kört? Det är självklart att de kan bevisa att man har skrivit det de kommer med eftersom de ju har hittat dig. Det är ju inte så att de bara chansar.

RG/Expressen har ju rätt och självklart måste SD kicka dessa personer som inte följer partilinjen. Alternativet är att SD erkänner sig som ett rasistiskt parti och driver den linjen men då kan jag garantera att den absoluta majoriteten av dagens anhängare sticker, inklusive jag själv.

Det är irrelevant om informationen är stulen, är den korrekt så är den. Expressen är ingen domstol, de kan använda hur mycket stulen data de vill.
2014-09-11, 15:00
Medlem
Citat:
RG har ju uttryckligen sagt att de endast är intresserade av politiker och makthavare som sitter och näthatar anonymt. Det är mer eller mindre hela tanken med journalistik, tvivlar starkt på att man hänger ut random rasist, finns inget egenvärde i det, skulle inte förändra något ifall man inte varit väldigt grov i sitt "näthatande".

Låter vettigt. Det är ju även smartast att bara outa politiker, det har ju den här veckan visat genom att SD förlorat någon procentenhet. Att outa randoms ger väldigt lite och kan slå tillbaka, dessutom är det ju bättre att spara den infon om den här randomen blir politiker i någon kommun/landsting/riksdag i framtiden.

Citat:
väldigt grov i sitt "näthatande"

Mm kanske om personen är en ledande opinionsbildare eller vad man ska kalla det, som typ Golonka(eller vad han heter), det kan ju göra nytta om man kan tysta en sådan.
Senast redigerad av fullassociative 2014-09-11 kl. 15:04.
2014-09-11, 15:00
Medlem
Men förfan kan alla sluta dra paranteser mot SD etc hela jävla tiden.

Eller : amen vi vanliga individer behöver ju inte va oroliga...

Förfan detta är ett intrång mot våran fristad, där alla kan skriva om hur dem mår, droger, vissa ber om hjälp, om filmer etc etc

Och nej visst, du kanske inte behöver oroa dig för en uthängning. Men att dem har (om dem nu har det) alla uppgifter på folk och allt vad de skrivit är FÖRJÄVLIGT

Sedan tänk förfan lite längre era kalastomtar som inte ser felet i detta, de kan sälja sina uppgifter precis vartsomhelst!

-Folk i mc trådarna kan de outa till rivaler
-Sälja uppgifter till myndigheter
-Ja hur mkt som helst, men nu står de fan still

SKIT I POLITIKEN FÖRFAN och inse att dem krossat våran fristad.
Senast redigerad av maskbollen 2014-09-11 kl. 15:02.
2014-09-11, 15:02
Medlem
Flus avatar
Mordbrännaren Martin Fredriksson intervjuas av Journalisten. Det blir allt tydligare att RG inte har ett skit att komma med. Databasen finns endast i Fredrikssons runkfantasier.

På Flashback hävdas att ni inte har tillgång till databasen. Har ni några bevis för motsatsen?
– Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting. Vår produktionsplan dikteras enbart av oss själva, säger Researchgruppens ansvarige utgivare Martin Fredriksson.

http://www.journalisten.se/nyheter/nathatet-gor-stor-skada-den-som-drabbas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in