Citat:
Ursprungligen postat av
Dulcian
Har du träffat de röstmottagare du kommer att arbeta tillsammans med under valdagen? Vilket intryck har du i så fall fått av dem? Tror du att vissa av dem kan frestas att fuska?
Citat:
Ursprungligen postat av
Framtyr
Det hade onekligen varit intresant att höra hur tanterna reagerar bakom lyckta dörrar

Jag jobbade även under EU-valdagen (med nästan samma manskap, med undantag för nån enstaka), och jag tyckte de verkade ha en god demokratisk moral. De var åtminstone noga med att se till att SD behandlades korrekt - men visst skulle SvP vara en mycket större prövning

Det skulle vara intressant att se hur reaktionen hade blivit först när nån kommer och lägger SvP-valsedlar i sedelstället, hur deras arbete kring skyddandet av valsedlarna sett ut, hur, som du säger, snacket hade gått bakom lyckta dörrar, hur andra väljare hade reagerat osv. Och inte minst, hur reaktionen kring rösträkningsbordet hade varit ifall det hade trillat in en, två eller kanske till och med tre röster till SvP
Nej men som sagt, PM:a så kan jag specificera var jag sitter. Jag personligen kommer givetvis se till att sedlarna blir korrekt hanterade och skulle någon kollega hantera dem fel kommer jag såklart anmärka på det i sådana fall.