2014-09-10, 08:44
Medlem
Mack-Bolans avatar
11,8% i OU.

Det blir med andra ord >15%, man blir glad!
2014-09-10, 08:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Du får se det positivt. Just precis NU sitter dom på expressens redaktion och bölar i kör och gråter ut -"Vad har vi gjort för fel"
Frågan är om man inte spar det största " scoopet" till slutet av veckan?
Frågan vad det kan vara? Kanske någon EU parlamentariker som luftat aggressioner på nätet möjligen.
Det kommer mera helt klart.
2014-09-10, 08:50
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Kan Jimmie dra extra röster till SD i kväll då han intervjuas i sportextra?

Vad ska han intervjuas om i sportextra? Sitt fotbollsintresse?
2014-09-10, 08:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ingen sansad människa kan på allvar tro att någon av dem skulle åka ut. Ms dalande siffror kan delvis förklaras genom stödröster på Kd och C. V säger sig självt. Den inbitna kommunisten skulle inte lämna partiet under några omständigheter. Principer går mycket ofta före kritiskt tänkande och många är övertygade extremister.
Och det grundar du på? Dina tvärsäkra påståenden verkar bygga väldigt mycket på önsketänkanden.
Är det någonstans M tappar så är det till SD, det var till och med folk som gick ur M efter Helfels 48 miljarders utspel.
Institutens viktning ger jag inte ett skit för.
2014-09-10, 08:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vad ska han intervjuas om i sportextra? Sitt fotbollsintresse?
Det blir väl en krystad drapa om invandrare och sport där summa summarum blir att svenska landslaget hade varit sämre utan Zlatan och Zengin bla.bla.bla
Sålunda bör svensken inte rösta SD, inte för att vi kom till VM med Zlatan i laget.
2014-09-10, 08:52
Medlem
8711s avatar
Intressant att tre institut nu har samma snitt för Sverigedemokraterna för september. Demoskop, United Minds och Yougov säger alla tre 11,3% för Sverigedemokraterna idag

Månadssnittet totalt är nu uppe i 10,7%, så vi kan lugnt räkna hem runt 12% eller mer

Hurra!!

SD2014!!!!
Senast redigerad av 8711 2014-09-10 kl. 08:56.
2014-09-10, 08:53
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och det grundar du på? Dina tvärsäkra påståenden verkar bygga väldigt mycket på önsketänkanden.
Är det någonstans M tappar så är det till SD, det var till och med folk som gick ur M efter Helfels 48 miljarders utspel.
Institutens viktning ger jag inte ett skit för.

Ja herregud, allt detta spekulerande gör mig bara mer längtande tills söndag. Fy fan vilken dag det kommer bli. Och vad bajsnödiga media kommer vara på måndag.

Hade helst tagit semester på måndag, bara sitta och titta på bajsnödigmedia hela dagen.
2014-09-10, 08:59
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Frågan vad det kan vara? Kanske någon EU parlamentariker som luftat aggressioner på nätet möjligen.

Tycker att kvällsblaskorna gått över gränsen för länge sedan och det är svårt att tro att det kan bli så mycket galnare. Har svårt att tro att dom kan lyckas få ner SD när dom misslyckats hittills.

Men man vet aldrig vad dom hittar på. Dom blir helt klart mer och mer desperata. Ha med rubriker om andra världskriget i löpsedlarna. Patetiskt! Är det en historietidning eller en "nyhetstidning".
2014-09-10, 09:02
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

De kommer att köra hela vägen in i kaklet. Expressen har ju givetvis konsulterat expertis vad gäller gruppsykologi och annat för att veta exakt när man får störst "impact" vad gäller det "stora" avslöjandet som man har i rockärmen.

Jag tror att det stora avslöjandet gäller Åkesson - kom ihåg att en overifierbar historia räcker långt, minns Littorin - och att det avslöjandet kommer fredag lunch. Detta för att vara en "snackis" och stämningssättare som räcker över SVT:s slutdebatt.
2014-09-10, 09:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
De kommer att köra hela vägen in i kaklet. Expressen har ju givetvis konsulterat expertis vad gäller gruppsykologi och annat för att veta exakt när man får störst "impact" vad gäller det "stora" avslöjandet som man har i rockärmen.

Jag tror att det stora avslöjandet gäller Åkesson - kom ihåg att en overifierbar historia räcker långt, minns Littorin - och att det avslöjandet kommer fredag lunch. Detta för att vara en "snackis" och stämningssättare som räcker över SVT:s slutdebatt.
Jag tror det med,eller någon annan i toppen.
Säkert något dravel i klass med momstjafset.
2014-09-10, 09:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Tycker att kvällsblaskorna gått över gränsen för länge sedan och det är svårt att tro att det kan bli så mycket galnare. Har svårt att tro att dom kan lyckas få ner SD när dom misslyckats hittills.

Men man vet aldrig vad dom hittar på. Dom blir helt klart mer och mer desperata. Ha med rubriker om andra världskriget i löpsedlarna. Patetiskt! Är det en historietidning eller en "nyhetstidning".
Jag tror inte det har någon större betydelse opinionsmässigt, SD är redan skandalinpregnerade.
Något man borde dra nytta av och använda genom att vässa retoriken och vara hårdare i sin kritik.
2014-09-10, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Ja herregud, allt detta spekulerande gör mig bara mer längtande tills söndag. Fy fan vilken dag det kommer bli. Och vad bajsnödiga media kommer vara på måndag.

Hade helst tagit semester på måndag, bara sitta och titta på bajsnödigmedia hela dagen.
Och sen kommer en massa stockholmsjournalister åka ut till de orter där SD fick mest och göra reportage som handlar om att de inte fattar någonting. Som när Kadhammar åkte till Landskrona när SD fått 22% i kommunen där och konstaterade att landskronaborna har fel, för han gick minsann runt och tittade på gator och torg en stund och såg inga bråkiga invandrare.

Detta är den stora skräcken, att valresultatet kommer att tolkas på de mest idiotiska sätt och att eftervalsdebatten kommer att handla om att "normaliseringen av SD" (som inte har skett) har gjort att "rasismen" växt sig stark (nej) och nu måste kampen mot den trappas upp ordentligt. Räkna med att stockholmarna samlas för en ännu större manifestation än när SD kom in förra gången. Jag orkar inte ens tänka på hur många år av hjärndöd debatt det kommer att ta innan alla förstår varför SD blev så stora och hur man ska göra för att möta det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in