Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-09, 20:45
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Fanns det röstsedlar där du röstade?

Ja, det fanns det.

Hur ser det ut runt om i landet, finns det valsedlar i era röstningslokaler?
Citera
2014-09-09, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, det fanns det.

Ja, det fanns valsedlar utlagda i min vallokal, som ligger i en av de större städerna i landet.
Citera
2014-09-09, 21:44
Medlem
Jag har också varit och förtidsröstat på SvP och, ja, det fanns valsedlar i röstlokalen.
Citera
2014-09-09, 21:47
Medlem
NirvanAs avatar
Förvånad över hur SvPs valsedlar får ligga kvar... aja det kanske börjar kastas på valdagen när de flesta röstar...

Någon som vet om SvP bränt hela valfonden på ~1.3miljoner, eller använde de en del och sparar resten?
Senast redigerad av NirvanA 2014-09-09 kl. 22:02.
Citera
2014-09-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Nej, inte de två jag har besökt.
Citera
2014-09-10, 00:15
Medlem
Kommer jobba som röstmottagare i en vallokal i Stockholmsområdet. Skulle vara lite kul om ni kom och la lite valsedlar där, dels för att se hur mina medarbetare skulle hantera situationen och dels för att se om det skulle trilla in någon röst på er i mitt distrikt. Om ni gör det kan ni vara säkra på att jag kommer behandla sedlarna på korrekt demokratiskt vis, såklart. Vill någon placera valsedlar i mitt distrikt kan ni skriva ett PM, vill av självklara orsaker inte outa mig här.
Citera
2014-09-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Kommer jobba som röstmottagare i en vallokal i Stockholmsområdet. Skulle vara lite kul om ni kom och la lite valsedlar där, dels för att se hur mina medarbetare skulle hantera situationen och dels för att se om det skulle trilla in någon röst på er i mitt distrikt. Om ni gör det kan ni vara säkra på att jag kommer behandla sedlarna på korrekt demokratiskt vis, såklart. Vill någon placera valsedlar i mitt distrikt kan ni skriva ett PM, vill av självklara orsaker inte outa mig här.

Har du träffat de röstmottagare du kommer att arbeta tillsammans med under valdagen? Vilket intryck har du i så fall fått av dem? Tror du att vissa av dem kan frestas att fuska?
Citera
2014-09-10, 00:41
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:

Det hade onekligen varit intresant att höra hur tanterna reagerar bakom lyckta dörrar
Citera
2014-09-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
Har du träffat de röstmottagare du kommer att arbeta tillsammans med under valdagen? Vilket intryck har du i så fall fått av dem? Tror du att vissa av dem kan frestas att fuska?

Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Det hade onekligen varit intresant att höra hur tanterna reagerar bakom lyckta dörrar

Jag jobbade även under EU-valdagen (med nästan samma manskap, med undantag för nån enstaka), och jag tyckte de verkade ha en god demokratisk moral. De var åtminstone noga med att se till att SD behandlades korrekt - men visst skulle SvP vara en mycket större prövning Det skulle vara intressant att se hur reaktionen hade blivit först när nån kommer och lägger SvP-valsedlar i sedelstället, hur deras arbete kring skyddandet av valsedlarna sett ut, hur, som du säger, snacket hade gått bakom lyckta dörrar, hur andra väljare hade reagerat osv. Och inte minst, hur reaktionen kring rösträkningsbordet hade varit ifall det hade trillat in en, två eller kanske till och med tre röster till SvP

Nej men som sagt, PM:a så kan jag specificera var jag sitter. Jag personligen kommer givetvis se till att sedlarna blir korrekt hanterade och skulle någon kollega hantera dem fel kommer jag såklart anmärka på det i sådana fall.
Senast redigerad av Ghana 2014-09-10 kl. 00:51.
Citera
2014-09-10, 00:50
Medlem
Airwalk79s avatar
Svenskarnas parti (SvP) har lite mer än 11 100 "likes" på Facebook,kan detta ge en fingervisning om valresultatet,eller kommer det bli lägre eller högre?

Vad vågar ni gissa på,vore kul att höra nu med mindre än en vecka kvar :-)
Citera
2014-09-10, 01:14
Medlem
Citat:
Kommer jobba som röstmottagare i en vallokal i Stockholmsområdet. Skulle vara lite kul om ni kom och la lite valsedlar där

Fast det är väl ingenting som någon här i tråden kan påverka? Antingen är de folkbokförda i det valdistrikt där du jobbar eller inte. På valdagen måste man väl gå just till den vallokal som anges på röstkortet om jag inte missminner mig?
Citera
2014-09-10, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk79
Svenskarnas parti (SvP) har lite mer än 11 100 "likes" på Facebook,kan detta ge en fingervisning om valresultatet,eller kommer det bli lägre eller högre?

Vad vågar ni gissa på,vore kul att höra nu med mindre än en vecka kvar :-)

Jag tror att SvP kommer att få mellan 10 000 och 20 000 röster. Sannolikt tar de också 1-3 mandat i mindre kommuner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in