2014-09-09, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag tror inte du följer svenk valrörelse. Vinster i välfärden är en stor fråga
I kommun efter kommun går partier till val på att inte sälja ut välförd respektiva valfrihet.

Ditt perspektiv måste vara förblindat av ngågon sorts SDfilter.
Du kasnke ska tipsa avpixlat/fria tider om caremaskandalen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Caremaskandalen

de kan kanske skriva av den här artikeln
http://www.etc.se/inrikes/de-ar-valfardens-oligarker

kan du närmare förklara hur researchgruppen mörkar privata vinstintressen i välfärden

Har du nyligen inköpt vänsterglasögon som sorterar bort allt annat? Vinster i välfärden är inte ens en fråga på landsbyggden.
Citera
2014-09-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och den lilla tonårstjejen med armbindel var på löpsedeln runt omkring hela Sverige. Som om hon vore en mördare.

Det är faktiskt bisarrt...

personligen tycker jag gott hon kunde varit pixlad. Jag tycker överhvudtaget det är för mycket namnpublicering av misstänkta och dömda brottslingar. Min tröskel är på en annan nivå än där flera ansvariga utgivare har satt den.
Dock begriper jag inte riktigt hur man skulle pixlat kristdemokraten i blekinge som hade dömts för stöld.
Citera
2014-09-09, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det känns faktiskt som om Expressen helt har slutat med sin vanliga journalistiska gärning den senaste veckan, och hela redaktionen har styrt om till att enbart attackera och försöka sänka SD.

Nättidningen är ju helt fylld dag efter dag av attacker och hat mot SD. De har ju för tusan slutat att göra en tidning överhuvudtaget?

Inte undra på att tidningen störtdyker. För bara några dagar sedan fick de ju skära bort var 6:e (!) person på reaktionen, vilket offentliggjordes på ett stormigt stormöte. Vad tycker egentligen de som jobbar där att Mattson kör tidningen rakt ner i avgrunden med sin personliga vendetta mot SD?

Även om de flesta säkert är på vänsterkanten och få stödjer SD politiskt, så måste de väl iallafall vara lite fundersamma när deras egna jobb hotas så konkret. Helt ärligt, jag är rätt övertygad om att Expressen bara finns kvar som obskyr nättidning (med kanske 1/10-del av dagens personalstyrka) om 3-5 år.

Öppna era hjärtan. Vem fan bryr sig om IS eller folkmordet? Sparka bara lite på SD så blir löpet bra!

- Thomas Mattsson
Citera
2014-09-09, 23:01
Medlem
Citat:
Och den lilla tonårstjejen med armbindel var på löpsedeln runt omkring hela Sverige. Som om hon vore en mördare.

Det är faktiskt bisarrt...

Varför var hon inte anonymiserad, egentligen?

Krimreporter - hur kan man försvara att sabba livet för en ung tjej när man lika gärna kunnat pixla ansiktet på henne?

Edit: Missade tydligen svaret ovan!
Citera
2014-09-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Har du nyligen inköpt vänsterglasögon som sorterar bort allt annat? Vinster i välfärden är inte ens en fråga på landsbyggden.

i våra kommuner är det det.
Tydligen också i storstan
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sa-tycker-partierna-om-vinster-i-valfarden_3888688.svd

notera att SD svarar SD att det är ganska bra som det ör med privata alternativ och vinster i välfärden

men ge svar på frågan som kan ha med den här tråden att göra. Hur mörakr researcgruppen frågan om vinster i välfärden .

Här är ett av expressen bidrag i frågan
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/hard-debatt-om-vinster-i-valfarden/

För SD är vinster i välfärden ingen stor fråga, så varför föra in den i tråden om oppositionella. I den frågan är SD väl också närmast att betrakta som stödtrupp till regeringen
Citera
2014-09-09, 23:11
Medlem
Citat:
Vad vore David Baas utan SD? Skriver han överhuvudtaget om något annat?

reporter på expressens grävredaktion
ja.
du skulle ju kunna googla eller läsa expressen eller wikipedia
Citera
2014-09-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Expressen, eller snarare SVT, har till slut lyckats gräva fram en nyhet som kan skada SD:s trovärdighet och sänka partiets siffror i valet:

http://www.expressen.se/nyheter/sd-sympatisor-oppnar-flyktingforlaggning/
Äh, verkade ju vara en skönt ärlig snubbe. Lite udda, ja, men är väl personligt var gränsen går för vad hur långt man kan kompromissa med sina övertygelser när det kommer till försörjningen. Inte så lätt för t ex en libertarian heller.
Citera
2014-09-09, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
i våra kommuner är det det.
Tydligen också i storstan
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sa-tycker-partierna-om-vinster-i-valfarden_3888688.svd

notera att SD svarar SD att det är ganska bra som det ör med privata alternativ och vinster i välfärden

men ge svar på frågan som kan ha med den här tråden att göra. Hur mörakr researcgruppen frågan om vinster i välfärden .

