2014-09-08, 18:49
Medlem
4522s avatar
Nehe, om man ska gå in och bjuda lite, dvs. gå in tungt på Lodi som varit nyckeln i många av mina Fanta-lag. Inte minst den titelvinnande upplagan.
Citera
2014-09-09, 16:43
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag vet inte hur det där riktigt funkar, någon som kan förklara?

Jag har visserligen fått för mig att nästa spelare du vinner kommer reas ut med dessa prissänkningar. Det är alltså inte dina bud som automatiskt sänks vid vunna spelare. Är jag rätt på det?
..................................

Glöm inte att pilla med mercaton allesammans. Inte många dagar kvar.

Jaha, det låter mer ju logiskt faktiskt.Någon som är helt hundra på att det är så?
Citera
2014-09-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag vet inte hur det där riktigt funkar, någon som kan förklara?

Jag har visserligen fått för mig att nästa spelare du vinner kommer reas ut med dessa prissänkningar. Det är alltså inte dina bud som automatiskt sänks vid vunna spelare. Är jag rätt på det?
..................................

Glöm inte att pilla med mercaton allesammans. Inte många dagar kvar.
Som jag fattat det sänks alla dina bud när du vinner en spelare på en viss position.

Exempel på bud:

Vidal 50
Pirlo 40
Hamsik 30

Näst högsta bud på Vidal är 39, så vi vinner Vidal för 40 krediter. Våra nya bud på spelare blir således följande:

Pirlo 40*(1-0.3) = 28
Hamsik 30*(1-0.3) = 21

Så när vi ska buda om Pirlo är högsta budet plötsligt bara 28, istället för initiala 40. Jag är inte hundra på att det är så, men jag är ganska säker.
Citera
2014-09-09, 20:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Som jag fattat det sänks alla dina bud när du vinner en spelare på en viss position.

Exempel på bud:

Vidal 50
Pirlo 40
Hamsik 30

Näst högsta bud på Vidal är 39, så vi vinner Vidal för 40 krediter. Våra nya bud på spelare blir således följande:

Pirlo 40*(1-0.3) = 28
Hamsik 30*(1-0.3) = 21

Så när vi ska buda om Pirlo är högsta budet plötsligt bara 28, istället för initiala 40. Jag är inte hundra på att det är så, men jag är ganska säker.

Åh fan. Då får jag nog höja vissa bud.
Citera
2014-09-10, 01:28
Medlem
Ferry31s avatar
Ingen fotboll imorgon, nada som händer imorgon. Någon "ute-i-sista-minuten" här i tråden som har imorgon kväll planerad för att jobba lite?
Citera
2014-09-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ingen fotboll imorgon, nada som händer imorgon. Någon "ute-i-sista-minuten" här i tråden som har imorgon kväll planerad för att jobba lite?

Jag körde såklart det automatiska. Men hoppas få möjlighet imorgon. Men det blir tufft....

Oavsett inbillar jag mig att man får ett bok lag, och att man kan förböttra under säsongen... Men vafan vet jag. Jag har fan inte lyckats hittills...
Citera
2014-09-10, 08:08
Medlem
4522s avatar
Citat:

Jag kommer behöva sitta halva kvällen. Panikbjuda på alla spelare som jag vet folk vill ha, är ganska på det klara med vilka gubbar som väljer vad i Serie A. Hä hä.
Citera
2014-09-10, 08:25
Medlem
Villons avatar
Citat:
Här ska panikbudas, givetvis.
Citera
2014-09-10, 08:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Paniska, maniska, hatiska, astronomiska och patologiska bud har redan gjorts av undertecknad, som nu lugnt avvaktar truppen. Parallellt fortskrider Fantasyfootspelen nu om ett par dar, starten i Serie A var i alla fall bra - plats 20 av 977 efter första omgången.
Citera
2014-09-10, 14:50
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Paniska, maniska, hatiska, astronomiska och patologiska bud har redan gjorts av undertecknad, som nu lugnt avvaktar truppen. Parallellt fortskrider Fantasyfootspelen nu om ett par dar, starten i Serie A var i alla fall bra - plats 20 av 977 efter första omgången.

Sitter också lugnt och väntar ut truppen nu, ser inga förbättringar. Starkt av dig att ligga 20:a bland så många deltagare, men det händer ofta att man dras mer och mer mot mitten efter att man fått en bra start

Vem analyserar trupperna och ger sig på en tippning efter att lagen är klara? Är någon kvar här i tråden efter midnatt kan vi förresten börja lägga våra kort på bordet redan
Citera
2014-09-10, 15:02
Medlem
Ferry31s avatar
Trots att jag är nykomling i finrummet ser jag allt utom topp 3 som ett misslyckande den här säsongen. Lite hybris, men måste ha lite mål uppsatta
Citera
2014-09-10, 15:36
Medlem
anteri17s avatar
Jag har eftermiddagen fri imorgon, så då kör jag nog någon form av analys. Kan få svårt att vara uppe efter midnatt för att avslöja mina bud, det får vi se. Men som jag sagt, Pjanic, Pogba, Candreva, De Vriij och Totti kommer hamna i mitt lag. Ni andra får vara beredda på hutlösa summor annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in