2014-09-10, 22:51
Medlem
Jag själv har reggat en hotmailadress till kontot som jag aldrig öppnat, än mindre skickat något mail ifrån. Hotmailen avslöjar inget i mitt namn. Kan inte se hur man skulle kunna identifieras. Men nu talas det t ex om en identitet på nätverkskortet som kan avslöja en. Är det möjligt? En gång i tiden var jag tvungen att ange en kod för att bli medlem. Den koden skickades till min mobil som jag var tvungen att ange. Kan det vara den vägen? Dom är duktiga dom här Researchgruppen men jag tycker dom lägger sig i vad som inte angår dem. Varför vill de avslöja anonymitet och åsikter? Gillar de inte yttrandefrihet? Vissa hatar pensionärer, vissa hatar muslimer, vissa hatar Djurgården, en och annan kanske hatar mig. Världen är full av åsikter. Ingen har sagt att yttrandefrihet ska vara en smekning. Jag ser inte problemet
2014-09-10, 22:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
det blir ju lite lustigt om de kommer över uppgifter om pedofila förbrytare, men istället väljer att hänga ut sd:are som uttrycker sig som idioter på nätet.

Det finns folk som har erkänt ganska grova och vidriga brott på Flashback.

Men i Researchgruppens hjärnor så är det ett ännu större brott att älska sitt land.
2014-09-10, 22:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyheterIdag
Eftersom det numera tycks vara helt okej att tillskansa sig sådant människor skriver i skydd av anonymitet har vi tänkt publicera sådant som slår mot mediefolk bland annat.

Vi jobbar just nu på 12000 tipsmail skickade till politiskt inkorrekt, som vi har. För den som vill veta mer om hur, var, varför etc finns en text här: http://nyheteridag.se/sa-kommer-skiten-traffa-flakten/

Med lite medieskandaler kanske man kan väcka liv i debatten om rätten till anonymitet på nätet. Den behövs.

/Chang

Jag förstår förvisso resonemanget, men kommer ni exempelvis även hänga ut mediefolk som aldrig gjort sig kända för annat än artiklar om senaste matchen mellan Bjuv IF och Torslanda BK och liknande saker?
2014-09-10, 22:53
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Frågan är hur RG och EXPO kan få statliga medel?? Hur fan kan Expressen få presstöd efter detta?

Skulle FBare börjar avslöjas, då tycker jag att det är fritt fram för flashback att betala med samma mynt, avslöja användare från Expressen, Aftonbladet, EXPO, RG m.m.
2014-09-10, 22:54
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
det blir ju lite lustigt om de kommer över uppgifter om pedofila förbrytare, men istället väljer att hänga ut sd:are som uttrycker sig som idioter på nätet.

Inget av det bekymrar mig avsevärt. Däremot tycker hag synd om användarna i Psykologi och ex Drogrehabilitering. Stämmer uppgifterna om att databasen hackats faller ett enormt ansvar på Researchgruppen att hantera materialet med klokskap.
2014-09-10, 22:54
Medlem
Av twitterflödet att döma har tydligen så gott som hela världen inklusive både researchgruppen och magasinet neo tillgång till flashbacks användaruppgifter... med andra ord så är detta antingen rent skitsnack eller så har dessa uppgifter cirkulerat bra länge.

Nåväl, jag står alltid för vad jag skriver (både på detta konto och på högst hypotetiska äldre konton ) så mig påverkar det inte hur som; likväl är det rätt obehagligt med tanke på att de som bedriver denna verksamhet själva i flera fall är våldsverkare.
2014-09-10, 22:56
Medlem
Bodickers avatar
Jag ser inte heller var intresset skulle ligga i att leta upp småknattar som skriver fula ord. Det är väl snarare politiker man vill åt, som skriver rasistiska saker. Eller personer med makt och inflytande. Ger man sig på den vanliga arbetaren så är det Korea-fasoner. Det är det ju lite ändå, men ja
2014-09-10, 22:56
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pspsps
Är det FreeBSD MD5-hashar på bilen http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389?
Är lite trött, men räknar man tecken på de olika hascharna så varierar de väl? Någon som har piggare ögon och orkar räkna tecken eller känner igen hashformatet?
De uppgifterna är redan dementerade. (FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
2014-09-10, 22:57
Medlem
Drdeoos avatar
Vad ska man vara "rädd" för?
Vad kan komma fram? Är det email till kontot som dom har?
2014-09-10, 22:58
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag förstår förvisso resonemanget, men kommer ni exempelvis även hänga ut mediefolk som aldrig gjort sig kända för annat än artiklar om senaste matchen mellan Bjuv IF och Torslanda BK och liknande saker?

Skitsamma egentligen. Får journalisterna ett tryck från hela kåren så tänker dom om.
2014-09-10, 22:58
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Vad ska man vara "rädd" för?
Vad kan komma fram? Är det email till kontot som dom har?
De påstår det, ja.
2014-09-10, 22:59
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Kan inte nog poängtera vikten av att inte tystna.

Det är inte brottsligt att skriva vad man tycker. Även om Researchgruppen med benäget bistånd från jounarlister och politiker, vill få oss att tro det.

Researchgruppen är samma slags personer som förr släpade folk till skampålen, samma slags folk som förr satte folk i stock framför kyrkan. Samma patrask är de. Samma maktens handgågne män är de vad de än själva påstår.

Så tystna inte. Låt inte Researchgruppen sätta agendan. Än får man fortfarande skriva vad man vill så att andra kan läsa det. Gud vet hur länge till, med tanke på jounralislters och politikers förkärlek för agendan.

Så tystna inte, snälla kära näthatare och andra flashbackare. Tystna inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in