2014-09-10, 19:47
Medlem
biramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Om vi låtsas att du diskuterat din sexuella läggning här på facebook och börjar verkligen undra om du är straight men vågar inte ta det med någon i verkliga livet så kan du vara lugn.

Men om du däremot har skrivit inlägg som "Döda alla negerbarn, de förtjänar att svälta. Vill döda alla blaattar i Sverige" och diverse saker så förtjänar du att bli uthängd.

Förstår du skillnaden?
Så Researchgruppen med bihang sitter alltså och kollar igenom alla inlägg från hundratusentals användarkonton?
Citera
2014-09-10, 19:48
Bannlyst
Kommer vi att får se hela tattargänget outat, är mycket irriterande att de rota här inne hos oss dessa VåldVänsterns ränstensungar...
Citera
2014-09-10, 19:48
Medlem
DIdes avatar
De visar verkligen var de står, gossarna och tjejjerna på den "rätta sidan". Man kan diskutera rätten att få vara anonym i en sann demokrati men idealsamhället finns inte och de som inte tänker eller säger rätt saker riskerar att kastas ut i kylan.

Att etablerad media och samhällsfunktioner stödjer organisationer vars syfte är att smutskasta medborgare som diskuterar andra lösningar eller åsikter än de som styr stödjer, är inte bra för något samhälle. Stasi var duktiga på just detta och angiveri och straff med förvisning fungerar bra som munkavel på de som tänker kreativt.

Men visst kör på med häxjakt men de får betänka att gränserna till Sverige är öppna även åt andra hållet. Brain drain finns och pågår.

Globalismen som pkisterna förespråkar gäller även andra hållet och tröskeln är snart nerslipad.

Historien kommer att markera dessa 50 år som pestens tid.
Citera
2014-09-10, 19:49
Medlem
CD-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De har gått ut med detta till all svensk media. Man får anta att de har något.

Vore ju annars konstigt. Förtroendet för dem skulle minska kraftigt, om det visar sig att de bara hittat på allt. Först stora rubriker i media. Och sedan: "Sorry. Det stämde inte!"

Aja.
Jag tror fortfarande dom bluffar. Attention whores.
Lite som när gamla avdankade b-kändisar kommer ut i media och ropar efter hjälp. Typ som när Kjell Bergkvist är med i SVT och säger att han ogillar SD
Citera
2014-09-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biramannen
Så Researchgruppen med bihang sitter alltså och kollar igenom alla inlägg från hundratusentals användarkonton?

Karma.

Skriver du inlägg där du hotar och hatar på ett antal % av Sveriges befolkning så förtjänar du som sagt att bli uthängd.
Citera
2014-09-10, 19:50
Medlem
mungs avatar
Citat:
Om vi låtsas att du diskuterat din sexuella läggning här på flashback och börjar verkligen undra om du är straight men vågar inte ta det med någon i verkliga livet så kan du vara lugn.

Men om du däremot har skrivit inlägg som "Döda alla negerbarn, de förtjänar att svälta. Vill döda alla blattar i Sverige" och diverse saker så förtjänar du att bli uthängd.

Förstår du skillnaden?
Tänk om de släpper hela databasen fritt då? Så att vem som helst kan gå in och titta på vem som skrivit vad? Förstår inte din stora tillit till RG:s moral.
Citera
2014-09-10, 19:51
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Karma.

Skriver du inlägg där du hotar och hatar på ett antal % av Sveriges befolkning så förtjänar du som sagt att bli uthängd.
För det första, du har ingen aning vad karma är.

För det andra, vem ska sitta och bedöma vad som gör sig förtjänt till en exponering?
Citera
2014-09-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Tänk om de släpper hela databasen fritt då? Så att vem som helst kan gå in och titta på vem som skrivit vad? Förstår inte ditt stora tillit till RG:s moral.

Fast jag har å andra sidan inte suttit här och hotat, hatat och spridit rasistiska åsikter. Jag känner mig jävligt lugn och samtidigt glad över att dessa nätterrorister hängs ut.
Citera
2014-09-10, 19:52
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Karma.

Researchgruppen hatar dem som "hatar", d.v.s. 10 % av Sveriges befolkning (alla som röstar SD). Förtjänar inte de enligt din logik också att hängas ut?
Citera
2014-09-10, 19:52
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Fast jag har å andra sidan inte suttit här och hotat, hatat och spridit rasistiska åsikter. Jag känner mig jävligt lugn och samtidigt glad över att dessa nätterrorister hängs ut.
Och det RG gör nu* är inte nätterrorism?

*Påstår sig göra nu
Citera
2014-09-10, 19:53
Medlem
mungs avatar
Citat:
Uppenbarligen har du då inte heller delat med dig av personlig, känslig information som du inte vill att dina nära och kära ska känna till. Grattis till dig.
Citera
2014-09-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
För det första, du har ingen aning vad karma är.

För det andra, vem ska sitta och bedöma vad som gör sig förtjänt till en exponering?

Så du tycker att det är ok att hota människor bakom en datorskärm? Nu behöver jag inte ens ta politiker som exempel, räcker bara att bläddra genom flashback för att hitta ett antal inlägg där man hotar och hatar på vanliga människor.

Dom som gör det förtjänar exponering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in