2014-09-06, 00:13
Medlem
Hej. Tar 40 mg fluoxetin och 150 mg Venlafaxin per dag. Mot ångest o depp. Även lite xanor vid behov mot social fobi.
När jag dricker blir jag lite slö och inte lika uppåt som jag vill.
Tror ni jag kan ta 75 mg Lyrica för att känna mig lite gladare, socialare i samband med party?
Citera
2014-09-06, 00:44
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabbis
Hej. Tar 40 mg fluoxetin och 150 mg Venlafaxin per dag. Mot ångest o depp. Även lite xanor vid behov mot social fobi.
När jag dricker blir jag lite slö och inte lika uppåt som jag vill.
Tror ni jag kan ta 75 mg Lyrica för att känna mig lite gladare, socialare i samband med party?

75mg lyrica kommer göra dig mer glad och social inför ett party ja, om du käkat 75 på morgonen och 75 på kvällen ca 30 dagar innan partyt, lycka till have fun!

Ta tjack förfan då istället.
Citera
2014-09-06, 13:43
Medlem
Ta lyrica 2 dagar i rad är ok? tog igår ca 200mg o vart väldigt påverkad.. Blir det en AT om man kör 2 dagar? någon som har erfarenhet?
Citera
2014-09-06, 14:41
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Ta lyrica 2 dagar i rad är ok? tog igår ca 200mg o vart väldigt påverkad.. Blir det en AT om man kör 2 dagar? någon som har erfarenhet?

Toleransen går upp fort som fan på lyrica så redan efter två dar kommer du få börja dubbla din dos, men du kommer med största sannolikhet inte få någon at alls särskilt inte när du håller dig till så låga doser.
Citera
2014-09-06, 20:44
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Har du aldrig tänkt på att lägga ner? du lär få en djävulsk at på dessa doser dagligen?

Nej. Jag har ett stadigt supply av kapslar, ligger på 600mg/dag sedan 6/8. Har bara "festat till det" en fem gånger eller så, och då för att jämföra Swepregabalin, GL och Pfizer i rekreationssyfte. Annars håller jag mig lugn. ;-)

Pallar inte jobbet annars (hade inte pallat nuvarande jobbet INNAN jag ens visste om Lyrica, btw - det är viktigt att understryka).
Citera
2014-09-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Nej. Jag har ett stadigt supply av kapslar, ligger på 600mg/dag sedan 6/8. Har bara "festat till det" en fem gånger eller så, och då för att jämföra Swepregabalin, GL och Pfizer i rekreationssyfte. Annars håller jag mig lugn. ;-)

Pallar inte jobbet annars (hade inte pallat nuvarande jobbet INNAN jag ens visste om Lyrica, btw - det är viktigt att understryka).

OKOK!
Citera
2014-09-07, 17:32
Bannlyst
Efter 5 dagar att inte ha tagit något, 450mg börjar kicka in.

https://www.youtube.com/watch?v=KivZLRTDx1s
Kan inte förklara hur bra jag mår, asså. lyrica is the answer for your anxiety.
Senast redigerad av LysergicZero 2014-09-07 kl. 18:18.
Citera
2014-09-07, 21:24
Bannlyst
Är riktigt avslappnad nu, rekommenderar er alla att lyssna :
https://www.youtube.com/watch?v=AdKNlGfkyhc
Citera
2014-09-07, 21:50
Medlem
BallsMans avatar
Sitter här och har imundigat min sedvanliga 75mg'are & skall snart lägga mig ner och lyssna på en ljudbok, så som jag alltid gjort i flera år.
(Det är min "vaggvisa" som får mig att sova gott. Förena nytta med nöje. )

Något jag lagt märke till nu under de två månaderna jag haft 3 x 75mg per dag, trots att jag skippar någon kapsel emellanåt pga jag känner mig "mättad" - är att när jag ligger och blundar och lyssnar på ljudboken så blir saker och ting som jag hör från ljudboken mycket... äh... "visuella"(?)... i brist på andra ord.

Det är som om jag halvsover/halvdrömmer - fast det är med full fokus på det som berättas i mitt öra från uppläsaren av ljudboken och i ett mer vivid/levande stadie.

"Ser"/visualiserar/fantiserar mycket bättre på Lyrica i det stadiet. Och det är ett stort plus!

Finns ju inget bättre än att mer eller mindre ligga, och mentalt få alltihop (ljudboken) uppspelat, som en film i huvudet menar jag.

Finns det fler av er Lyrica-användare som "visualiserar" mer & bättre när ni blundar/skall somna utav Lyrica?
(Inte nödvändigtvis att ni ligger och lyssnar på en ljudbok, men kanske ligger och funderar, lyssnar på musik eller något annat istället)
Citera
2014-09-07, 22:05
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Sitter här och har imundigat min sedvanliga 75mg'are & skall snart lägga mig ner och lyssna på en ljudbok, så som jag alltid gjort i flera år.
(Det är min "vaggvisa" som får mig att sova gott. Förena nytta med nöje. )

Något jag lagt märke till nu under de två månaderna jag haft 3 x 75mg per dag, trots att jag skippar någon kapsel emellanåt pga jag känner mig "mättad" - är att när jag ligger och blundar och lyssnar på ljudboken så blir saker och ting som jag hör från ljudboken mycket... äh... "visuella"(?)... i brist på andra ord.

Det är som om jag halvsover/halvdrömmer - fast det är med full fokus på det som berättas i mitt öra från uppläsaren av ljudboken och i ett mer vivid/levande stadie.

"Ser"/visualiserar/fantiserar mycket bättre på Lyrica i det stadiet. Och det är ett stort plus!

Finns ju inget bättre än att mer eller mindre ligga, och mentalt få alltihop (ljudboken) uppspelat, som en film i huvudet menar jag.

Finns det fler av er Lyrica-användare som "visualiserar" mer & bättre när ni blundar/skall somna utav Lyrica?
(Inte nödvändigtvis att ni ligger och lyssnar på en ljudbok, men kanske ligger och funderar, lyssnar på musik eller något annat istället)

Känslorna och sinnena blir mycket mer uttrycksfulla/öppna och färgglada... typ. Förstår precis, men det är som sagt svårt att artikulera. :-)
Citera
2014-09-07, 22:16
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Efter 5 dagar att inte ha tagit något, 450mg börjar kicka in.

https://www.youtube.com/watch?v=KivZLRTDx1s
Kan inte förklara hur bra jag mår, asså. lyrica is the answer for your anxiety.

Usch vilken stimmig och stressande låt!

Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Är riktigt avslappnad nu, rekommenderar er alla att lyssna :
https://www.youtube.com/watch?v=AdKNlGfkyhc

Den här låten var riktigt schysst! Och för att inte nämna videon!
Citera
2014-09-07, 22:19
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Känslorna och sinnena blir mycket mer uttrycksfulla/öppna och färgglada... typ. Förstår precis, men det är som sagt svårt att artikulera. :-)

Okej då är allt i sin ordning.

Haha jo det är väldigt svårt att artikulera exakt vad jag menar utan att det låter "tokigt" för icke-brukare av Lyrica.

Näpp, nu blir det ljudboken... kan knappt bärga mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in