Här är ett av expressen bidrag i frågan
http://www.expressen.se/nyheter/val2014/hard-debatt-om-vinster-i-valfarden/

För SD är vinster i välfärden ingen stor fråga, så varför föra in den i tråden om oppositionella. I den frågan är SD väl också närmast att betrakta som stödtrupp till regeringen

Tre partier är alltså emot vinster. MP, F! och V. Kommunisterna alltså. Vad är nytt?
Citera
2014-09-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Varför var hon inte anonymiserad, egentligen?

Krimreporter - hur kan man försvara att sabba livet för en ung tjej när man lika gärna kunnat pixla ansiktet på henne?

Edit: Missade tydligen svaret ovan!

Min lösning, men jag är inte ansvarig utgivare och har inte vägt argumenten för och emot. Pixla ansiktet och sätt ut namnet.
Det hindrar inte att hon skadas av publiciteten.

Hade hon hoppa av direkt när hon fick se bilden av sig själv hade förmodligen publiciteten blivit mycket mindre.

Så om avpixlat och exponerat hade tänkt mer på de enskilda sd-politikernas väl och ve hade de inte kommit med uppmaningen att gömma sig under stenen. de skulle istället kommit med rådet som finns (fanns) i Dulnys valparoll. Ärlighet, tydlighet.
Ungefär det som vanligt folk förväntar sig av den politiker de tänker rösta på.
Ärlighet, tydlighet, inte fegt tvetungat.
Citera
2014-09-10, 00:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
I flera fall där Expressens reporter (är det David Baas?) konfronterar SD'arna, så hör man hur han talar med en extremt provocerande, långsam hatisk röst. Liksom biter ihop tänderna när han pratar med SD'aren.

Jag tror hela tiden att syftet är att få någon ur balans, så att någon SD'are helt enkelt ger honom en snyting. Jag misstänker att de har ett sådant klipp faktiskt, och kommer att köra det någon gång under torsdag-lördag.
Då kommer de inte att spela upp reporterns äckliga provocerande röst, utan bara klippa in snytingen direkt. Sannolikt har detta varit Expressens "heliga graal" som man har velat uppnå. Någon form av fysiskt handgemäng.

Rimligtvis måste de ju ha mer och större saker, eftersom det allra saftigaste bör komma ut 1-2 dagar före valet för maximal effekt.
Citera
2014-09-10, 00:50
Medlem
Ni som tänker proteströsta på SvP skulle jag vilja uppmana att rösta på SD i kommun och landsting eftersom detta är ännu viktigare än riksdagsvalet. Det är viktigt att se till att det finns åtminstone några kommuner och landsting i Sverige där det inte går att få till en ledning utan SD:s aktiva stöd. Det kan ändra det politiska landskapet radikalt.
Citera
2014-09-10, 00:50
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tror hela tiden att syftet är att få någon ur balans, så att någon SD'are helt enkelt ger honom en snyting. Jag misstänker att de har ett sådant klipp faktiskt, och kommer att köra det någon gång under torsdag-lördag.
Då kommer de inte att spela upp reporterns äckliga provocerande röst, utan bara klippa in snytingen direkt. Sannolikt har detta varit Expressens "heliga graal" som man har velat uppnå. Någon form av fysiskt handgemäng.

Rimligtvis måste de ju ha mer och större saker, eftersom det allra saftigaste bör komma ut 1-2 dagar före valet för maximal effekt.

Ledning i SD bör ha lagt upp en plan för precis den typen av saker skulle man kunna tro. De bör kunna ha förstått att precis den saken kan komma att inträffa då det inte direkt är orimligt när Expressen håller på med den typ av häxjakt det går; särskilt då det bland SD förmodligen finns ett större förakt för just Expressen och dylika sensationsstyrda medier.

Det konstiga är att så fort det blir någon skandal är det som om ledningen i SD ligger och sover. Det verkar inte finnas någon plan förutom nolltoleransen att faktiskt falla tillbaka på.

Med den potentiella snytingen bör man direkt ta upp att Expressen i flera veckor jagat och trakasserat folk i deras hem under privat tid samt att det i det skenet endast varit en tidsfråga innan någon utdelar en snyting. Man ska givetvis trycka på politisk förföljelse, trakasserier, opartisk behandling av media osv. På så vis kan man framställa sig som de offer man faktiskt är och om det är något folk hatar är det översittare med för mycket makt (Expressens reportrar som inte direkt är folkvalda) och folk som ger sig på vanliga människor som är precis det Expressen gör. De ger sig alltså inte på toppolitiker direkt utan många av de dem ger sig på är kommunpolitiker som knappt får lön för mödan.

Tillägg:
För er som vill veta vad de andra partierna sysslar med så finns fina listor på Tobbes mediablogg ex:
http://petterssonsblogg.se/2014/07/03/nu-granskar-vi-s/
http://petterssonsblogg.se/2012/12/19/nu-granskar-vi-v/
http://petterssonsblogg.se/2012/12/30/nu-granskar-vi-mp/

Mycket av det där tas givetvis inte upp av media och särskilt inte så nära inpå valet. Med tanke på att man tar upp saker som SD:are gjort för flera år sedan bör det ligga nära till hand att ta upp flertalet av sakerna som listas där kan man tro...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in