2014-09-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Det var jag. Du kan ignorera mailet, men var god och byt email som är länkat till ditt Flashback-konto då det numera går att få reda på vem du är + vilket lösen du har.

För mer info kolla min senast skapade tråd.

Okej tack!!
2014-09-11, 13:02
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Undrar hur många få RG som sitter här och underblåser oron och försöker få till en stängning av forumet, tycker det är väldigt många som tjatar hela tiden om radering av konto osv.
Ja, det känns onekligen som att många medvetet försöker sprida oro, nästan som när företag ägnar sig åt FUD.
Om nu RG har databasen så är det dock inte utan att jag blir lite imponerad, med tanke på all säkerhet som Flashback under alla år utgett sig för att tillämpa.
2014-09-11, 13:02
Moderator
OYs avatar
Jag kan tänka mig att det är offentliga personer som kommer att granskas av rg och media. Att sprida information om en icke offentlig person som är ägnad att skapa missaktning kan vara fråga om förtal, det tror jag inte att rg och media kommer att syssla med.

I övrigt är det som sker nu illavarslande för den fria åsiktsbildningen. Jag tror inte att alla har förstått vikten av att alla åsikter och tankar bör få komma till tals. Det är summan av allas åsikter och tankar som för oss framåt.

Att någon hatar är bra att veta, det finns ett värde i det. Om diskussionen inte får(kan) föras här kommer den att föras någon annanstans, förmodligen utan vetskap och insyn, det kan inte vara något att eftersträva tror jag. Det är så att säga värdefullt att veta var vi har varandra utan att för den sakens skull veta vilka alla är.
2014-09-11, 13:03
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonetemplepete
Det hoppas jag. Sannolikheten för att hitta folk som är helt rabiata är väl enklare på Twitter? Jag har försökt att skriva där, men det går inte. Om du inte tycker som majoriteten så hotar du demokratin....haha, vänstern har åtminstone alltid en klar syn på demokrati och yttrandefrihet, om du inte tycker som majoriteten så är du per definition antidemokrat....jag önskar att dessa åsiktspoliser hade vuxit upp under frihetstiden, eller ännu hellre i DDR under 50-70-talet....

Det sjuka i hela det här är att de där personerna är inte majoriteten, de är i minoritet, de där är en ganska liten klick som fått en stor uppmärksamhet och massor med makt, den stora skaran i detta land är demokrati kramare, men undra fan om en inte börjar bli less på den med eftersom det inte finns någon myndighet som ser över och kan ingripa när maktpacket begår övergrepp, egenmäktigt förfarande och brott på andra vis.
2014-09-11, 13:03
Medlem
gringo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Vilka medlemmar från RG bor i Skåne området? Det räcker gott och väl med endast förnamn och efternamn.
Tror inte dom vågar bo i Skåne , dom håller till nån halvmils radie från Stureplan i Stockholm / Södermalm typ
2014-09-11, 13:05
Medlem
https://twitter.com/friatider/status/510012064203821057

Vad fan är det som händer något jävla politiskt krig nu eller vad? Fyfan vad jag hatar politik alltid massa hot och annat.
2014-09-11, 13:08
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gringo1
Tror inte dom vågar bo i Skåne , dom håller till nån halvmils radie från Stureplan i Stockholm / Södermalm typ
Vad synd att de ska hålla sig till sina överklassområden som resten av journalistkåren, hade tänkt göra hembesök.... men orkar inte ta mig till 08-området i det ärendet.
2014-09-11, 13:10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gringo1

I de fall adresserna är kända, så förefaller de alla att bo i Stockholm:

http://www.swedishdl.com/sdl-halsar-researchgruppen/
2014-09-11, 13:15
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan tänka mig att det är offentliga personer som kommer att granskas av rg och media. Att sprida information om en icke offentlig person som är ägnad att skapa missaktning kan vara fråga om förtal, det tror jag inte att rg och media kommer att syssla med.

Varför tänker du dig det? Man har ju redan hängt ut ett antal personer som inte är offentliga eller politiker.
2014-09-11, 13:16
Medlem
Wulfilas avatar
Om RG nu har eller inte har tillgång till Flashbacks databas är helt oväsentligt, detta är en väckarklocka med fördröjd snooze och det är dags att vakna!

Jag har hängt här sen det hette Flashback konferenser och har mycket att tacka FB för, hela mitt yrkesverksamma liv helt enkelt, utan FB hade jag antagligen bott kvar i Sverige och varit löneslav nu.

Har genom åren startat företag tillsammans med medlemmar som jag då inte ens hade träffat irl, fått tips och råd om allt från programmering till utlandsflytt, fått tårar i ögonen av någons livssituation, skrattat så jag fått magknip och några av de som idag är mina bästa vänner har jag träffat genom FB. De senaste åren har jag dock inte varit särskilt verksam här på FB, men FB har ändå en plats i mitt hjärta och bara tanken på att FB kan om inte försvinna men förlora sin "själ" gör mig smått förbannad.

FB faller om medlemmarna inte kan känna sig säkra.
Att enbart skylla på medlemmarna går inte, man måste anta att folk är idioter och använder "personliga" e-mailadresser, att FB sparar dem i klartext är ren idioti från FBs sida, opersonliga eller inte.
Hur man enkelt kan hasha dessa och samtidigt behålla funktionen för återställning av lösenord har redan beskrivits i tråden och hur man kan göra korsreferenser med en e-mailadress och varför det är så viktigt att de inte läcker ut har också redan avhandlats i tråden.

Inget är säkert, allt går att hacka men det ligger på FBs ansvar att göra det så svårt som möjligt och utifall en "läcka" sker att informationen är så oväsentlig som möjligt.
2014-09-11, 13:16
Medlem
gringo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
[/spoiler]

Det sjuka i hela det här är att de där personerna är inte majoriteten, de är i minoritet, de där är en ganska liten klick som fått en stor uppmärksamhet och massor med makt, den stora skaran i detta land är demokrati kramare, men undra fan om en inte börjar bli less på den med eftersom det inte finns någon myndighet som ser över och kan ingripa när maktpacket begår övergrepp, egenmäktigt förfarande och brott på andra vis.
Exempelvis Mattias Wåg i RG fotograferade Polisens ansikten vid ett torgmöte , jag filmade att han så gjorde när han upptäckte det fokuserad han kameran mot mig klev fram till mig och sa : Det är du som är (mitt namn) klockrent fast vi aldrig träffats eller att jag har något kändisskap utan bara är kartlagd av RG för att ha fel åsiker + medlem i SD...
Det är så dom arbetar i RG aka AFA Dokument www.piscatus.se Robban Aschbergs och Expos hejdukar
Senast redigerad av gringo1 2014-09-11 kl. 13:21.
2014-09-11, 13:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Men det har de ju redan gjort! Researchgruppen och media. Hängt ut vanliga privatpersoner.

Den mest kända är väl pensionären Jim Olsson. Dvs han blev känd efter att Expressen och Researchgruppen hängt ut honom.

Det finns inget som säger att de inte skulle göra samma sak igen. Om de kommer över Flashbacks databas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in