Citat:
Ursprungligen postat av
knypplarN
1500 matcher är ingenting, du håller fortfarande på att lära dig game mechanics. Däremot bör du akta dig för att gå framåt i tiersen för fort. *text*
Jodå jag vet vad sidescraping, cammo, osv är, det förefaller logiskt. Jag är så pass gammal att jag förstår mekaniken och tanken bakom det hela.
Vad jag däremot behöver "plugga" om man så vill är alla vagnars weakspots. Som det är nu så skjuter jag oftast lågt då de flesta vagnar är vekast där (sida). Alla små punkter som ammo-rack, prismor, luckor, bränsletank etc är ju också mål men känsligheten och möjligheten att ens träffa dessa skiljer ju stort mellan vagnarna och jag har dålig koll på var jag helst ska skjuta beroende på vilken vagn jag möter. Ska be att få köra några övningsmatcher i klanen för att öva detta.
Vad gäller tier så nötte jag alla mina vagnar från I-VI till elite-status innan jag började med nästa. Har aldrig grindat förbi någon vagn i trädet. Jag köpte dock tidigt en premium som hjälpt mig med credits och xp och fick ju då också en inblick i högre tier. Det var nog där mina stats rasade en aning så du har helt rätt i att man ska skynda långsamt. Backade tillbaka och nöter nu mest tier III-VI utom i pluton då jag väl hävdar mig och drar mitt lass även i högre tier. WG har ju ställt det så att man så fort som möjligt ska upp i tier för att det ska klirra i kassan.
Angående nybörjare som "förstör" spelet så kan jag relatera till mig själv. Ju mer jag spelade desto mer insåg jag hur otroligt komplext detta spel kan vara om man verkligen vill göra något bra av det. Jag flamsade mest runt lite hursom och tyckte att det kvittade var man stod på mapsen och så. Jo jag vart ju oftast utslagen först såklart men ryckte liksom på axlarna åt det, det var ju ändå bara ett spel. Nu är detta, som du nämner, en sanning med modifikation då jag fullt förstår frustrationen hos bättre spelare. Jag börjar känna av den själv..
Vad jag menade är ju att man måste ha perspektiv. WG kan ju om de vill stänga ner servrarna vilken dag som helst så man bör ju ha något annat att göra på sidan om wot liksom.

Dessa "flamsande tomater" kommer nog alltid att finnas i större eller mindre antal tror jag så man måste nog hitta ett personligt sätt att förhålla sig till dem. En del kommer att fatta som jag gjort, andra ledsnar på att vara kanonmat och avsluta kontot. Tills de gör det ska jag använda dem för att bättra på mina stats, så ser jag på det.
Kan i övrigt bara tacka för ett utförligt och konstruktivt svar!