2014-09-10, 07:25
Medlem
Månsans avatar
Varför i helvete kan idioterna på Expressen inte presentera ett synligt diagram på sin undersökning? Är det för att SD går som en raket?

Man klarar helt enkelt inte av nesan att visa SDs oförtrutna väg mot nya höjder samtidigt som man kör sin anti-SD-kampanj varje dag som världens viktigaste nyhet.

.
2014-09-10, 07:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Varför i helvete kan idioterna på Expressen inte presentera ett synligt diagram på sin undersökning? Är det för att SD går som en raket?

Man klarar helt enkelt inte av nesan att visa SDs oförtrutna väg mot nya höjder samtidigt som man kör sin anti-SD-kampanj varje dag som världens viktigaste nyhet.

.
Det måste ha brunnit i elfenbenstornet, varför tror Expressen att jakt på Kurt, Kalle och Knut i småkommuner på knappt valbara platser skulle " knäcka" SD?
Tvärtom om ger det obehagliga statsisignaler till många och väcker mer avsky mot Expressen än SD.
Jag tror institutens omsvängning är för sen och för liten.
2014-09-10, 07:37
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Siffrorna bekräftade!!

https://pbs.twimg.com/media/BxJUAzQCEAAolmC.jpg

Så länge inte F! kommer in. Alltså jag dör.

Dessutom kan Kd, C och V åka ur med huvudet före också.
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

.

Du får se det positivt. Just precis NU sitter dom på expressens redaktion och bölar i kör och gråter ut -"Vad har vi gjort för fel"
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är underbart att se hur SD kryper uppåt och uppåt i denna valrörelse, trots ett helt maniskt motstånd mot partiet i samtliga media. Expressen har ställt om hela redaktionen till en Anti-SD arme. Utfrågningen av Jimmie Åkesson var minst sagt riggad, det har ju framkommit i efterhand.

Och trots det ökar bara SD hela tiden! Det är kraft i folkrörelsen!

Mina 3 röster på SD lades igår för övrigt.
2014-09-10, 08:02
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Så länge inte F! kommer in. Alltså jag dör.

Dessutom kan Kd, C och V åka ur med huvudet före också.
Ingen sansad människa kan på allvar tro att någon av dem skulle åka ut. Ms dalande siffror kan delvis förklaras genom stödröster på Kd och C. V säger sig självt. Den inbitna kommunisten skulle inte lämna partiet under några omständigheter. Principer går mycket ofta före kritiskt tänkande och många är övertygade extremister.
Senast redigerad av lakritc 2014-09-10 kl. 08:11.
2014-09-10, 08:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
mer avsky mot Expressen än SD.
Jag tror institutens omsvängning är för sen och för liten.

Efter "järnrören" och en hel veckas åsiktsregistreringsdrev nu i valveckan, båda utan att påverka opinionen nämnvärt så tror jag vi ser slutet för Expressen as we know it. Lägg till detta att 50 journalister ska bort från tidningen. Jag får lite News of the World vibbar, och jag tror att detta åsiktsregistreringsscoop tilsammans med Researchgruppen är det sista "stora" avslöjandet vi kommer se från denna döende patetiska skittidning.

Vad beträffar bitterfittan KGB så är också han en patetisk föredetting. Hans analys i dag är ju mest ett kallt konstaterande att "Rasismanklagelser biter inte på SD-väljare och dom är tredje största parti." - resten av texten är ett stort "OM NI RÖSTAR PÅ FI BLIR DET DÅLIGT, och socialdemokraterna är katastofalt kassa".

Väntad analys av KGB, som sedan han kom till Expressen måste vara lite hoppfull för Alliansen, han väljer dock att säga "Alliansen är bättre för att vänstern är klappkassa", inte nödvändigtvis att Alliansen är bra. Precis som den moderata valrörelsen gått till med "R.I.P. RUT" osv.

Själv tycker jag att R.I.P. Expressen är på sin plats. Jag sätter champagnen på kylning. Kollade också, och Expressen är ensamma med att blint dreva mot betydelselösa lokala nobodies. Det säger något om tyngden.
2014-09-10, 08:14
Medlem
mina3grabbars avatar
Kan Jimmie dra extra röster till SD i kväll då han intervjuas i sportextra?
2014-09-10, 08:15
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ingen sansad människa kan på allvar tro att någon av dem skulle åka ut. Ms dalande siffror kan delvis förklaras genom stödröster på Kd och C. V säger sig självt. Den inbitna kommunisten skulle inte lämna partiet under några omständigheter. Principer går mycket ofta före kritiskt tänkande och många är övertygade extremister.

Självklart består dessa partiet utav ett par lojala jävlar.

Men i den bästa världen, kan de tacka för sig.
2014-09-10, 08:17
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ingen sansad människa kan på allvar tro att någon av dem skulle åka ut. Ms dalande siffror kan delvis förklaras genom stödröster på Kd och C. V säger sig självt. Den inbitna kommunisten skulle inte lämna partiet om så valet stod mellan krig med Ryssland eller att lämna.

Sannolikt inte. Folkpartiet kan dock åka ut mot alla odds. Vore mycket kul att se minerna på Ullenhag, Ohlsson, Selimovic och allt vad träskallarna heter. Inte bra för SD men liberaler ödelägger allt i sin väg och har inget existensberättigande.

I Tyskland åkte FDP (folkpartiets motsvarighet) ut med huvudet före senast. FDP fick ett betryggande resultat i den sista stora opinionsundersökningen på valdagen. Massor av folk som trodde att FDP var säkra röstade på något annat. Nu när de väl är utkastade är det få som saknar dem. FDP åker nu ut på löpande band i de tyska lokalvalen, senast i Sachsen, noll mandat för FDP.

.
2014-09-10, 08:27
Avslutad
11,8 Ser bra ut
2014-09-10, 08:40
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Kan Jimmie dra extra röster till SD i kväll då han intervjuas i sportextra?
Vilken tid?

Intervjuas han angående sitt supporterskap till Mjällby?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in