2014-09-09, 10:57
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kan du räkna ut det själv, borde inte en byggnad på över 400 meter som rasar rätt ner göra en gigantisk hög där nere. Borde inte bottenvåningarna ligga underst i denna hög?

Om vi vänder på det:
Borde inte en 400 m hög byggnad som man gör en cd på resultera i samma sak isf? Jag förstår inte vad du försöker säga?

Var har du förresten hört att våning 2 var intakt? Det enda jag hört är alla överlevande befann sig i Staircase B i Norra tornet...varav ett gäng föll ner par våningar i trapphuset för att återfinnas vid motsvarande våning 2. Finns det bilder eller något på detta, för det har jag faktiskt aldrig hört?

Här har du förresten en bättre vinkel på dina balkar efter raset som "går upp i rök". Syns tydligt att de faller neråt och lämnar efter sig lite dammrök.
https://www.youtube.com/watch?v=lKYW89xEYg0
Så mycket för hemliga vapen, alltså.
Citera
2014-09-09, 10:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-Rob
Allt snömosande om thermit och nanothermit? Det är väldigt märkligt för det är ju ingen "kraftfull" reaktion utan enligt mitt tycke ser det verkligen ut som att något fräter sönder balkarna med en frenesi som får salpetersyra att framstå som inte frätande alls. Inte ens absurd värme från en mininuke kan väl förklara vad vi ser hända dessa balkar? Har du läst någon seriös uträkning vilken höjd och ton vi pratar om för dessa några sekunder stående balkar förresten?

Jag har ju alltid fått för mig att man gjort något med topparna på Twin Towers, Lindaur pratar ju om enormt med arbete i toppen av byggnaden 3 veckor innan dom sprängde. Om man i toppen preppar byggnaden med något som de facto dustifierar stål så tar det ju då några extra sekunder innan också botten påverkas. Något som fräter sönder allt i sin väg förklarar ju också varför fortfarande 1100 människor i tornen inte ens kan identifieras.

Som sagt, balkarna rasar ner...de "dustifieras" inte.
Citera
2014-09-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-Rob
Allt snömosande om thermit och nanothermit? Det är väldigt märkligt för det är ju ingen "kraftfull" reaktion utan enligt mitt tycke ser det verkligen ut som att något fräter sönder balkarna med en frenesi som får salpetersyra att framstå som inte frätande alls. Inte ens absurd värme från en mininuke kan väl förklara vad vi ser hända dessa balkar? Har du läst någon seriös uträkning vilken höjd och ton vi pratar om för dessa några sekunder stående balkar förresten?

Jag har ju alltid fått för mig att man gjort något med topparna på Twin Towers, Lindaur pratar ju om enormt med arbete i toppen av byggnaden 3 veckor innan dom sprängde. Om man i toppen preppar byggnaden med något som de facto dustifierar stål så tar det ju då några extra sekunder innan också botten påverkas. Något som fräter sönder allt i sin väg förklarar ju också varför fortfarande 1100 människor i tornen inte ens kan identifieras.

Korrekt att man inte hittat DNA från någon som var kvar inne i byggnaderna. De man hittade DNA ifrån var de som hoppade. De andra försvann

Tornen vägde runt 500 000 ton. 500 000 ton bråte är inte lite bråte. Krävas kanske 50 000 lastbilskörningar för att forsla bort bråten. Det borde ha skapats en mycket stor hög nere på marken. Denna hög finns inte, tvärtom kan man se de understa våningarna.
Har läst att man forslade bort stål till Kina men det verkar vara en uppdiktad historia, det verkliga svaret är att stålet inte existerar. De som var där undrar vart byggnaderna tog vägen

Här är en film om de 14 brandmän som överlevde som stod på våning två: https://www.youtube.com/watch?v=LvdNHaOBGk4

De borde ha begravts men gjorde inte det, när raset var över så tittade solen fram
Citera
2014-09-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Var har du förresten hört att våning 2 var intakt? Det enda jag hört är alla överlevande befann sig i Staircase B i Norra tornet...varav ett gäng föll ner par våningar i trapphuset för att återfinnas vid motsvarande våning 2. Finns det bilder eller något på detta, för det har jag faktiskt aldrig hört?

Du ser inget konstigt i att 14 personer på botten (för vi kan väl komma överens om att de fanns någonstans längst ner) bara kan vandra ut när raset är över. En byggnad med 110 våningar rasar ihop över dem, när raset är över så vandrar de ut
https://www.youtube.com/watch?v=LvdNHaOBGk4
Citera
2014-09-09, 11:26
Medlem
Citat:
Här har du förresten en bättre vinkel på dina balkar efter raset som "går upp i rök". Syns tydligt att de faller neråt och lämnar efter sig lite dammrök.
Så mycket för hemliga vapen, alltså.
Det är mycket bråte som trots luftmotståndet faller mycket fortare än tornets topp. Eftersom truthers bevisat att toppen faller i fritt fall måste röken man ser från de stora väggpanelerna vara avgaser från raketmotorer .
Citera
2014-09-09, 11:27
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du ser inget konstigt i att 14 personer på botten (för vi kan väl komma överens om att de fanns någonstans längst ner) bara kan vandra ut när raset är över.

