2014-09-07, 23:09
Bannlyst
någon som har koll på atarax? intog 25mg precis för en timme sen, känner fortfarande av lyrican i kroppen. sorry for skevet skrivet, har aldrig mått så bra som jag gör nu, känslorna bara kommer från ingen stans, kan beror på att jag slutade med sSRI direkt, life is good man!
https://www.youtube.com/watch?v=h3n-z7h07Jk
Senast redigerad av LysergicZero 2014-09-07 kl. 23:26.
Citera
2014-09-08, 19:54
Medlem
Azzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Toleransen går upp fort som fan på lyrica så redan efter två dar kommer du få börja dubbla din dos, men du kommer med största sannolikhet inte få någon at alls särskilt inte när du håller dig till så låga doser.

Många pratar hela tiden om att toleransen ökar snabbt. Men hur är det med sänkningen av toleransen?
Citera
2014-09-08, 20:01
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzar
Många pratar hela tiden om att toleransen ökar snabbt. Men hur är det med sänkningen av toleransen?

Stiger som en rymdraket och sjunker som en sten. Jag tar 600mg/dag och tar väldigt sällan rusdoser nu för tiden. Jag känner inget annat av min dagsdos än att min ångest försvinner och jag får mer energi än tidigare i livet, innan Lyrican gjorde entré.

Skulle jag skippa Lyrican de tre kommande dagarna (tisdag, onsdag och torsdag) så skulle jag få ett behagligt och kännbart rus på bara 300mg på fredag medan 600mg på fredag hade gjort mig berusad (översocial, städat hela lägenheten, osv - på gränsen till märkbart påverkad av min omgivning).
Citera
2014-09-08, 20:11
Medlem
Azzars avatar
Tack för bra svar rhymenoceros. Men för att gå lite OT, när mår du som sämst när du klipper av? kommer det redan dag ett eller när kommer bakruset om man kan kalla det så?
Citera
2014-09-08, 21:01
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Tack för bra svar rhymenoceros. Men för att gå lite OT, när mår du som sämst när du klipper av? kommer det redan dag ett eller när kommer bakruset om man kan kalla det så?

AT om man nu kört längre än 4-7 dagar brukar komma efter 2-3 dar från senaste dos, dag ett brukar man inte känna av det utan det tar några dagar innan at'n kommer. Och den ska man akta sig för.
Citera
2014-09-08, 22:31
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
AT om man nu kört längre än 4-7 dagar brukar komma efter 2-3 dar från senaste dos, dag ett brukar man inte känna av det utan det tar några dagar innan at'n kommer. Och den ska man akta sig för.

Hmm, visste inte att man kunde få just AT av Lyrican.
Det blev ett glapp på en halv vecka typ, då mitt lokala apotek hade slut på min förpackningstorlek - och fick beställa hem fler kartonger.

Minns att jag TRODDE att jag fått förkylning eller något sådant från ungarna som går i skolan.

Var rätt "allmänsjuk" med huvudvärk, frossa, stelhet & värk i kroppen, kände mig ynklig och så, som man blir av en ordentlig förkylning.

Så det kan då alltså ha varit (brist på) Lyrican som gjorde detta?
Citera
2014-09-08, 22:33
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Det blev ett glapp på en halv vecka typ, då mitt lokala apotek hade slut på min förpackningstorlek - och fick beställa hem fler kartonger.

Minns att jag TRODDE att jag fått förkylning eller något sådant från ungarna som går i skolan.

Var rätt "allmänsjuk" med huvudvärk, frossa, stelhet & värk i kroppen, kände mig ynklig och så, som man blir av en ordentlig förkylning.

Dag 1: Lyrica normaldos, ingen ångest
Dag 2: Förhöjd ångest och lite förhöjd puls
Dag 3: Oftast har man sovit väldigt dålig. Ångesten kräver bensodiazepiner eller alkohol för att få bukt med.
Dag 4: Magproblemen, psykotiska tankegångar, direktimporterad ångest från Djävulen själv, ingen sömn, rastlöshet, influensaliknande symptom (jag brukar ligga med feber i en vecka, ont i huvudet, ledvärk, men ingen snuva eller så = klassisk influensa eller opioid-AT). Och sedan klådan där det för mig brukar kännas som att någon står och droppar kokande vatten på random ställen över hela kroppen. Och så frossan också, den får vi inte glömma!

AT:n når kulmen för mig efter 96 timmar.

Men som kunnige herr Dexter säger så brukar man klara dag 1 om man vet att man har Lyrica dag 2. Det är en (om än ovanlig) missbrukarmodell. 1200mg-rus ena dagen, inget andra, osv.

