2014-09-10, 20:08
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickerintekaffe
Jävla idioter. Flashback är ju rena skattkistan för polisen för att få information från allmänheten om diverse brott. Nu kommer många fly sajten och framtida eventuell viktig information kommer inte komma till ytan.

Jag tror det får motsatt effekt.
Den typ av folk som använder Flashback, är jävligt trötta på etablissemanget och RGs agerande lär snarast få motsatt effekt. Det är dessutom inte precis komplicerat att registrera sig med en skräpmejl som inte avslöjar dina personliga detaljer.
2014-09-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Expressen ägs av Bonnier och Aschbergs släkt var med och finansierade ryska revolutionen... Så ja, dom har makt och inflytande.

Inte ens Secret Service som skyddar Obama påstår att det är omöjligt att döda honom. Vill någon verkligen göra det så är det jävligt svårt att stoppa helt enkelt. Att ta sig förbi Aschberg och Expressens borde i jämförelse vara ganska så enkelt eller?
2014-09-10, 20:09
Medlem
Nu är det kokta fläsket stekt när man hittar ekeroth et al uttrycka mycket grova åsikter på FB
2014-09-10, 20:10
Medlem
Vad i helvete.

Jag har skickat PM till admin då jag misstänkte att detta skulle ske tidigare för 1 vecka sedan. Har inte ens fått svar.

När man skickar även mail till flashback så får man inget svar heller.

Suck.,
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Så det är Aschberg och Expressen man ska anlita om man vill ha livvaktsskydd? Har man dessa mäktiga krafter bakom sig så kan inget hända. Intressanta idéer. Kanske borde statsministerns livvaktsskydd lämnas över till Expressen också så inget tragiskt händer.

Om någon skulle vilja ha ihjäl Fredriksson finns det självklart inget varken Aschberg eller Expressen kan göra åt saken fattar du väl?

Du missuppfattade min poäng och bortsåg från min brasklapp om att RG främst vill åt politiska motståndare. Vi lämnar det så.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag har personligen mycket svårt att tro att Researchgruppen har tillgång till någon databas.

Är det inte väl naivt att tro att de skulle bluffa om det här? De tillintetgör ju fullständigt sin trovärdighet om de ljuger. Det är svårt att tro att de skulle skryta om att de har databasen i tidningar som DN och SvD om det inte stämde.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Av det som framkommit än så länge, så finns det inget som tyder på att RG skulle ha Flashbacks databas. Ifall så var fallet, skulle vi givetvis berätta om det. Det är trots allt ganska enkelt att kontrollera, och skulle vi förneka det (och de har databasen) så kan RG enkelt motbesvisa detta.

På vilket sätt är det lätt för dig att kontrollera om databasen är på vift?
Senast redigerad av Dulcian 2014-09-10 kl. 20:13.
Medlem
Emma18s avatar
Som har nämnts tidigare är det för sent att byta email. Däremot kan det fortfarande hjälpa att ta bort sina inkriminerande poster. Om vi spekulerar att någon har fått tag på databasen så finns det i princip två sätt att använda den:

1. Kolla efter folk som uttrycker sig rasistiskt eller kränkande och kolla om du kan identifiera dem med hjälp av emailadressen.

2. Matcha emailadresser med kända adresser till kändisar/politiker osv, och kolla om de har skrivit nåt av intresse.

Båda dessa metoder kräver att man har tillgång till posterna på forumet. Dock finns såklart en möjlighet att de redan har sparat ner en dump av hela forumet för att matcha inlägg med sina listor.
2014-09-10, 20:11
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Nu är det kokta fläsket stekt när man hittar ekeroth et al uttrycka mycket grova åsikter på FB
Men SDs partisekreterare Björn Söder blir nog glad. Han har ju tidigare tackat RG.

Citat:
"Det är positivt att vi nu har bättre kännedom om dessa kandidaters förehavanden, så att personer vars åsikter inte passar i vårt parti kan avpolletteras. Vi beklagar dock att uppgifterna inte presenterats tidigare. Varför Expressen och deras partners i vänsterextrema Researchgruppen valt att inte presentera dessa uppgifter förrän veckan innan valet kan endast de svara på."
Medlem
Ducken11s avatar
Det är väl bara att möta dom i ett redigt ryskt roulette scenario.

Häng ut RGs samtliga medarbetare med namn o adress och se ifall de svarar med att göra likadant?
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushmush
Vad i helvete.

Jag har skickat PM till admin då jag misstänkte att detta skulle ske tidigare för 1 vecka sedan. Har inte ens fått svar.

När man skickar även mail till flashback så får man inget svar heller.

Suck.,

Varför misstänkte du det?
Medlem
Låt detta vara en läxa att aldrig registrera sig på forum och liknande med sin vanliga mail. Skapa en skräpmail från exempelvis hotmail eller använd en mail som försvinner 10 minuter eller en timme efter den skapades.
https://10minutemail.net/?lang=sv
http://alternativeto.net/software/guerrilla-mail/
Medlem
ThordOlavssons avatar
Det finns tre möjligheter.

1) De har databasen
2) De tror sig ha databasen
3) De bluffar om att de har databasen

1) De har databasen
Om de har databasen men inte använt sig av den så är det lite märkligt. Målsättningen måste vara att bränna allt krut fram till valdagen annars blir krutet spillt. Teoretiskt skulle de kunna ha sparat på databasen i hopp om att bevisa att förstenamnet på partiet X i Stockholm har skrivit rashets så sent som idag. Dvs mjölka inte för tidigt, men då ser vi det som sagt senast på söndag. Men söndag är givetvis en dum dag med tanke på förhandsröstning... Man ligger inte till sista minut på sprängstoff så detta alternativ faller i trovärdighet kraftigt för varje dag innan söndag.

Det kan dock även vara så att de har databasen men inte kan bevisa att den är äkta. Det tror jag dock mindre på. De borde ju kunna leta upp någon av sina bekanta och sedan i förtroende testa användarnamn och lösenord.

2) De tror sig ha databasen.
Personligen tror jag på detta alternativ. Skäl till det är att de inte vet hur gammal databasen är. 1 till 2 år är ett vitt spektrum och det är ju inte svårt att se när någon registrerade sig... Att det dessutom bara är ett par hundra tusen adresser visar vidare att det är ett utdrag. Att göra ett falskt utdrag och skicka är extremt smart. I synnerhet om man skickar via lite olika bulvaner. Det får researchgruppen att tro på materialets äkthet men bristen på adresser gör att de inte ser det som så akut att just deras egna adresser saknas. Sedan kan de ha provslagit på diverse personer utan att få fram något och tycker sig då ha en intressant databas men som för tillfället inte ger lika mycket som att berarbeta annat material.

3) De bluffar om att de har databasen
Att ens berätta att de har databasen är kränkande för ett antal personer som bara i all anonymitet har velat småskvallra lite, komma med anonyma tips om var en försvunnen småbarnsmamma kan ligga osv... De har skrämt upp en massa personer och placerat en massa personer, t.o.m. vänsterpartister på samma planhalva som SD. Osmart att bluffa och varför skulle de göra det?

EDIT: Stycket "Det kan dock även..." Hamnade av redigeringsmiss under rubrik 2 men handlar ju om alternativ 1. Flyttade upp detta stycke ovanför rubriken. Har de databasen så kan de bevisa det.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2014-09-10 kl. 20:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in