Citat:
Ursprungligen postat av
Sur-Rob
Allt snömosande om thermit och nanothermit? Det är väldigt märkligt för det är ju ingen "kraftfull" reaktion utan enligt mitt tycke ser det verkligen ut som att något fräter sönder balkarna med en frenesi som får salpetersyra att framstå som inte frätande alls. Inte ens absurd värme från en mininuke kan väl förklara vad vi ser hända dessa balkar? Har du läst någon seriös uträkning vilken höjd och ton vi pratar om för dessa några sekunder stående balkar förresten?
Jag har ju alltid fått för mig att man gjort något med topparna på Twin Towers, Lindaur pratar ju om enormt med arbete i toppen av byggnaden 3 veckor innan dom sprängde. Om man i toppen preppar byggnaden med något som de facto dustifierar stål så tar det ju då några extra sekunder innan också botten påverkas. Något som fräter sönder allt i sin väg förklarar ju också varför fortfarande 1100 människor i tornen inte ens kan identifieras.
Korrekt att man inte hittat DNA från någon som var kvar inne i byggnaderna. De man hittade DNA ifrån var de som hoppade. De andra försvann
Tornen vägde runt 500 000 ton. 500 000 ton bråte är inte lite bråte. Krävas kanske 50 000 lastbilskörningar för att forsla bort bråten. Det borde ha skapats en mycket stor hög nere på marken. Denna hög finns inte, tvärtom kan man se de understa våningarna.
Har läst att man forslade bort stål till Kina men det verkar vara en uppdiktad historia, det verkliga svaret är att stålet inte existerar. De som var där undrar vart byggnaderna tog vägen
Här är en film om de 14 brandmän som överlevde som stod på våning två:
https://www.youtube.com/watch?v=LvdNHaOBGk4
De borde ha begravts men gjorde inte det, när raset var över så tittade solen fram