Nej, är man beroende ska man inte sätta sig i sitsen där man står utan i mer än 36 timmar alltså...
Senast redigerad av rhymenoceros 2014-09-08 kl. 22:39.
Citera
2014-09-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan

Garanterat!
Citera
2014-09-08, 23:25
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Dag 1: Lyrica normaldos, ingen ångest
Dag 2: Förhöjd ångest och lite förhöjd puls
Dag 3: Oftast har man sovit väldigt dålig. Ångesten kräver bensodiazepiner eller alkohol för att få bukt med.
Dag 4: Magproblemen, psykotiska tankegångar, direktimporterad ångest från Djävulen själv, ingen sömn, rastlöshet, influensaliknande symptom (jag brukar ligga med feber i en vecka, ont i huvudet, ledvärk, men ingen snuva eller så = klassisk influensa eller opioid-AT). Och sedan klådan där det för mig brukar kännas som att någon står och droppar kokande vatten på random ställen över hela kroppen. Och så frossan också, den får vi inte glömma!

AT:n når kulmen för mig efter 96 timmar.

Men som kunnige herr Dexter säger så brukar man klara dag 1 om man vet att man har Lyrica dag 2. Det är en (om än ovanlig) missbrukarmodell. 1200mg-rus ena dagen, inget andra, osv.

Nej, är man beroende ska man inte sätta sig i sitsen där man står utan i mer än 36 timmar alltså...

Låter ju illa det där, minst sagt.

Minns att jag på 3-4'e dagen (utan Lyrican) var... rätt... ynklig som så, men inte direkt så att jag blev tokig(are) utöver mina vanliga hjärnspöken.. dvs, torgskräck, tung gnagande ångest & tvång/OCD.

Magproblemen tyckte jag kom efter ett par dagar bara.
Sket som en räv och var tvungen att hämta Omeprazol ("mot sura uppstötningar enl. förpackning") på Apoteket.
Hade ingen särskilt stor aptit heller.

Sov gjorde jag dock som en gris, står ju trots allt på Mirtazapin sedan flera år - samt att Ritalin'ets "AT" eller vad man kan kalla det gör mig väldigt trött och ångestladdad. Men det fixar Mirtan som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Garanterat!

Yup, det verkar så.

Får bli till att ha god framförhållning så att man inte blir apsjuk (främst fysiskt) igen om man står utan Lyrican.

Förstår inte varför det inte finns en "Mirtazapin fan club"(??)

När man väl är ingången på den medicinen så liksom rätar den till ganska mycket vad det gäller sömnbiten, tarm/mage, (aptit rent generellt), de värsta "tomtarna på loftet" och håglöshet/dagtröttheten klingar ju av med åren som går menar jag.

Äh, det är väl olika från person till person, men utan Mirtan så skulle jag vara lika neurotisk som "Pappa Rudolf" (Spelat av Peter Haber) i "Sunes Sommar" och "Sunes Julkalender"

Signerat:
En person som har haft halva FASS utskrivet på recept av läkare mot ångest, värk, social fobi, koncentrationsproblem och depression:

Atarax, Lergigan, Theralen, Alimemazin, Lyrica, Stesolid, Oxycontin, Citalopram, Escitalopram, Ritalin, Concerta, Stilnoct, Zopiklon, Sertralin, Cymbalta, Edronax, Voxra, Mirtazapin samt Alvedon, Aspirin & Ipren...
Citera
2014-09-09, 01:19
Medlem
Citat:
Ja, egentligen tjänar man på att köpa kartor för 320-340kr/st - man vet vad man får liksom. GL brukade fan ha Pfizer-klass på sina varor. Ren Pfizer-klass.

Hoppas GL gör rätt för sig och ersätter kunder som fått deras senaste fulbatch. Känns som det är typ 50% pregabalin i denna.
Citera
2014-09-09, 09:24
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Hoppas GL gör rätt för sig och ersätter kunder som fått deras senaste fulbatch. Känns som det är typ 50% pregabalin i denna.

Det är 98+% pregabalin men en racemat och då är hälften av pulvret inaktivt.
Citera
2014-09-09, 14:37
Medlem
Citat:
Det är 98+% pregabalin men en racemat och då är hälften av pulvret inaktivt.

Jag har tagit ca 1G av pulvret från denna fulbatch nu, jag känner en viss effekt, men har fortfarande ångest. Hoppas bara det inte innehåller nåt skadligt ämne, vågar man ta mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in