2014-09-10, 22:35
Medlem
Bladderblads avatar
Kan vara ett sätt att dämpa skriverierna från annars duktiga och roliga skribenter (t ex Golonka) inför valet. Det har sagts innan, men det tål att sägas igen.

De flesta här har skrivit märkliga saker om det ena och det andra, såväl som fört normala diskussioner och om inte annat så skapar väl dessa uthängargrupper som RG och Expo i längden stora problem för sig själva med tanke på det höga antalet skribenter de indirekt hotar?

Man riskerar familj och arbete. Blir man av med detta så händer i 9999 fall av 10000 ingenting eftersom vi bor i passiviserade och pacificerade Sverige. Men här har har just tiotusentals personer samlats... så den där eller de sista personerna som gör slag i saken blir ju ett stort problem för inblandade individer.

Är de [RG] helt okänsliga för att bli uthängda själva, alltså uthängda på grunderna av "fysiska åtgärder" från vissa flashbackdebattörer som känner sig hotade? Personerna bakom RG är ju iofs skyddade av etablissemanget men priset de betalar är ju att de är mindre anonyma än skribenter här...

Det hela kan mycket väl vara ett sätt att, åter, försöka dämpa det fria ordet inför vad man uppfattar som ett viktigt val. Kan vara.
2014-09-10, 22:35
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Jaså? Nu vet jag inte var du står politiskt, men du får gärna förklara hur du tänker? Jag menar mitt påstående är ju tydligen unikt efterblivit så då kan du väl kunna lite mer än en kort intetsägande mening på det. Eller hur?

Varför är det efterblivet att tycka att rakryggade nationalister ska leva som de lär och stå för sin åsikt? Detta är dock en fråga om personliga principer och inget någon ska tvingas till att bli avslöjade som av kräk som de i Researchgruppen.

Ingen ska avkrävas ett politiskt ställningstagande inför allmänheten, oavsett var du eller jag står i någon fråga, det är min grundregel inom politik.
2014-09-10, 22:36
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Så länge man inte har en email - förnamn.efternamn@skatteverket.se så är det ju ganska säkert att det bara är löjligt avslöjande.

Du underskattar dom kraftigt! De fick med enkelthet reda på min adress, personnr genom min email som inte har vare sig mitt för eller efternamn. De samarbetar med företag så som Bisnode och Bonnier. Har du någon gång beställt en bok med samma email = dom vet vart du bor.
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Får hoppas att det är så.

Men Researchgruppen är trots allt heltidsanställda våldsvänstermänniskor med uppgift att trakassera folk. Han som sysslar med att hacka är erkänt intelligent och de har antagligen gått igenom trovärdigheten i uppgifterna innan de går ut och skryter på twitter.

Vem av dem är det?
Senast redigerad av infidel 2014-09-10 kl. 22:49.
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
Jag tror researchgruppen har många av oss hängandes i en liten skör tråd. Kanske dags att kontakta dem självmant och erbjuda pengar/tjänster? Vilka är era planer?
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Jag är också beredd att göra "oresonliga" saker om saker kommer ut mot min vilja. Tror inte vi är ensamma.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=O2JEvQUQIU0#t=46

Just nu fokuserar Researchgruppen (fd AFA Dokumentation, en del av AFA-nätverket) på invandringskritiker. Eftersom SD ser ut att sitta i riksdagen nästa val, och till och med dubbla sina mandat, så är det SD som man vill sänka, både före och efter valet. Överskottsinformation om olika nazister släpper Researchgruppen via sina anonyma bloggar.

Så långt är problematiken och risken inte särskilt stor för de som inte faller in inom kategorierna politiskt aktiv sverigedemokrat, nazist eller kändis (tex makthavare) som skrivit invandringskritiska åsikter. Det alla andra bör fråga sig är, vad händer med materialet i framtiden? I framtiden kanske du som läser det här är en makthavare inom staten eller företagsvärlden, kanske kommer du engagera dig politiskt i ett parti. Kanske kommer du ha det bra ställt eller har något som någon är intresserad av? Ställ dig frågan, vad är risken att du blir utpressad i framtiden, kanske inte av Researchgruppens huvudmän men av någon som fått tag på deras material?

Den långsiktiga lösningen är att rösta på ett parti som vill lagstifta mot enorma databaser över oliktänkande. Det kommer förvisso inte hindra organisationer som Expo och Researchgruppen men det kommer tvinga dem att bli mycket försiktigare.
Senast redigerad av GinaCaranoFan 2014-09-10 kl. 22:42.
2014-09-10, 22:37
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Minns att en journalist på en tidning för teknik och datorer gick ut för några månader sen i en krönika med att han skrev sexistiskt på flashback som tonåring. Möjligheten finns att RH har konton av fb medlemmar, varnat journalister och andra inom media dem stött på. Ska bli intressant att följa utvecklingen Fy fan vad jag hatar Nordkorea. ursäkta mig, Sverige I mean.
Senast redigerad av UsamaBinNorrland 2014-09-10 kl. 22:43.
2014-09-10, 22:37
Medlem
Bodickers avatar
Om de har den här informationen. Vad kan de göra med den? Kan de även hacka andra delar där man har sin mail eller kommer de att kontakta alla i ens familj å vänner genom facebook eller?
2014-09-10, 22:40
Medlem
Mad monks avatar
Tja, det här visste man ju skulle hända förr eller senare, ser fram emot AFA:s horder.
Medlem
Över 120 000 visningar för den här tråden på bara 6 timmar. Måste väl ändå vara något slags rekord?

Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Om de har den här informationen. Vad kan de göra med den? Kan de även hacka andra delar där man har sin mail eller kommer de att kontakta alla i ens familj å vänner genom facebook eller?
Föreställ dig ett nytt Lexbase där alla Flashbackare hängs ut. Bara fantasin som sätter gränser.
Senast redigerad av Kaymano 2014-09-10 kl. 22:43.
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:

De kommer kunna köra med utpressning, då Researchgruppen med EXPO är en vänsterextrem grupp så skulle det inte förvåna mig, nu får de pengar av oss skattebetalare via staten.
2014-09-10, 22:42
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:

De säljer den vidare till våldsvänstern ifall du är en politisk motståndare så får du trevliga hembesök, alternativt blir du en del utav en trevlig uthängning i någon utav kvällsblaskorna, alltså ditt ansikte och det värsta du har skrivit kommer stå i mittuppslaget på tidningen, utan att du kan få försvara ditt uttalande.

Det är väl trevligt?
2014-09-10, 22:42
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:

Dom samarbetar med företag (Bonnier) och även med Bisnode (kreditupplysning), så de kan ta reda på vem du är om te.x beställt något med samma email. Bisnode kan te.x neka att du får handla via faktura när du köper på nätet. De kan dela ut känsliga uppgifter till din arbetsgivare osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in