2014-09-12, 13:46
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Researchgruppen har blivit ordentligt "rovknullade"

Jag vet varfor de sager att de har flashbacks databas - De blev helt enkelt lurade

Köper inte detta.

Det första RG skulle ha kollat var konton från olika år, speciellt vissa personer som är en nagel i ögat för dem. Du menar att RG skulle kolla in ett hundratals fabricerade konton som kanske inte var äldre än våren 2014 och slanta upp 700k... Sen har dom inte 700k löst på ett bräde att slanta upp och stämmer illa mot den gamla "belöningen" på 50k. Sen har RG själva antytt att dom fått in infot från flera olika håll i olika perioder, snarare pekar detta på att dom enbart lyckats spåra några stycken som schabblat med sin egen säkerhet på nätet. Kan ju dra paralleller med Aftonbladets "Anna" som fick Littorin att avgå, allt pekar på att dom kanske har 25-50 klantar och sen påstår att dom har hela högen.

Vad dom inte räknade med var "dödshackarna" som poppade upp på Rosenbad.
Det blir ett intressant val, den saken är klar....
2014-09-12, 13:49
Medlem
Tiaitchsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
RG har endast begått dataintrång om de de facto begått dataintrång. Att bara inneha databasen är inget dataintrång.
Så hur fick de då tag i databasen, om ingen ansvarig för sagd databas givit ut den?
2014-09-12, 13:50
Bannlyst
Vilken av admin:erna har läckt databasen?
2014-09-12, 13:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Då hör jag det gärna från Admin och inte en tangentbordsryttare med dålig hygien.

Om du har följt tråden noggrant så bör du ha läst admins samtliga inlägg. Även den mest ohygieniske bör kunna läsa mellan raderna att budskapet är att så länge det inte finns några bevis finns det heller ingenting att agera på. Det viktigaste är inte att agera överilat för sakens skull, optimal effekt nås när man agerar rätt vid rätt tillfälle anser jag.

Det skulle inte förvåna mig om administrationen just nu följer utvecklingen och samlar information och värderar den för att vid behov agera vid rätt tillfälle, ett klokt val tycker jag.

Rg har åstadkommit ett osäkerhetsläge och har därmed initiativet, det vore direkt dumdristigt att agera offensivt när man inte vet var man har angriparen och vad de har att slå med.

I övrigt så tror jag mig veta varför de i Expressen uthängda personerna skrev som de gjorde om invandrare.

2014-09-12, 13:53
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tane.lover
Vilken av admin:erna har läckt databasen?
Ingen. Det finns inga tecken på att RG har någon databas alls.
2014-09-12, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ingen. Det finns inga tecken på att RG har någon databas alls.

Vad vinner RG på att ljuga två dagar innan valet?

Det vore ju att underminera RG men inte minst TV4 och Expressen - så dåliga är de inte på PR. Inte Expressen och TV4 iaf...

Alldeles för stor risk.
2014-09-12, 14:00
Medlem
Simeon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Vad skulle jag ha att säga till dom då?

Du kan säga att jag är jävligt redig, sen kan du knacka på hemma hos mig.
2014-09-12, 14:01
Bannlyst
[quote=duqu|50319713]Köper inte detta.

Det första RG skulle ha kollat var konton från olika år, speciellt vissa personer som är en nagel i ögat för dem. Du menar att RG skulle kolla in ett hundratals fabricerade konton som kanske inte var äldre än våren 2014 och slanta upp 700k... Sen har dom inte 700k löst på ett bräde att slanta upp och stämmer illa mot den gamla "belöningen" på 50k. Sen har RG själva antytt att dom fått in infot från flera olika håll i olika perioder, snarare pekar detta på att dom enbart lyckats spåra några stycken som schabblat med sin egen säkerhet på nätet. Kan ju dra paralleller med Aftonbladets "Anna" som fick Littorin att avgå, allt pekar på att dom kanske har 25-50 klantar och sen påstår att dom har hela högen.

Vad dom inte räknade med var "dödshackarna" som poppade upp på Rosenbad.
Det blir ett intressant val, den saken är klar....[/QUOT

Det ar ok, du behover inte kopa nagonting. Men arligt talat...Tror du att man vill ge dem de personerna de helst vill komma at i ett "smakprov"?

Da behover de ju inte kopa resten = inga pengar

Nej, de var lattlurade, helt "stenkata" pa att fa hela databasen. Over hundra trovardiga medlemmar, dessutom med massor av "invandringskritiska" inlagg.

Ha,ha,ha de kopte en "fejk" databas. Nu star de dar med skammen.

Da tvingades de andra strategi. For att fa nagot varde for sina 700 000 kr sa borjade de givetvis bluffa.
2014-09-12, 14:05
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Det vore ju att underminera RG men inte minst TV4 och Expressen - så dåliga är de inte på PR. Inte Expressen och TV4 iaf...

Alldeles för stor risk.
Snacka om att det gått rundgång i tråden nu.

De har allt att vinna på att ljuga:
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
2014-09-12, 14:06
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:

Alldeles för stor risk.

Det hela faller på definitionen av "databas". Visst de kan samla uppgifter och skapa sin egna Flashback-databas, men det är inte Flashbackforumets databas.

Det ska nog mycket till för att någon ska kunna tanka ner eller rent fysiskt få tag på Flashbackforumets databas. Det här påstpendet får gärna någon expert på IT-säkerhet opponera sig mot.
2014-09-12, 14:13
Administrator
admins avatar
Citat:

Alldeles för stor risk.

Varken Expressen eller TV4 har väl påstått att Researchgruppen har Flashbacks databas.

admin
2014-09-12, 14:16
Medlem
DIEXELs avatar
Det är väl en jävla självklarhet att Flashback som företag och Jan Axelsson är i samspråk med juridiska representanter angående detta. De inblandade (RG, uppgiftslämnare osv) kommer åka dit (t ex polisanmälningar/civil domstol) om RG börjar publicera databasen, om de har den riktiga så att säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in