2014-09-10, 21:49
Medlem
Jag anser att hela FBs måste raderas om info läcker. Jag kommer att avsluta mitt skrivande från detta konto, anonymt, visst, men med resurser och lite pusselläggande så...

Om det inte görs så har man inte respekt för oss som blir utsatta, from nu är FB ett forum där man talar väldigt mjukt och PK. Fritt men mjukt och PK. Jag lider redan av paranoia som är verklighetsbaserad då Poliser givet sig på mig på icke-anonyma forum och hotat att straffa mig om de möter mig i tjänst. Då slutade jag med icke anonyma forum. Och nu är jag väl känd här, så adjö.
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Därför att har man en mail adress kopplat till flera andra sidor & en jornalist börjar gräva är de bara en tidsfråga.. Dock skrev dom att dom jag mest intresserade av eventuella politiker etc. Allt hat mot SD då framförallt. Jag klara mig. haha.
Men alltså vad menas att man börjar gräva, medlemsförteckningar är inget offentligt, inte så att man studsar in på kontoret presenterar sig och får alla uppgifter.

Och även om dom har mailet, så what, dom kan inte direkt ringa mocrosoft för att kolla vem mailet tillhör, lite vilse i detta är jag
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urady
Om det visar sig vara sant, vad tror ni kommer hända härnäst?
Folk inom RG kommer få det hett om öronen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Alltså jag förstår inte en sak "flashback databas knäckt" jaha?
Nu minns jag inte riktigt men även om det skulle vara sant så skrev man väl inga namn vid reg, så allt dom kan få är epostadress och jag antar att folk inte använder sig av sina personliga typ peter.svensson1985@hotmail.com när man reggar sig på diverse lösa forum?
Så även om detta stämmer så har dom fortfarande inte ett smack att komma med, varför är det mediastorm över detta ?
Som utvecklare kan jag berätta att det är ett enormt antal som registrerar sig med sin "vanliga" mail, och det är inga som helst svårigheter att hitta identiteten för majoriteten av användarna på random sida.

Har/har haft tillgång ofantligt många icke-läckta databaser som stödjer detta.
2014-09-10, 21:50
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
att inte nått har läckt under alla år ser jag ändå som nått slags mirakel..

Man måste även tänka på vilka pengar Expo/Aschberg säkerligen ger för något sådant. Det handlar säkerligen om tiotals miljoner (småpengar för Aschberg) de skulle vara villig att ge.

Skulle inte förvåna mig om det skulle vara sådana summor att to.m de / den som har hand om Flashback lockas att läcka för de pengarna. Precis alla människor går att köpa, tyvärr.
2014-09-10, 21:50
Medlem
docktorhexs avatar
tur man surfar på grannens trådlösa wifi
2014-09-10, 21:51
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urady
http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389
Ta det i sitt sammanhang, det är en fejkad lista från årsskiftet 2012-2013:
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
2014-09-10, 21:52
Medlem
KuKluxKlans avatar
Finns inte ens chans i helvete att de har några uppgifter som kan användas i deras sjuka syfte. Då hade det garanterat kommit fram uppgifter om SD-människor som skrivit om negrer och annat löst folk i god tid före valet.

Ni kan vara lugna.
2014-09-10, 21:53
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
tur man surfar på grannens trådlösa wifi

Tur man surfar via vpn och server i en annan del av Svedala.
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Som utvecklare kan jag berätta att det är ett enormt antal som registrerar sig med sin "vanliga" mail, och det är inga som helst svårigheter att hitta identiteten för majoriteten av användarna på random sida.

Har/har haft tillgång ofantligt många icke-läckta databaser som stödjer detta.
Folk är mer korkat än jag trodde, nåja , jag ska inte snacka, jag har reggat mig med mitt riktiga, visserligen var det mitt första så inget presentabelt men okey, jag ska inte snacka.
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouMercenary
Om man skulle byta epostadress i kontrollpanelen, sitter den gamla kvar i databasen då?
Annars så kunde ju dem som vill skydda sin anonymitet bara skapa en ny epost & chillaxa, eller?
(Under förutsättningen att RG inte fått tag i någon information denna gången.)

Förmodligen så finns det inte några spår kvar av din gamla adress i sådana fall nej, men som du själv skriver så är det ju lite försent med sådana åtgärder den här gången, om de nu faktiskt kommit över en databas. Hur som helst så skadar det ju aldrig att gardera sig för framtida hack.
2014-09-10, 21:54
Medlem
Ingenting kommer hända. Det här känns mer som en markering från deras sida, och oavsett så kan dom inte göra speciellt mycket.

Istället för att göra sig besväret att gå igenom hela listan dom har och leta efter personer som skrivit något rasistiskt (antar att det är det dom är ute efter?) och sen matcha det med en email-adress som dom återigen måste matcha med en person verkar skitkrångligt för deras del. Lättare isåfall att bara gå in på valfri random "rasistisk" sida på facebook och hugga på dom istället?

Sen förstår jag själva principen och håller med många här som är upprörda, förstår inte varför en viss person eller organisation anser sig ha rätten att ta anonymiteten från folk, oavsett åsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in