2014-09-11, 14:01
Medlem
acerblazerlols avatar
Om vi antar att dom faktiskt fått tag på en databas på något vis, och kan koppa ihop användarnamn med en email
Vad händer om jag bytt email inne på kontoinställningarna innan dom fick tag på databasen, syns min gamla/originaladressen där någonstans?
2014-09-11, 14:02
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Om vi antar att dom faktiskt fått tag på en databas på något vis, och kan koppa ihop användarnamn med en email
Vad händer om jag bytt email inne på kontoinställningarna innan dom fick tag på databasen, syns min gamla/originaladressen där någonstans?

Att du ändrar nu spelar ingen roll.
2014-09-11, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av George-in-tha-Bush
Alla medlemmar kommer att byta mail, lösen och börja dölja spår. Om nu RG vill kartlägga har dom gjort det bra mkt svårare för sig fr o m nu. Visst, några kan bli röjda om det visar sig vara en äkta lista men det kommer sluta där.

Eller så byter man bara namn, adress och allt annat på den "mejlen".
2014-09-11, 14:12
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apflock
En sak jag inte förstår med allt detta (vad gäller "hackningen" av disqus") är varför alla erkänner.

Mina tankar kan även appliceras på den påstådda FB-läckan.

Om David Baas med pojkvän knackar på hemma hos mig skulle konversationen se ut som följande :

DB : Hej, <namn>. Stämmer det att du kallar dig apflock på Flashback?
J : Öhh ...nä. Flashback?
DB : Vi har bevis på att du är apflock. Den 1 augusti 2014 skrev du att, jag citerar, "man borde mala ner somalier och använda dessa som gödsel".
J : Nej, det stämmer inte. Jag som ÄLSKAR alla! Framförallt eldiga och fredsälskande somalier.
DB : Jo, så skrev du!
J : Bevisa det.
DB : Jo asså ... vi har köpt en hackad databas av en vänsterextrem och kriminell grupp som kallar sig Researchgruppen. Jätteduktiga och trevliga killar som är dömda för flera brottsbrott. Trovärdiga till 1000%.
J : Jaha, det låter seriöst.
DB : Din mail har vi inte lyckats dekryptera eftersom det är omöjligt. Men vi har jämfört själva hashen .. eh .. binärsträngen, med mail som har skickats till offentliga myndigheter. Och den 22 januari år 2006 mailade du till din kommun och klagade på soptömningen. Och hashen ... eller .. .binärsträngen eller vad tusan det heter stämmer på pricken med den mail du använde när du reggade dig på Flashback. Nu har vi dig!!
J : Kryptering, hash, binär? Vad pratar du om? Har det nåt med det här Internet att göra?
DB : Står du bakom ditt uttalande om somalier som gödsel!?
J : Detta tar jag som förtal och hemfridsbrott och jag ser fram emot att mötas i rättsalen.

Så ...Det sjuka är att alla korkade SD:are inte helt enkelt förnekar detta. Nu är det lite sent eftersom de första korkskallarna erkände och på så vis legitimerade RG/Expressens metoder.
Därför tas dom nu som sanning. Det är säkert också sanning. Men det spelar ingen roll.
Detta skulle ha skrattats bort från första början. Sedan skulle några anmält RG/Expressen för förtal.

Det är stulet material. Det kan kan ha blivit manipulerat. Det är skräp. Lika mycket skräp som den där juggens (han som blev skjuten) kungabilder.

r+D3/CXbGc/vX9UcV5eYKDFsgEuMsUx2aWTPuYyQxNtzHL7f+uuBQ4nqznFtr 9zB3UYDZ1k6DsR1HDsV
hsoHowvjapNNJ1eZyFQMbrfkQFI=
är lika med
r+D3/CXbGc/vX9UcV5eYKDFsgEuMsUx2aWTPuYyQxNtzHL7f+uuBQ4nqznFtr 9zB3UYDZ1k6DsR1HDsV
hsoHowvjapNNJ1eZyFQMbrfkQFI=
vilket i sin tur är lika med "apflock@apflock.se".

