2014-09-10, 21:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Testservern är uppe?
Brukar alltid va nån som länkar när den kommer upp.

(FB) World of Tanks
Citera
2014-09-10, 22:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Brukar alltid va nån som länkar när den kommer upp.

Jodå, jag visste det och har den redan installerad. Jag skulle ha gjort sarkasmen lite tydligare bara.
Citera
2014-09-11, 08:20
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är många som vill ha Type 62. Det betyder att det är mycket fler mediums än vanligt och många av dessa är spelare som vanligtvis spelar mest heavys/TDs. Räkna med många desorinterade höns hela månaden

Finns ingen orsak att vilja ha en Type62.
Det är bokstavligt talat en WZ-131 som inte är topputrustad och som tjänar mer credits samt dessutom har tier7 LT MM.
Jag har en och den är knappast min roligaste tank.

Fast den ingår i min Type-samling.
Jag har 58, 59, 62 och 64, så det är bara 61-an som saknas.
Citera
2014-09-11, 08:22
Medlem
bambulansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
1500 matcher är ingenting, du håller fortfarande på att lära dig game mechanics. Däremot bör du akta dig för att gå framåt i tiersen för fort. *text*

Jodå jag vet vad sidescraping, cammo, osv är, det förefaller logiskt. Jag är så pass gammal att jag förstår mekaniken och tanken bakom det hela.

Vad jag däremot behöver "plugga" om man så vill är alla vagnars weakspots. Som det är nu så skjuter jag oftast lågt då de flesta vagnar är vekast där (sida). Alla små punkter som ammo-rack, prismor, luckor, bränsletank etc är ju också mål men känsligheten och möjligheten att ens träffa dessa skiljer ju stort mellan vagnarna och jag har dålig koll på var jag helst ska skjuta beroende på vilken vagn jag möter. Ska be att få köra några övningsmatcher i klanen för att öva detta.

Vad gäller tier så nötte jag alla mina vagnar från I-VI till elite-status innan jag började med nästa. Har aldrig grindat förbi någon vagn i trädet. Jag köpte dock tidigt en premium som hjälpt mig med credits och xp och fick ju då också en inblick i högre tier. Det var nog där mina stats rasade en aning så du har helt rätt i att man ska skynda långsamt. Backade tillbaka och nöter nu mest tier III-VI utom i pluton då jag väl hävdar mig och drar mitt lass även i högre tier. WG har ju ställt det så att man så fort som möjligt ska upp i tier för att det ska klirra i kassan.

Angående nybörjare som "förstör" spelet så kan jag relatera till mig själv. Ju mer jag spelade desto mer insåg jag hur otroligt komplext detta spel kan vara om man verkligen vill göra något bra av det. Jag flamsade mest runt lite hursom och tyckte att det kvittade var man stod på mapsen och så. Jo jag vart ju oftast utslagen först såklart men ryckte liksom på axlarna åt det, det var ju ändå bara ett spel. Nu är detta, som du nämner, en sanning med modifikation då jag fullt förstår frustrationen hos bättre spelare. Jag börjar känna av den själv..
Vad jag menade är ju att man måste ha perspektiv. WG kan ju om de vill stänga ner servrarna vilken dag som helst så man bör ju ha något annat att göra på sidan om wot liksom.
Dessa "flamsande tomater" kommer nog alltid att finnas i större eller mindre antal tror jag så man måste nog hitta ett personligt sätt att förhålla sig till dem. En del kommer att fatta som jag gjort, andra ledsnar på att vara kanonmat och avsluta kontot. Tills de gör det ska jag använda dem för att bättra på mina stats, så ser jag på det.

Kan i övrigt bara tacka för ett utförligt och konstruktivt svar!
Citera
2014-09-11, 10:30
Medlem
VagDags avatar
Citat:
E100an är galet kul, var min första tia, och jag sög verkligen i den till en början. Spelade sedan upp WR från 44% till 52% över ett par hundra matcher och jävlar vad kul jag hade. Snittdmg på 3,5k och en hel del matcher med 4-5k i dmg. Var dock beredd på att du kommer behöva skjuta en hel del guld, det finns inget mer frustrerande än att få en E100 på sitt lag som inte utnyttjar vagnens fulla potential genom att skjuta guld.

Det är väl det som är grejen med E100, man behöver skjuta guld för att den ska vara potent på slagfältet.

Sitter själv med E75, och har otaliga gånger suktat på E100, men har backat på köpet just för att de flesta säger att guld bumpor är ett måste.
Citera
2014-09-11, 10:31
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Det är väl det som är grejen med E100, man behöver skjuta guld för att den ska vara potent på slagfältet.

Sitter själv med E75, och har otaliga gånger suktat på E100, men har backat på köpet just för att de flesta säger att guld bumpor är ett måste.

skjut HE shells med 15 bössan det funkar också om man e halvsnål eller kass...
Citera
2014-09-11, 21:25
Medlem
bambulansens avatar
Måste göra ett inlägg då tråden hamnat under pokemon-tråden, wtf!?

Gick förövrigt skitkass idag så jag låter bli att spela mer. Hur f*n kan de tycka att en tier6 ska matchas mot t9? Hade inte ens en scout vänlig vagn.. Nåja, bättre lycka imorrn.
Citera
2014-09-11, 21:30
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Måste göra ett inlägg då tråden hamnat under pokemon-tråden, wtf!?

Gick förövrigt skitkass idag så jag låter bli att spela mer. Hur f*n kan de tycka att en tier6 ska matchas mot t9? Hade inte ens en scout vänlig vagn.. Nåja, bättre lycka imorrn.
T6 matchas inte mot T9 längre, så förmodligen satt du i en failplatoon eller så hade du scout mm. Vilken vagn spelade du?
Citera
2014-09-11, 21:31
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Hur f*n kan de tycka att en tier6 ska matchas mot t9? Hade inte ens en scout vänlig vagn..

Det kan den bara om den har scout MM eller om du plutonar med en tank som kan möta tier 9.
Citera
2014-09-11, 22:08
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
skjut HE shells med 15 bössan det funkar också om man e halvsnål eller kass...
det är ju bara PL som skjuter HE för dom inte har råd och kör standard konto
Citera
2014-09-11, 22:10
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag

min polare kör den helt utan guld, han är iofs en jäkel på RNG luck och träffar väldigt ofta dom weakspots och pennar med avg 235 pen

jag kör min med 100% heat ibland bara för att det kostar ingenting, kör en tier 8 premium efter och man har gått plus minus noll
Citera
2014-09-11, 22:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
T6 matchas inte mot T9 längre, så förmodligen satt du i en failplatoon eller så hade du scout mm. Vilken vagn spelade du?

men om man kör 3st i pluton med 6or så visst fan får man ett snäpp högre i MM då? Så har det varit förr iallafall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in