Jo det är lite konstigt, so what? Jag säger som i Pulp Fiction: "It's freaky, but it happens". Hade det varit mindre konstigt att de kunnat göra det om byggnaden hade sprängts, menar du? Vart vill du komma???

Du "glömde" förresten bemöta det jag skrev om "dustifierande" av balkar.
Citera
2014-09-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Det är mycket bråte som trots luftmotståndet faller mycket fortare än tornets topp. Eftersom truthers bevisat att toppen faller i fritt fall måste röken man ser från de stora väggpanelerna vara avgaser från raketmotorer .

Om du studerar de seismografiska utslagen så kan man se att raset varade i 9,4 sekunder
Citera
2014-09-09, 11:31
Medlem
Citat:
Jo det är lite konstigt, so what?
hahaha, ok. ja va fan, 410 våningars byggnader försvann. shit happens

Citat:
Du "glömde" förresten bemöta det jag skrev om "dustifierande" av balkar.
Titta på balkarna som rasar ner, tittar du noga på en del filmer så kan du se att balkarna löses upp till någon form av damm
Citera
2014-09-09, 11:33
Bannlyst
Citat:
Korrekt att man inte hittat DNA från någon som var kvar inne i byggnaderna. De man hittade DNA ifrån var de som hoppade. De andra försvann

Tornen vägde runt 500 000 ton. 500 000 ton bråte är inte lite bråte. Krävas kanske 50 000 lastbilskörningar för att forsla bort bråten. Det borde ha skapats en mycket stor hög nere på marken. Denna hög finns inte, tvärtom kan man se de understa våningarna.
Har läst att man forslade bort stål till Kina men det verkar vara en uppdiktad historia, det verkliga svaret är att stålet inte existerar. De som var där undrar vart byggnaderna tog vägen

Här är en film om de 14 brandmän som överlevde som stod på våning två: https://www.youtube.com/watch?v=LvdNHaOBGk4

De borde ha begravts men gjorde inte det, när raset var över så tittade solen fram

Ja jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva raset från min synvinkel men enorm rökutveckling sker sen tycker jag nästan det ser ut som toppen "sväller upp" lite ballongaktigt nästan och sen ser så otroligt tung ut när den forcerar resten av byggnaden och därmed "pushar" alla yttre balkar utåt.

Makes no sense med brandmännen. Alla yttre kolumner måste då flyga iväg utåt vilket vi ju ser hända så än så länge stämmer deras story men coren och toppen har alltså då dustifieras på ca 9 sekunder samtidigt som människor av kött och blod klarar sig? Om vi pratar om dom stående kolumnerna igen efter kollapsen så är ju dom på bottenplan och även dom dustifieras, vad kan påverka stål på det sättet man göra nada mot människor? Andra pratar ju om att bara värmen 1 block bort var helt sanslös men ingen av brandmännen i denna video pratar om att dom kände extrem hetta? Dom pratar inte om någon värme alls? 14 pers överlever att få hundratusentals ton över skallen...
Befinner du dig vid coren eller en trappa som garanterat är preppade vid CDs så överlever du inte, du överlever inte om det är frågan om eld och panncake.
Citera
2014-09-09, 11:36
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
hahaha, ok. ja va fan, 410 våningars byggnader försvann. shit happens

Svara på frågan. Är det mindre konstigt om byggnaden hade sprängts istället för kollapsat?

Citat:
Titta på balkarna som rasar ner, tittar du noga på en del filmer så kan du se att balkarna löses upp till någon form av damm

Bullshit. Redan på din film som var flera kilometer bort kunde man se att balkarna föll. Och nu gav jag dig en som var på riktigt nära håll där man ser det ännu tydligare. Är du så fånigt jävla stolt att du inte kan erkänna att du har fel ens på en sådan här uppenbar skitgrej?
Citera
2014-09-09, 11:44
Medlem
Citat:
Svara på frågan. Är det mindre konstigt om byggnaden hade sprängts istället för kollapsat?
Förstår inte, det är extremt konstigt om en byggnad kollapsar, det kan inte hända såvida inte byggnaden är mycket skör. Om byggnaden kollapsar under sin egen tyngd så är raset inte symmetriskt och delar rasar rätt ner. Raset kommer vara långsamt

Citat:
Bullshit. Redan på din film som var flera kilometer bort kunde man se att balkarna föll. Och nu gav jag dig en som var på riktigt nära håll där man ser det ännu tydligare. Är du så fånigt jävla stolt att du inte kan erkänna att du har fel ens på en sådan här uppenbar skitgrej?
Var är stålet då?
Citera
2014-09-09, 12:40
Medlem
Citat:
Om du studerar de seismografiska utslagen så kan man se att raset varade i 9,4 sekunder
Hur förklarar du då att väggsegmenten och mycket annat faller fortare än överdelen av huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in