Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten Kagge
Du tror inte de har lite mer på fötterna än så? Självklart kan de redogöra för hur de kommit fram till vem som är vem. Huruvida de uppgifter man använder är stulna eller lagliga är irrelevant, du har skrivit det du har skrivit.
Dock spelar det egentligen ingen större roll, folkdomstolen bryr sig inte om detaljerna. Kvällstidningerna har tyvärr fortfarande tillräckligt mycket trovärdighet att folk litar på vad som sägs, står det ord mot ord är det självklart journalisten som får sympatierna särskilt om det handlar om Sverigedemokrater.
Problemet är att de första utpekade mer eller mindre erkände. Som den där SD-kärringen i Norrland som blev hispig i sitt kök.
Media kan påstå vad som helst. Hela Södermalm bryr sig om en SD:are uttrycker sig "rasistiskt". Efter 7 dagar är det glömt.
Men när partiet börjar kicka folk då ger man RG/Expressen rätt och då har helt plötsligt stulen data blivit lika med riktig data. Det HAR betydelse.
När jag jobbade i USA frågade alltid min chef skeptiskt "has this been tampered with" när jag inkom med nytt material. Om jag svarade ja eller kanske på den frågan ansågs materialet vara lika med skräp.
Och givetvis kan/har datat som RG ger till Expressen "been tampered with". Alltså är det lika med SKRÄPDATA.