2014-09-11, 13:21
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Ingen har stulit Flashbacks databas, än så länge.
Om vi ponerar att RG faktiskt publicerar ett par tusen konton, hur skulle du förklara deras tillvägagångssätt då?
2014-09-11, 13:23
Medlem
George-in-tha-Bushs avatar
Alla medlemmar kommer att byta mail, lösen och börja dölja spår. Om nu RG vill kartlägga har dom gjort det bra mkt svårare för sig fr o m nu. Visst, några kan bli röjda om det visar sig vara en äkta lista men det kommer sluta där.
2014-09-11, 13:25
Medlem
gringo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men det har de ju redan gjort! Researchgruppen och media. Hängt ut vanliga privatpersoner.

Den mest kända är väl pensionären Jim Olsson. Dvs han blev känd efter att Expressen och Researchgruppen hängt ut honom.

Det finns inget som säger att de inte skulle göra samma sak igen. Om de kommer över Flashbacks databas.
Matte Wåg i farten http://detfinahatet.se/2014/01/mathias-wag-dagdrommer/
2014-09-11, 13:26
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Om vi ponerar att RG faktiskt publicerar ett par tusen konton, hur skulle du förklara deras tillvägagångssätt då?

Det vet ju du bättre än de flesta att man kan komma över ett större mängd konto utan att man för den skull har tillgång till själva databasen. Eller hur?
2014-09-11, 13:28
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe

Det är ju en ganska svår fråga. Hur ska jag förklara ett hypotetiskt intrång som inte har skett?
Det enda jag kan säga är ju att jag skulle se dum ut.
2014-09-11, 13:29
Medlem
weltalls avatar
Kan tänka mig att RG stör sig mer på vissa forummedlemmar här än SD kommunpolitiker som ingen har hört talas om. Klart att de kommer hänga ut användare som har tusentals med invandringskritiska inlägg om dom nu råkar ha en spårbar mail.
2014-09-11, 13:30
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det vet ju du bättre än de flesta att man kan komma över ett större mängd konto utan att man för den skull har tillgång till själva databasen. Eller hur?

Ja, det har vi sett ett flertal bevis på den senaste veckan (iCloud, Gmail).

Researchgruppen får gärna ta och posta kompletta utdrag ur användartabellen. De har antagligen inte ens en aning om vilka kolumner som existerar.
2014-09-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Ja, det har vi sett ett flertal bevis på den senaste veckan (iCloud, Gmail).

Researchgruppen får gärna ta och posta kompletta utdrag ur användartabellen. De har antagligen inte ens en aning om vilka kolumner som existerar.

Oavsett mail man reggat sig med kan ju inte det räcka för att bevisa någonting.
2014-09-11, 13:40
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Ja, men jag ville höra kookamunga säga det.

Tycker att om nu varje databasanrop är så tvättat att det anges i 8 bits ASCII så förtjänar jag någon respons på min metod att kringgå Flashbacks säkerhet, det tycker jag.

Patcha och håll tyst.
2014-09-11, 13:48
Medlem
Kerubs avatar
https://twitter.com/sdriks/status/510029917598547968

Detta verkar fungera för researchgruppen.
2014-09-11, 13:58
Medlem
En sak jag inte förstår med allt detta (vad gäller "hackningen" av disqus") är varför alla erkänner.

Mina tankar kan även appliceras på den påstådda FB-läckan.

Om David Baas med pojkvän knackar på hemma hos mig skulle konversationen se ut som följande :

DB : Hej, <namn>. Stämmer det att du kallar dig apflock på Flashback?
J : Öhh ...nä. Flashback?
DB : Vi har bevis på att du är apflock. Den 1 augusti 2014 skrev du att, jag citerar, "man borde mala ner somalier och använda dessa som gödsel".
J : Nej, det stämmer inte. Jag som ÄLSKAR alla! Framförallt eldiga och fredsälskande somalier.
DB : Jo, så skrev du!
J : Bevisa det.
DB : Jo asså ... vi har köpt en hackad databas av en vänsterextrem och kriminell grupp som kallar sig Researchgruppen. Jätteduktiga och trevliga killar som är dömda för flera brottsbrott. Trovärdiga till 1000%.
J : Jaha, det låter seriöst.
DB : Din mail har vi inte lyckats dekryptera eftersom det är omöjligt. Men vi har jämfört själva hashen .. eh .. binärsträngen, med mail som har skickats till offentliga myndigheter. Och den 22 januari år 2006 mailade du till din kommun och klagade på soptömningen. Och hashen ... eller .. .binärsträngen eller vad tusan det heter stämmer på pricken med den mail du använde när du reggade dig på Flashback. Nu har vi dig!!
J : Kryptering, hash, binär? Vad pratar du om? Har det nåt med det här Internet att göra?
DB : Står du bakom ditt uttalande om somalier som gödsel!?
J : Detta tar jag som förtal och hemfridsbrott och jag ser fram emot att mötas i rättsalen.

Så ...Det sjuka är att alla korkade SD:are inte helt enkelt förnekar detta. Nu är det lite sent eftersom de första korkskallarna erkände och på så vis legitimerade RG/Expressens metoder.
Därför tas dom nu som sanning. Det är säkert också sanning. Men det spelar ingen roll.
Detta skulle ha skrattats bort från första början. Sedan skulle några anmält RG/Expressen för förtal.

Det är stulet material. Det kan kan ha blivit manipulerat. Det är skräp. Lika mycket skräp som den där juggens (han som blev skjuten) kungabilder.

r+D3/CXbGc/vX9UcV5eYKDFsgEuMsUx2aWTPuYyQxNtzHL7f+uuBQ4nqznFtr 9zB3UYDZ1k6DsR1HDsV
hsoHowvjapNNJ1eZyFQMbrfkQFI=
är lika med
r+D3/CXbGc/vX9UcV5eYKDFsgEuMsUx2aWTPuYyQxNtzHL7f+uuBQ4nqznFtr 9zB3UYDZ1k6DsR1HDsV
hsoHowvjapNNJ1eZyFQMbrfkQFI=
vilket i sin tur är lika med "apflock@apflock.se".

Jaha och? Stulet material? Stulna krypterade strängar?
Säger ingenting.
2014-09-11, 13:59
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
https://twitter.com/sdriks/status/510029917598547968

Detta verkar fungera för researchgruppen.

Vad har det med den här tråden att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in