2014-09-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Givetvis menar jag att dammet är betong. Hur fan det inte ha framgått?
Jag tolkar det som ett ja på 1 och 2.
Hur tror du det kunnat hinna lägga sig så väldigt mycket betongdam från precis nerfallna bitar på lodräta balkar? Vi pratar några sekunder
Citera
2014-09-11, 15:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Det verkar ha blivit någon miss och jag tror ditt svar har försvunnit, så jag frågar igen!

Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Att få ett hus över sig förstör inte DNA
Nej, men det gör det så gott som omöjligt att veta vilken DNA som kommer från jumpers och vilken som kommer från någon inne i byggnaden. Du hävdar att all identifierad DNA kommer från jumpers, hur vet du det?

Citat:
Nope, jag bad dig läsa på genom att googla
Jag har försökt men det finns ingen sådan information. Du hävdar att Arthur Dent har fel, vänligen visa det.
Citera
2014-09-11, 15:55
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lootpack23
hur förklarar du detta då?

http://www.ladda-upp.se/bilder/fnpgphdiibdfzs/

Snacka om att vara tre på pucken, det där har vi redan gått igenom. Bilden kommer från en video filmad flera kilometer från tornen. Alla videor jag sett som är på närmare avstånd ser man tydligt att balkarna INTE löses upp, utan istället rasar ihop.

Så vilken video ska man då ge störst trovärdighet när det kommer till detaljer. En från några hundra meter eller en från ett gäng kilometer? Svaret är ju självklart.

Jag menar, om man faktiskt ser på en del videor att balken INTE löses upp så kan man ju rent logiskt sluta sig till att det är något fel på videor där den ser ut att göra det.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2014-09-11 kl. 15:58.
Citera
2014-09-11, 16:08
Medlem
Citat:
Snacka om att vara tre på pucken, det där har vi redan gått igenom. Bilden kommer från en video filmad flera kilometer från tornen. Alla videor jag sett som är på närmare avstånd ser man tydligt att balkarna INTE löses upp, utan istället rasar ihop.
Och du hystar upp stillbilder för att förklara att det inte stämmer
Skall du bevisa att en film är trixad med så kanske du inte skall skicka upp något som är lättare att trixa med Den enda som går på den bluffen är du själv

När det gäller dina bilder så är de från en helt annan vinkel och den vinkeln är sämre, man ser sämre vad som händer. Om du inte begriper vad jag menar så kan man gå ett steg längre, ställ dig bakom ett hus som täcker så ser du inget alls (trillade tioöringen ner?)

Hur kunde det samlas så mycket damm på lodräta balkar på några sekunders tid?
Hur var det med de seismiska utslagen?
Citera
2014-09-11, 16:43
Avslutad
Kassa konspirationsteoretiker ni var här då?
Ingen som reagerar på medias icke-rapportering av årsdagen överhuvudtaget?

Vi blir fuckade av media och ni fattar ingenting?
Citera
2014-09-11, 16:45
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Och du hystar upp stillbilder för att förklara att det inte stämmer
Skall du bevisa att en film är trixad med så kanske du inte skall skicka upp något som är lättare att trixa med Den enda som går på den bluffen är du själv

Kan du citera mig när jag påstår att filmen är trixad med?

Om vi ska hålla oss från strawmanargument så kan jag berätta vad jag faktiskt har skrivit: Filmer filmade från långt håll får givetvis en ökad risk för att missa detaljer, inte minst iom komprimeringen innan den läggs upp på Youtube.

Citat:
När det gäller dina bilder så är de från en helt annan vinkel och den vinkeln är sämre, man ser sämre vad som händer. Om du inte begriper vad jag menar så kan man gå ett steg längre, ställ dig bakom ett hus som täcker så ser du inget alls (trillade tioöringen ner?)

Det finns fler vinklar än så, vilket du hade vetat om du läst tråden. Du kan t ex se i detta inlägg jag skrev:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Poängen är att om klipp nära wtc visar balken och vissa klipp från långt håll inte visar den, så är det ganska självklart vilka det är som stämmer.

Citat:
Hur kunde det samlas så mycket damm på lodräta balkar på några sekunders tid?

Vad fan tror du? Det har precis rasat en byggnad med 300 000 ton betong runt balken....

Citat:
Hur var det med de seismiska utslagen?

Vad exakt vill du veta?
Citera
2014-09-11, 16:46
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

T o m en foliehatt borde väl förstå att det inte direkt är löpsedelsnyheter 13 år senare...
Citera
2014-09-11, 17:07
Medlem
Citat:
Vad fan tror du? Det har precis rasat en byggnad med 300 000 ton betong runt balken....
Det förklarar inte hur mängder med damm kunde lägga sig på en lodrät yta (förstår du vad lodrät är?) på 2-3 sekunder. och ligga still dör för att sedan bli ett nytt moln när denna struktur faller och då tar det plötsligt längre tid...
Citera
2014-09-11, 17:30
Medlem
Citat:

Media vågar knappt längre, för många som misstänker att det inte stämmer. Några få kanaler har till och med vågat kritisera
Citera
2014-09-11, 17:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Media vågar knappt längre, för många som misstänker att det inte stämmer. Några få kanaler har till och med vågat kritisera

De kanske har försökt få fram en truther-story men inte fått några vettiga svar? Har du några kommentarer eller tänker du fortsätta strutsa?

Citat:
Citat:
Att få ett hus över sig förstör inte DNA
Nej, men det gör det så gott som omöjligt att veta vilken DNA som kommer från jumpers och vilken som kommer från någon inne i byggnaden. Du hävdar att all identifierad DNA kommer från jumpers, hur vet du det?

Citat:
Citat:
Nope, jag bad dig läsa på genom att googla
Jag har försökt men det finns ingen sådan information. Du hävdar att Arthur Dent har fel, vänligen visa det.
Citera
2014-09-11, 18:30
Avslutad
Citat:

Vilka kanaler?
Inte ens Vakna.se skriver speciellt mycket idag.
Citera
2014-09-11, 19:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vilka kanaler?
Inte ens Vakna.se skriver speciellt mycket idag.

Vad är det du tycker man skall uppmärksamma efter 13 år av totalt stillestånd för trutherrörelsen?

Och hur många av dessa händelser samma år har man uppmärksammat i media i år?:
26 januari – En jordbävning i Indien dödar över 50 000 personer, av vilka 60 % är barn
14 februari – Ett jordskalv i El Salvador skadar 10 000-tals personer. Totalt 1,4 miljoner hemlösa
4 mars – En bomb exploderar på BBC Television Center i London, Storbritannien.
28 april – Sojuz TM-32 lyfter från kosmodromen Baikonur med den första rymdturisten.
1 juni – Flera medlemmar av kungahuset i Nepal dödas i ett familjedrama.
19 juni – En amerikansk robot träffar en fotbollsplan i norra Irak och dödar 23 människor.
25 augusti – Den 22-åriga amerikanska sångerskan Aaliyah omkommer när hennes privatplan störtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in