Citat:
Ursprungligen postat av
rhymenoceros
Dag 1: Lyrica normaldos, ingen ångest
Dag 2: Förhöjd ångest och lite förhöjd puls
Dag 3: Oftast har man sovit väldigt dålig. Ångesten kräver bensodiazepiner eller alkohol för att få bukt med.
Dag 4: Magproblemen, psykotiska tankegångar, direktimporterad ångest från Djävulen själv, ingen sömn, rastlöshet, influensaliknande symptom (jag brukar ligga med feber i en vecka, ont i huvudet, ledvärk, men ingen snuva eller så = klassisk influensa eller opioid-AT). Och sedan klådan där det för mig brukar kännas som att någon står och droppar kokande vatten på random ställen över hela kroppen. Och så frossan också, den får vi inte glömma!
AT:n når kulmen för mig efter 96 timmar.
Men som kunnige herr Dexter säger så brukar man klara dag 1 om man vet att man har Lyrica dag 2. Det är en (om än ovanlig) missbrukarmodell. 1200mg-rus ena dagen, inget andra, osv.
Nej, är man beroende ska man inte sätta sig i sitsen där man står utan i mer än 36 timmar alltså...
Låter ju illa det där, minst sagt.
Minns att jag på 3-4'e dagen (utan Lyrican) var... rätt... ynklig som så, men inte direkt så att jag blev tokig(are) utöver mina vanliga hjärnspöken.. dvs, torgskräck, tung gnagande ångest & tvång/OCD.
Magproblemen tyckte jag kom efter ett par dagar bara.
Sket som en räv och var tvungen att hämta Omeprazol ("mot sura uppstötningar enl. förpackning") på Apoteket.
Hade ingen särskilt stor aptit heller.
Sov gjorde jag dock som en gris, står ju trots allt på Mirtazapin sedan flera år - samt att Ritalin'ets "AT" eller vad man kan kalla det gör mig väldigt trött och ångestladdad. Men det fixar Mirtan som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Garanterat!
Yup, det verkar så.
Får bli till att ha god framförhållning så att man inte blir apsjuk (främst fysiskt) igen om man står utan Lyrican.
Förstår inte varför det
inte finns en "Mirtazapin fan club"(??)
När man väl är ingången på den medicinen så liksom rätar den till ganska mycket vad det gäller sömnbiten, tarm/mage, (aptit rent generellt), de värsta "tomtarna på loftet" och håglöshet/dagtröttheten klingar ju av med åren som går menar jag.
Äh, det är väl olika från person till person, men utan Mirtan så skulle jag vara lika neurotisk som "Pappa Rudolf" (Spelat av Peter Haber) i "Sunes Sommar" och "Sunes Julkalender"
Signerat:
En person som har haft halva FASS utskrivet på recept av läkare mot ångest, värk, social fobi, koncentrationsproblem och depression:
Atarax, Lergigan, Theralen, Alimemazin, Lyrica, Stesolid, Oxycontin, Citalopram, Escitalopram, Ritalin, Concerta, Stilnoct, Zopiklon, Sertralin, Cymbalta, Edronax, Voxra, Mirtazapin samt Alvedon, Aspirin & Ipren...