Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
mer avsky mot Expressen än SD.
Jag tror institutens omsvängning är för sen och för liten.
Efter "järnrören" och en hel veckas åsiktsregistreringsdrev nu i valveckan, båda utan att påverka opinionen nämnvärt så tror jag vi ser slutet för Expressen as we know it. Lägg till detta att 50 journalister ska bort från tidningen. Jag får lite News of the World vibbar, och jag tror att detta åsiktsregistreringsscoop tilsammans med Researchgruppen är det sista "stora" avslöjandet vi kommer se från denna döende patetiska skittidning.
Vad beträffar bitterfittan KGB så är också han en patetisk föredetting. Hans analys i dag är ju mest ett kallt konstaterande att "Rasismanklagelser biter inte på SD-väljare och dom är tredje största parti." - resten av texten är ett stort "OM NI RÖSTAR PÅ FI BLIR DET DÅLIGT, och socialdemokraterna är katastofalt kassa".
Väntad analys av KGB, som sedan han kom till Expressen måste vara lite hoppfull för Alliansen, han väljer dock att säga "Alliansen är bättre för att vänstern är klappkassa", inte nödvändigtvis att Alliansen är bra. Precis som den moderata valrörelsen gått till med "R.I.P. RUT" osv.
Själv tycker jag att R.I.P. Expressen är på sin plats. Jag sätter champagnen på kylning. Kollade också, och Expressen är ensamma med att blint dreva mot betydelselösa lokala nobodies. Det säger något om tyngden.