Citat:
Ursprungligen postat av
StenSaxPause
Eu-domar där journalister döms för brott mot paragrafen... varför snackar du om saker du uppenbarligen inte förstår dig på?
Konventionen gäller i förhållandet stat - enskilda och ingenting annat. Enskilda som inte "lyder under " konventionen kan givetvis inte dömas för brott mot den.
Eu-domstolen har för övrigt inte mycket med konventionen att göra. Det är Europadomstolen som har till uppgift att beivra överträdelser....
Lika påläst och kunnig som en typisk Sverigedemokrat. Ändå ser man anhängare här på Flashback som på fullaste allvar tror att SD skulle gynnas av någon form av kunskapsprovskrav för att få rösta.
Jag var otydlig. Har för mig det var EU mot UK eller om det var Spanien. Får väl leta upp domen. Minns det handlade om två journalister. Ja. Det blir staten som döms. Följden blir att man måste se över lagstiftningen och hur man ser på utgivarbevis och journlistiken i Sverige. Det är en tidsfråga enligt vissa experter. Och jag menade Europadomstolen. Behöver inte märka ord.
Sen behöver du inte vara så jäkla otrevlig, och vad jag kommer rösta på i detta val säger inget om vad jag kommer rösta i nästa val. Jag röstar på frågor som är viktiga för min, mina nära och Sveriges framtid. Jag är inte väggfast i mitt val. Sverige förändras, politiken förändras och då får man ta ställning inför varje val hur man skall rösta.
Just nu finns det bara ett val om man inte vill köra Sverige i botten.