2014-09-10, 17:29
Medlem
wurhans avatar
Haha så jävla gött. Antar att alla här står för sina åsikter så det ska väl inte vara någon fara?
Citera
2014-09-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror det är ett skrämskott från dessa vänsteräckel.
Kanske Admin kan kommentera möjligheten för att detta skulle kunna ske.

Tror inte det, finns personer bland annat Robert Aschberg som erbjudit stora summor pengar för databasen.

Detta var bara en tidsfråga
Citera
2014-09-10, 17:30
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så du vill kränka deras yttrandefrihet genom att använda våld?

Och vad i helvete skulle det här ha med deras yttrandefrihet att göra?
Citera
2014-09-10, 17:31
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laerande
RG lär förmodligen arbeta från en lista med de mest profilerade flashbackarna (nazister, rasister, kända profiler osv) och först se om någon har en någorlunda ickeanonym-mail sedan lär de köra mailadresserna med medlemsregister osv för att se om det finns någon träff. Finns nog många som inte tänkt på säkerheten, framförallt inte om man skapade sitt konto för många år sedan.

Nej, de kommer köra ALLA adresser de fått ut mot en mängd olika register de redan har sedan Disqus-läckan. Där de får träff kommer de gå igenom individerna och hittar de politiker eller "högt uppsatta" personer kommer de granska varje kommentar efter rasism eller annat "feltänk".

SD:are kommer så klart vara prio-1 men som vi såg sist det begav sig räcker det med att vara docent för att anses värd att hänga ut. Företagare/företagsledare lär också stå högt på listan. Lärare likaså, de är lätta att få avskedade om de sagt olämpligheter.

När detta är klart kommer de gå igenom de andra de identifierat och skapa en databas över alla som sagt olämpliga saker. Är de helt ointressanta kommer de ignoreras för tillfället. Men om dessa personer i framtiden skulle få ett högt ämbete eller söka sig till politiken kommer bilan släppas på dem och skiten dras fram.
Citera
2014-09-10, 17:31
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vilken nytta kan de ha av databasen? Ett username kopplat till en nonsensmail är ju knappast något att hänga i granen, jag utgår ifrån att folk inte är så korkade att de använder sina namngivna mailadresser...

Det har ju redan märkt redan, väldigt många politiker som har sin privata mailadress på te.x. Disqus.
Citera
2014-09-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Haha så jävla gött. Antar att alla här står för sina åsikter så det ska väl inte vara någon fara?

Vill du att allt du "står för" ska bli offentligt?

Kan det vara så att det är skillnad på vad man klarar av att "stå för" är olika beroende på sammanhang. Att man talar öppnare hemma än på jobbet. Öppnare med kompisar än om man är intervjuad av Expressen?

Kan du se en skillnad?
Citera
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Och vad i helvete skulle det här ha med deras yttrandefrihet att göra?

Hur kan du INTE se problemet med detta? Flashback är ett "anonymt" forum. Men vart tog nu anonymiteten vägen?
Men vi privatpersoner har inget att oroa sig för, enbart vänsterns "meningsmotståndare" som dom vill avslöja här på flashback.
Citera
Medlem
ChristianXs avatar
Det är ju ganska enkelt. Om någon påstår sig ha tillgång till FB:s databas så kan de möjligen övertyga mig genom att berätta vilken epostadress jag har. Det är till och med ok att skriva ut den här i tråden. Den har inte förändrats på många år så det är tämligen lätt att bevisa det man påstår.

Så - jag väntar.

(Jag har förresten tillgång till bankkontona hos samtliga som arbetar på Expo. Jag lovar)
Citera
2014-09-10, 17:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romson
Tror inte det, finns personer bland annat Robert Aschberg som erbjudit stora summor pengar för databasen.

Detta var bara en tidsfråga
Bara för att någon gärna vill hacka något så betyder ju inte det att det verkligen går att hacka.

Men jag vet helt enkelt inte, enbart Admin kan svara på huruvida ett hack är möjligt.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Nähä. - Det handlar ju om en MARKERING.

Ni förstår väl att dessa individer hackar ALLA på FB, - Inte bara "nazister"
FB kan stänga ner ex Expos IP eftersom dessa öppet bryter mot reglerna här.

Vad är det för vits med en totalt meningslös handling?
Citera
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan

det dom flesta har problem med är snarare inskränkta personer som inte tolererar åsikter som avviker det minsta från etablissemangets. Jag har inga problem att diskutera och stå för mina åsikter med andra som har avvikande åsikter så länge det råder ömsesidig respekt, men tyvärr gör det sällan det från vänster....
Citera
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Hur kan du INTE se problemet med detta? Flashback är ett "anonymt" forum. Men vart tog nu anonymiteten vägen?

Den försvann väl med demokratin antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in