Jaha och? Stulet material? Stulna krypterade strängar?
Säger ingenting.

Du tror inte de har lite mer på fötterna än så? Självklart kan de redogöra för hur de kommit fram till vem som är vem. Huruvida de uppgifter man använder är stulna eller lagliga är irrelevant, du har skrivit det du har skrivit.

Dock spelar det egentligen ingen större roll, folkdomstolen bryr sig inte om detaljerna. Kvällstidningerna har tyvärr fortfarande tillräckligt mycket trovärdighet att folk litar på vad som sägs, står det ord mot ord är det självklart journalisten som får sympatierna särskilt om det handlar om Sverigedemokrater.
2014-09-11, 14:13
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Att du ändrar nu spelar ingen roll.
nä, inte nu
Men om jag ändrade för två år sen då?
2014-09-11, 14:15
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
nä, inte nu
Men om jag ändrade för två år sen då?

Beror ju på vad databasen lagrar, är det så att man har med ändringar som görs i användarkontot så har de nog tillgång till även det. Det är något någon med insyn på hur databasen är utformad som får svara på det.
2014-09-11, 14:15
Medlem
letspanics avatar
Har det sagts något om när i dag uppgifterna ska publiceras?
2014-09-11, 14:16
Medlem
Det retar mig så otroligt att Statsmakten inte reagerar på detta. Det kan stå dem dyrt!
2014-09-11, 14:19
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det retar mig så otroligt att Statsmakten inte reagerar på detta. Det kan stå dem dyrt!

På exakt vad ska det reagera? Man följer lagen.
2014-09-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Du tror inte de har lite mer på fötterna än så? Självklart kan de redogöra för hur de kommit fram till vem som är vem. Huruvida de uppgifter man använder är stulna eller lagliga är irrelevant, du har skrivit det du har skrivit.

Dock spelar det egentligen ingen större roll, folkdomstolen bryr sig inte om detaljerna. Kvällstidningerna har tyvärr fortfarande tillräckligt mycket trovärdighet att folk litar på vad som sägs, står det ord mot ord är det självklart journalisten som får sympatierna särskilt om det handlar om Sverigedemokrater.

Problemet är att de första utpekade mer eller mindre erkände. Som den där SD-kärringen i Norrland som blev hispig i sitt kök.
Media kan påstå vad som helst. Hela Södermalm bryr sig om en SD:are uttrycker sig "rasistiskt". Efter 7 dagar är det glömt.
Men när partiet börjar kicka folk då ger man RG/Expressen rätt och då har helt plötsligt stulen data blivit lika med riktig data. Det HAR betydelse.
När jag jobbade i USA frågade alltid min chef skeptiskt "has this been tampered with" när jag inkom med nytt material. Om jag svarade ja eller kanske på den frågan ansågs materialet vara lika med skräp.
Och givetvis kan/har datat som RG ger till Expressen "been tampered with". Alltså är det lika med SKRÄPDATA.
2014-09-11, 14:26
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge

Det är fortfarande svårt att hävda att man vet vem som skrivit inläggen, på sin höjd vet man varifrån ett visst inlägg kommer, men det behöver inte betyda någonting.

Att agera oförstående är nog bästa draget. Kommentarer som "Jag vet inte vem som kan ha suttit vid min dator" "Jag har haft problem med trojaner" "Kan RG komma åt mina uppgifter så kan de säkert plantera sån här information för att smutskasta mig" "Jag kan inte begripa hur någon kan ha kunnat registrera sig i min e-post" bör lämna dem ganska frustrerade.
2014-09-11, 14:29
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
https://twitter.com/sdriks/status/510029917598547968

Detta verkar fungera för researchgruppen.
Fan vad svagt av SD, det räcker alltså att "uppmärksammas" av Reasearchgruppen för att bli av med SD-kandidaturen? Ingen hänsyn till innehållet eller sanningshalten i det som uppmärksammas...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in