2014-09-11, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
RF är AFA.
Nja. Det är väl inte riktigt samma organisation?
Citera
2014-09-11, 07:48
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Nja. Det är väl inte riktigt samma organisation?

RF är gamla AFA-doku som byt namn och böjt upp röven för den tredje statsmakten.
Citera
2014-09-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
RF är gamla AFA-doku som byt namn och böjt upp röven för den tredje statsmakten.

Du menar RG som i researchgruppen och inte RF som i revolutionära fronten va?
Citera
2014-09-11, 08:49
Medlem
Månsans avatar
1000 inlägg är synliga för utomstående. Om alla som nu är jätterädda snabbt skriver 1000 inlägg utan "muslimjävel", "Reinfeldt är en äcklig cirkusneger", "somalier borde skjutas" och "jag har sex med grannens femåring" så blir plötsligt allas synliga inläggshistorik helt harmlös.

Eller tänker jag fel? Är det inte väldigt krångligt att hitta inlägg som någon skrev för flera tusen inlägg sedan?

.
Citera
2014-09-11, 08:52
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
1000 inlägg är synliga för utomstående. Om alla som nu är jätterädda snabbt skriver 1000 inlägg utan "muslimjävel", "Reinfeldt är en äcklig cirkusneger", "somalier borde skjutas" och "jag har sex med grannens femåring" så blir plötsligt allas synliga inläggshistorik helt harmlös.

Eller tänker jag fel? Är det inte väldigt krångligt att hitta inlägg som någon skrev för flera tusen inlägg sedan?

.
Du kan ju enkelt begränsa sökningen till oilka delforum (så du får dina 1000 senaste inlägg i varje delforum), men hänger du enbart i ett så blir det knepigt att söka genom varje tråd för att hitta dina inlägg.
Citera
2014-09-11, 08:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Du kan ju enkelt begränsa sökningen till oilka delforum (så du får dina 1000 senaste inlägg i varje delforum), men hänger du enbart i ett så blir det knepigt att söka genom varje tråd för att hitta dina inlägg.

Hur då? Det kan man väl inte???

Om det är som du säger borde man väl kunna ändra den funktionen som en säkerhetsåtgärd mot snokare?

EDIT. Jo, jag fattar. Jag testade nu, det stämmer. Man kan också söka på besvärande ord i inläggen. Jag har exempelvis skrivit ordet "neger" 22 gånger i delforumet Integration och invandring.

.
Senast redigerad av Månsan 2014-09-11 kl. 09:06.
Citera
2014-09-11, 08:58
Medlem
[SIC]s avatar
Jaha då är det bekräftat än en gång att åsiktsfrihet på internet är en dröm glömd sedan länge...

Kan inte alla extremister samlas och göra slut på varann så vi andra kan få ha ett öppet internet?

Fast nu är jag inte politiskt aktiv utan en dödsknarkare/skattebetalare/datanörd, kanske borde dom göra nåt åt mig med när/om dom går igen db:n?

Åsiktregistrering påminner mig om nåt men kan inte riktigt sätta fingret på det?
Citera
2014-09-11, 10:04
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

.

Går ju dock att använda andra sökmotorer, typ google.
Borde gå att fixa hyffsat effentiva söksträngar om det är en specifik användare man är intresserad av.
Citera
2014-09-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
En mycket stor mängd inlägg på FB skulle fällas vid åtal i domstol om de uttalades offentligt av spårbar person. En stor del utgör således kränkningsbrott men de är brott som är för svåra att spåra och utreda för tillfället. I den amerikanska konstitutionen, världens ledande yttrandefrihetsintressenter, har man dessutom begreppet "fighting words" för yttranden som inte får rättsligt skydd som endast är provocerande och som inte tillför debatten något av vikt. Yttrandefrihet har aldrig ansetts ha innehållet att det ska skydda brottshandlingar. Mycket märkligt argument.

Det skulle de väl inte?
Det man skriver på Flashback skriver man väl på en amerikansk plattform. Så "brottet" begås väl i USA? Inte kan väl jag bli åtalad i Sverige för något jag gjort i USA om gärningen inte är olaglig i USA?
Citera
2014-09-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 85f1.8
Det skulle de väl inte?
Det man skriver på Flashback skriver man väl på en amerikansk plattform. Så "brottet" begås väl i USA? Inte kan väl jag bli åtalad i Sverige för något jag gjort i USA om gärningen inte är olaglig i USA?

Klart de skulle om offret anmälde. Det räcker med att du är i sverige. BrB 5 kap
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 10:39.
Citera
2014-09-11, 10:54
Bannlyst
"Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas"

Är inte det uppvigling till brott?
Citera
2014-09-11, 11:13
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
"Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas"

Är inte det uppvigling till brott?

Nej, det står t.ex. Admin fritt att sälja den. Det är inget brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in