2014-09-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Men vad kul att du har rent mjöl i påsen. Du kan ju gotta dig över det medan dina medmänniskor slängs under tåget.

Aschberg har som sagt tillgång till Piscatus där han är styrelseordförande, de övervakar allt de kommer åt och samkör uppgifter för att kartlägga dissidenter/nationalister:

Det har jag nog inte, rent mjöl alltså. De har dock tillgång till många "nyttiga idioter". Menar du att så inte är fallet?
2014-09-11, 00:05
Medlem
Hegamons avatar
Research Gruppen - ”för att vi kan” men gör det då era pajasar!

Det är troligt att RG kommit över ett antal användarnamn med tillhörande mejladresser. De vill sätta åt makthavare och anonyma näthatare. Alla dagstidningar är inte intresserade av att publicera detta, vilka tidningar vill hålla i yxan? RG vill att yxan ska gå men vill någon hålla i yxan? Jag är skeptisk.

De tidningar som eventuellt väljer att publicera Flashbacks användare och personuppgifter sätter sitt rykte på spel och kommer med säkerhet ses som mycket antidemokratiska. Jag är skeptiskt till att tidningarna idag vill svärta ner sitt redan solkiga rykte.

Att tidningarna skulle publicera användarnamn och personuppgifter på ”vanlisar” från Flashback finner jag osannolik. RG är som att ett gäng småglin som fått tillgång till en bazooka de inte riktigt vet hur den ska användas. Vi har ett ytterst känsligt debattklimat, integriteten och yttrandefriheten på nätet är en viktig fråga för väldig många – därför kommer motståndet kring nedskärningar gällande yttrandefriheten bli enorma vid allt för stora outningar.

Outningar föder rädsla, som föder hat och vid röjandet av privatpersoner som anses ”näthata” kommer journalisterna bli objektet för detta hat. Vill journalisterna vara objekt för detta hat? Nix, det tror jag inte på. RG är ute på hal is och jag tror eventuella publiceringar kommer vara början till slutet för RG som organisation.
Senast redigerad av Hegamon 2014-09-11 kl. 00:35.
2014-09-11, 00:05
Medlem
Klingzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback delar inte databasen med någon.
Vi har egna servrar, delar ingenting med någon.
Vi lägger ner enormt mycket tid på säkerheten, så när någon påstår att de kommit över uppgifter om användarna på forumet, så tar vi detta på största allvar.

Det finns inget som tyder på att Researchgruppen har tillgång till någon databas. Medierna som skrivit om detta har inte heller fått några som helst bevis. Vi har uppmanat RG att kontakta oss med exempel som som bevisar att de har en databas. Men det tiger.

admin

Tack det lugnade =) Litar fullt ut och älskar denna sida, länge leve flashback!!!
2014-09-11, 00:06
Medlem
Norska Dagbladet skriver om det:
Citat:
Hackingen står i kontrast med deres tidligere arbeid, som da de hjalp avisa Expressen grave fram avsløringer som at en fylkesleder og vara til sentralstyret forsvarte Anders Behring Breivik og håpet at sultestreikende asylbarn sultet i hjel.

Expressen og Researchgruppen kartla 6 200 kontoer nettsider som Exponerat, Avpixlat og Fria Tider. For det vant de «Guldspaden» i Sveirge, for å ha avslørt netthets.
http://m.db.no/2014/09/10/nyheter/netthat/netthets/nettroll/flashback/35222593/?www=1
2014-09-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
"Oss på flashback" involverar väl alla med ett namn på siten. Och det tror jag inte, det jag menar är att det aldrig skulle fungera att dra på sig en offerskjorta då flashback för resterande Sverige bara är "Det där konstiga forumet med all gore" om du frågar gemene man. Ingen gillar en Flashbackare förutom en flashbackare.

Jag försökte inte heller dra på mig något. Alls.
2014-09-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Norska Dagbladet skriver om det:

http://m.db.no/2014/09/10/nyheter/netthat/netthets/nettroll/flashback/35222593/?www=1

eeeh 6 år?
"Det skriver Svensk Dagens Media .

- Ja, vi har det. Vi har haft den i sex år, ungefär. Vi fick det från olika håll via e-post. Vi har informationen till några hundra tusen konton webbplats bekräftar Martin Fredriksson till Nyheter24."
2014-09-11, 00:09
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValtraT190
För många andra som håller till i skummare delar kan nog självmord vara en utväg.

Sluta fjanta dig för helvete, det är aldrig en utväg. Jävla idioti sådant snack. Det är en permanent lösning på ett tillfälligt problem.
2014-09-11, 00:09
Medlem
AndraSorterings avatar
Aftonbladet hade en omröstning i förbindelse med artikeln på länken nedanför, där man frågade om läsarna tyckte det var rimligt att man kan skriva anonymt på nätet. Fördelningen var 65-35 (vill jag minnas) för rätten att kunna skriva anonymt när jag la min röst vid sextiden, men nu har dom tagit bort den....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19511857.ab
2014-09-11, 00:10
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Outade.

Ah tackar. Ett mer bekant ord.
2014-09-11, 00:11
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Hade RG haft nått, hade det suttit på löpsedlarna på AB och Exp.
Sådan info skulle dom INTE sitta o trycka på och lägg ut 1 dag innan valet,det skulle matas ut och hängas ut på löpande band för att sabotera så mycket som möjligt.

Det här är endast för att bromsa upp Flashback sådär 3 dagar före valet!

Och RG får gärna börja göra hembesök hos flashbackare, finns nog betydligt farligare människor här än av det som skrapades fram från Disqus.

Åker dom knackar på hos random pundare med psykiska problem från flashback så kommer vänstern att behöva dom miljarderna som fattas hos sjukvården ganska fort

Troligen är väl de RG är ute efter på FB i många fall samma personer som de redan hittat på Disqus och Avpixlat. Kanske med saftigare inlägg eftersom det är högre i tak här.
2014-09-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Sluta fjanta dig för helvete, det är aldrig en utväg. Jävla idioti sådant snack. Det är en permanent lösning på ett tillfälligt problem.

att bli outade för dessa grupper är verkligen inte en tillfälligt problem... Även om du ber om förlåtelse, bönar och ber så kommer du alltid ha ögon på dig bara för du sagt något skit en gång i ditt liv. Nu försvarar jag inte att självmord är rätt lösning men du fattar(förhoppningsvis :P).
2014-09-11, 00:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlash85
eeeh 6 år?
"Det skriver Svensk Dagens Media .

- Ja, vi har det. Vi har haft den i sex år, ungefär. Vi fick det från olika håll via e-post. Vi har informationen till några hundra tusen konton webbplats bekräftar Martin Fredriksson till Nyheter24."

Förmodligen är det väl någon som blandat ihop månader och år med tanke på att de tidigare nämnde att de haft den ett halvår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in